Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Felsökning

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post Felsökning

    Jag har fortfarande problem med min Messiah-chippade V3, finns det någon metod så att man kan kontrollera att det inte är själva chippet som är felaktigt?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Man kan byta chip?

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Skulle gärna testa ett annat chip, om jag hade nåt tillgängligt.

    Jag såg att det stod på china-messiah.com att man kan kontrollera om chippet är ok genom att endast ansluta GND, 3.3V, SCEX och Reset sen ser man om den kan starta upp PSX import eller CDR och gör den det så är visst chippet ok. Kan ni bekräfta om detta går att göra?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Den informationen skall stämma, men vi har aldrig haft anledning att testa på det sättet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Jag har provat det där nu, och suttit och stirrat mig blind på att de där 4 anslutningarna sitter ordentligt där de ska sitta. Men det vägrar fortfarande fungera. Jaja, är väl bara att konstatera att chip-eländet är defekt. Jag tackar för hjälpen iaf, Hansi.

Liknande diskussioner

  1. DMS3
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 14:13
  2. Felsökning?
    By Frallan in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 22:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •