Hej!
Försökt att bränna ut en xgd3-backup på en flashad Lite-on. Dock detta på Arita-skivor. Det skulle gå enligt butiken där jag var. En mod/chip som ni. Dock lite mer lokalt för mig, ehrm. Antingen så har dem ingen koll eller är det jag som är ute och reser.
Kört dessa genom AGBX360, inga problem. Provat 3 olika titlar. Dessa backuper börjar snurra och starta upp i maskinen, men blir ju tyvärr cant read disc, på samtliga. Det ena kunde jag spela lite. Men den där backupen kunde jag inte göra en installationen med på hårddisken. Så jag litar ju inte på den bränningen heller. Detta med Arita-skivor. Ville inte själv ha dessa utan Verbatim. Men det skulle gå lika bra med dessa Arita. (Jovisst?..) Sedan det här med att bränna med min nya Lite-on. Tidigare har jag alltid gjort som rådet, att bränna med så låg hastighet som möjligt, 2.4. Men det är inte möjligt nu, kan enbart välja mellan hastigheterna, 4, 6 och 8. Är det så med Lite-on? Kör med Isoburn och det ska inte vara några problem att bränna backuper. Så nu är ju min uteslutning den att det skulle vara skivorna som inte håller måttet(?), att det på något sätt går att bränna långsammare(men det går väl inte om den är konstruerad så/flashad "hårdvara" eller hur jag ska lägga fram det). Eller vad säger ni? Finns det något annat att gå på, tips, hjälp?
PS. En parantes att börja med som jag inte la till i rubriken. Har tidigare haft uppe med någon moderator, tror det var Hansi. Sitter i Mac-miljö och bla iMac. Där är det lite bökigt att slänga i en Lite-on kanske : ) Men då fick jag rådet att man kanske skulle kunna använda en sata/usb till detta. Det funkar utmärkt för er som vill testa det. Spread the word. DS
Tack på förhand!
/Mathias
Bookmarks