Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Råkat radera fsd! Hjälp!!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    0

Råkat radera fsd! Hjälp!!

Hej!

Hoppas om någon av er kan hjälpa mig. Jag skulle uppgradera fsd till fsd3 och precis när jag tryckte install så råkade jag trycka igen men då klickade jag cancel och nu kommer jag bara in på original dashboarden vad skall jag göra för at få igång det igen. Kan tillägga att jag har en Xbox 360 slim "första modellen" chippad med Matrix 1 samt att all programvara är installerat på en extern hdd.

I hopp om hjälp

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om du kör FSD från usb är det bara att du kopplar in den hårddisken/det minnet till datorn och lägger in filerna på nytt i foldern som "launch.ini" pekar mot (öppna launch.ini i valfri text editor t.ex. notepad/anteckningar i windows och läs vad det står för något efter "default = usb:\" detta är alltså sökvägen till FSD, du ska ha en default.xex där den pekar

Senaste FSD kan du ladda hem här: http://www.homebrew-connection.org/f...yle3.0.483.rar
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    0
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    Default = Usb:\Freestyle\FreestyleDash.xex
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, problemet är troligen att du gick från Freestyle 1.20 till F3, ändra "default = Usb:\Freestyle\FreestyleDash.xex" till "default = Usb:\Freestyle\Default.xex" så ska du se att det kickar igen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    0
    You are the king. Allt funkar som det skall nu. Dock stötte jag på ett problem med att senaste Tomb raider inte startar upp. Behöver jag uppdatera något så att det skall fungera?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av nOOBEN_GBG Visa Inlägg
    You are the king. Allt funkar som det skall nu. Dock stötte jag på ett problem med att senaste Tomb raider inte startar upp. Behöver jag uppdatera något så att det skall fungera?
    Det beror på vilken dashboard verison du har, men med tanke på att du gick från FSD 1.20 till F3 kan jag tänka mig att du har en relativt stenålder kernel (dashboard) nu snackar vi inte FSD utan Xbox 360 Dashboarden...

http://xebuildtut.xeupd.com/ <--- här kan du läsa om hur du gör för att uppdatera din Xbox 360 Dashboard (den är på engelska, om du inte hajjar, skriv här så försöker jag hjälpa dig så gott jag kan på svenska, alternativt kan du skicka din maskin till oss på PSXCare så uppdaterar jag den åt dig )
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12
    Synd att du inte kunda lira TR , Hittils det bästa spelet jag kört , dock för kort.. spelade ut det på max 10 timmar :/ lycka till meed dit prob.
    Citat Original inlägg av nOOBEN_GBG Visa Inlägg

Liknande diskussioner

1. Radera fil
    By jimpa_84 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 19:19
  2. Råkat ta bort eeprom på original hdd:n
    By Eliytres in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 00:35
  3. Radera Bilder?
    By mattsoff in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 02:11
  4. Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 00:26