Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: [fråga] Återställa Xbox 360?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    [fråga] Återställa Xbox 360?

    Jag har köpt ett begagnat Xbox 360 som visade sig vara banned från Live.
    Nyligen köpte jag ett nyare spel som krävde uppdatering av dashboard vilket inte fungerade. Felkoden berättade att det var pga. ovan nämnda ban.
    Jag misstänker att min xbox är flashad/chippad, men har ingen aning om med vad eller på vilket sätt.

    Jag är INTE intresserad av att häva någon ban på Live. Har inget behov av att lira online.
    Jag har inte heller något behov/intresse av att lira brända spel eller ha/använda en hackad/flashad xbox
    Däremot vill jag kunna uppdtatera dashboard och lira (nya) köpta orginalspel.

    Jag har provat det eminenta programmet Update Toolbox och testat att uppdatera dashboard både från USB och CD utan framgång. Får felkod som slutar på C000 0001 (tampered/ban) varje gång.

    Min fråga är hurvida ovanstående går att lösa med mjukvara här hemma eller om boxen måste in på rep/mod.

    Min xbox är tillverkad 080821, har dashboard 2.0.125625.0 och har, från vad jag kunnat utläsa på detta forum, en Samsung drive.
    Har läst vad jag kunnat i FAQ motsvarande men ej hittat något svar på ovanstående

    Tacksam för ev hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av starken Visa Inlägg
    Jag har köpt ett begagnat Xbox 360 som visade sig vara banned från Live.
    Nyligen köpte jag ett nyare spel som krävde uppdatering av dashboard vilket inte fungerade. Felkoden berättade att det var pga. ovan nämnda ban.
    Jag misstänker att min xbox är flashad/chippad, men har ingen aning om med vad eller på vilket sätt.

    Jag är INTE intresserad av att häva någon ban på Live. Har inget behov av att lira online.
    Jag har inte heller något behov/intresse av att lira brända spel eller ha/använda en hackad/flashad xbox
    Däremot vill jag kunna uppdtatera dashboard och lira (nya) köpta orginalspel.

    Jag har provat det eminenta programmet Update Toolbox och testat att uppdatera dashboard både från USB och CD utan framgång. Får felkod som slutar på C000 0001 (tampered/ban) varje gång.

    Min fråga är hurvida ovanstående går att lösa med mjukvara här hemma eller om boxen måste in på rep/mod.

    Min xbox är tillverkad 080821, har dashboard 2.0.125625.0 och har, från vad jag kunnat utläsa på detta forum, en Samsung drive.
    Har läst vad jag kunnat i FAQ motsvarande men ej hittat något svar på ovanstående

    Tacksam för ev hjälp.
    Problemet är att det ska sitta en Liteon läsare i din maskin, men du har en Samsung... det som behöver göras är att man byter tillbaka till en liteon läsare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för svaret.
    Min enda källa till att det är en Samsungläsare är hålet i slädens framkant. Som jag fattar det så är det endast Samsung som har dessa?
    Vad är priset på att skicka in boxen till er (inom sverige) för byte av läsare och säkerställa att den går att använda till det jag vill enligt min förra post?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av starken Visa Inlägg
    Tack för svaret.
    Min enda källa till att det är en Samsungläsare är hålet i slädens framkant. Som jag fattar det så är det endast Samsung som har dessa?
    Vad är priset på att skicka in boxen till er (inom sverige) för byte av läsare och säkerställa att den går att använda till det jag vill enligt min förra post?
    Antar att du syfta på själva trayen?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...sarna-i-en-360 <--- här har du bilder som visar hur du vet vilken läsare du har

    850:- + frakten är vad det kostar hos oss på PSXCare, vi byter då ut läsaren och flashar med valfri mjukvara (Original eller hackad) det är upp till dig att meddela oss om du vill ha original eller hackad, vi antar om man inte säger någonting att du vill ha hackad version nämligen (speciellt när man som i ditt fall tidigare haft hackad version med tanke på att läsaren är utbytt)

    Frakten tror jag ligger på runt 180-230~ bor du i stockholm slipper du all post hantering om du svänger förbi butiken, då blir det bara 850 (för själva bytet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Yepp, syftar på trayen. Läste tråden du länkar till.

    Eftersom jag ändå inte behöver kunna lira brända spel mm så får det nog bli en ny box istället. Såg att man får ett 360 250gb slim med Forza 4 och nåt mer spel för 1790.
    Återigen tack för snabba svar!

    //Starken

Liknande diskussioner

  1. Återställa bannad xbox 360 - frågor
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 12:35
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 13:22
  3. Återställa XBOX HD till original...
    By jakgun in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 12:30
  4. Återställa hdd??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 10:41
  5. Återställa hdn
    By yo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •