Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: 3DS Bootar inte upp

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20

    3DS Bootar inte upp

    Hejsan.

    Hade problem med en 3ds vi kom över. Den hängde sig i menyerna precis hela tiden, tillslut lyckades jag uppdatera till senaste firmwaren och den verkade fungera brukligt.
    Dock så fick jag inte mitt DSTWO att starta på den, fungerade på polarens 3ds med samma firmware. Så jag tänkte jag provar med en system format.
    Det gick juh bra men sen sa den till att jag behövde uppdatera eshop vilket jag godkände.

    Sen startar det om till svart skärm. Powerlampa och wifi lampa lyser och skärmarna tänds (dock ingen bild)
    Så efter ett tag får jag köra en hard reset på den. Och nu bootar den inte, enda som händer är som tidigare.

    Skärmar tänds, power och wifi likaså men den bootar inte upp nått, skärmen är bara svart?

    Nån som har en aning om vad felet kan vara? Tänkte jag skulle prova att ta ur batteriet en stund (såg nån tipsade om det)
    Har mailat nintendo bergsala för att se vad dom vill ha för att laga den.

    Är det nått ni vet ni lyckats laga hos er förr?


    MVH


    Magnus

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Tänkte bara uppdatera denna tråd eftersom problemet nu är ur världen.

    Skickade in den till Bergsala för reparation. Dom justerade bluetooth enheten på den samma dag dom fick den och skickade även tillbaka den samma dag.
    Kostnadsfritt, riktigt fin service från deras sida. Kanske det hjälper någon i framtiden som får liknande problem.

    Magnus

Liknande diskussioner

  1. Bootar inte XBR
    By Greger82 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 13:33
  2. Bootar inte!?!?
    By calpa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 08:32
  3. Bootar inte
    By sniperwolf in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-25, 01:33
  4. Bootar inte...
    By Ray Tracy in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-16, 17:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •