Hey! Har stött på ett litet problem, när jag försöker få igång vissa XBLA spel, bla Bastion, så får jag upp "this title needs a system update" rutan. What to do?
Hey! Har stött på ett litet problem, när jag försöker få igång vissa XBLA spel, bla Bastion, så får jag upp "this title needs a system update" rutan. What to do?
Installera Avatar stödet för den dashboard du har
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Det svar jag hittat på mina googlingar också.. Tänkte först fråga hur man gör men googlade lite ivrigt också löste det sig rätt fint! Men min dashboard är bara 14719. Hur gör man för att uppdatera till nyaste utan att paja hacket? Har RGH för den delen.
http://xebuildtut.xeupd.com den e visserligen på engelska, men där står allt om hur du går tillväga, från att dumpa nanden till att hämta cpukey på flera olika vis, samt vad du ska kolla i xeBuild GUI så att allting stämmer, samt hur du går vidare med att slutföra själva uppdateringen
har inte riktigt orkat skriva om den på svenska, och kommer så småningom behöva göra om den i vilket fall som när jag väl är färdig med xeBuild GUI 3.0, när det blir vet jag inte just nu :/
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Oj.. Det där var nog lite överkurs för mig.. :P Får göra det när jag har tid/ork. Men vad har jag för fördelar om jag uppdaterar? Menar, det funkar ju som det ska redan nu så finns det någon anledning att uppdatera mer än för nöjes skull?
Vissa nya spel funkar inte på 14719, men funkar på högre dash
Google is your friend!
Okej! Har inte märkt av något problem än så jag väntar tills det behövs tror jag :P
Bookmarks