Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Lite-on + xgd3 + Arita = Sant?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20

    Lite-on + xgd3 + Arita = Sant?

    Hej!

    Försökt att bränna ut en xgd3-backup på en flashad Lite-on. Dock detta på Arita-skivor. Det skulle gå enligt butiken där jag var. En mod/chip som ni. Dock lite mer lokalt för mig, ehrm. Antingen så har dem ingen koll eller är det jag som är ute och reser.

    Kört dessa genom AGBX360, inga problem. Provat 3 olika titlar. Dessa backuper börjar snurra och starta upp i maskinen, men blir ju tyvärr cant read disc, på samtliga. Det ena kunde jag spela lite. Men den där backupen kunde jag inte göra en installationen med på hårddisken. Så jag litar ju inte på den bränningen heller. Detta med Arita-skivor. Ville inte själv ha dessa utan Verbatim. Men det skulle gå lika bra med dessa Arita. (Jovisst?..) Sedan det här med att bränna med min nya Lite-on. Tidigare har jag alltid gjort som rådet, att bränna med så låg hastighet som möjligt, 2.4. Men det är inte möjligt nu, kan enbart välja mellan hastigheterna, 4, 6 och 8. Är det så med Lite-on? Kör med Isoburn och det ska inte vara några problem att bränna backuper. Så nu är ju min uteslutning den att det skulle vara skivorna som inte håller måttet(?), att det på något sätt går att bränna långsammare(men det går väl inte om den är konstruerad så/flashad "hårdvara" eller hur jag ska lägga fram det). Eller vad säger ni? Finns det något annat att gå på, tips, hjälp?

    PS. En parantes att börja med som jag inte la till i rubriken. Har tidigare haft uppe med någon moderator, tror det var Hansi. Sitter i Mac-miljö och bla iMac. Där är det lite bökigt att slänga i en Lite-on kanske : ) Men då fick jag rådet att man kanske skulle kunna använda en sata/usb till detta. Det funkar utmärkt för er som vill testa det. Spread the word. DS

    Tack på förhand!
    /Mathias

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan mycket väl vara skivorna som inte håller måttet, visst många andra skiv märken funkar också, men oftast leder till sådana problem du har nu.

    Kör verbatim, always... då har du bra skivor som inte ska strula, du kan behöva ändra olika inställningar för att få bra resultat...

    Personligen skulle jag rekomendera att du kör bootcamp när du ska bränna skivorna, då har du mängder med guider på nätet för hur du gör för att få bättre resultat samt kolla skivan ordentligt efter bränning (kprobe2 bör du köra, tror inte det finns ngt motsvarande för mac?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag har alltid kört Verbatim själv. Så jag blev väldigt, -Njaaaee, funkar verkligen dessa Arita ni ger mig?
    Ska testa med ett par sådana, ut och shoppa, igen.
    Men hur är det med skrivhastigheten? Har alltid bränt så långsamt jag kan.
    Men nu kan jag inte bränna långsammare än 4x med min nya brännare.
    Och kprobe2, är väl för att verifiera bränningen?

    Och tänkte på det, xgd2 och xgd3. Det kan väl mycket väl vara så att när dem sagt att de ej haft problem med dessa skivorna. Är att de endast bränt xgd2-spel? Det är väl så att dem inte bränner lika långt ut på skivan. För man överskrider ju skrivytan. Även bildligt talat? Arita kanske verkligen suger där när det gäller xgd3 menar jag.
    Last edited by phreakii; 2013-02-26 at 12:14.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    PS. Brände precis ut en xgd2-backup, fungerar utan problem. Men fortfarande oroliga över frågorna i inlägget ovan, hastigheten på brännaren bl.a. .DS

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Så..

    Testade att köpa en Verbatim, förutom spindeln de rekomderat. Det funkade felfritt vid första bränningen. Det verkar som att Arita inte tillåter att man bränner långsammare än 4x. Verbatim brände ju i 2.4x och därmed bättre resultat. Nu fungerade den xgd3-backupen som vägrat fungera tidigare, inga problem. Så the verdict. Fortfarande ska man låta bli något annat än Verbatim. Så t.o.m. en återförsäljare kan ha fel.

    Ni kan korta ner inläggen här om ni vill.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    XGD3 kräver högre kvalité på skivan än vad XGD2 gör ja, det kräver liksom mer än vad skivan normalt klarar, samt har det lite att göra med media codes... Burner MAX firmwaren är inte optimerad för alla media koder, den är optimerad för just det som verbatim har (MKM-030 ngnting om jag minns rätt, och en till, står i readme för firmwaren )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hävdar envist att Verbatim är enda skivorna som har skrivbar yta av tillräckligt hög kvalitet tillräckligt långt ut på kanterna av disken för att dom skall fungera med fullt utbrända XGD3 spel.

    Dina Arita fungerar som du märkt bra med de mindre XGD2 spelen, samt säkert med avklippta XGD3 spel också.

    USB till SATA adapterar har vi sålt länge, till er kunder som kör med laptops och/eller macintosh. Snyggaste lösningen är ICY-BOX kabinetten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Bränna XGD3?
    By Obbe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2013-03-30, 09:15
  2. XGD3 Problem
    By Sneekan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-27, 14:06
  3. ABGX360 och XGD3
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 23:50
  4. Bränna XGD3
    By Oddish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 21:03
  5. Nya flashbios versionen + 1.6 + X23b Lite = Sant?
    By RaaD in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 20:39

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •