Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Montering av Messiah- har jag fattat rätt!?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post Montering av Messiah- har jag fattat rätt!?

    Hej.
    Jag är på gång att prova montera ett messiah-chip i min (1vecka gamla) PS2:a. Jag har kollat nätet efter div. instruktioner och sammanställt det jag tror vara en korrekt monteringsbeskrivning.
    Skulle ni som gjort detta förut kunna slänga en blick på den PDF jag gjort på:
    <a href="http://w1.586.telia.com/~u58618284/messiah_instl.pdf" target="_blank">http://w1.586.telia.com/~u58618284/messiah_instl.pdf</a>

    HAr jag fattat rätt? Det jag är osäker på är position på gnd och 3.3V.
    Dokumentet är ett hopkok av en pdf gällande Magic, och div bilder för Messiah (som verkar skilja sig från varandra i vissa punkter)

    Tacksam för input.

    /Sebastian

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vad är det för fel på våra anvisningar?

    <a href="http://www.psxcare.com/multi-x/installation/index.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/multi-x/installation/index.asp</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Inget fel. Instruktionerna är bra.
    Det jag inte fattat 100% är vart jord och 3.3V befinner sig, då de bilderna är klart sämre i upplösning än de andra på sidan med instruktioner. Jag hittade en pdf-fil med instruktioner för Magic2 (som använder samma punkter bortsett från 2 st) där det fanns en överblicksbild (som ju är bra att ha)

    Har jag fattat rätt att:
    *chippet kan monteras mha dubbelhäftande tejp på platsen där moderkortet har massa text?
    *både jord och 3.3v ligger precis intill den platsen?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    3.3V och Jord hittar man "överallt" på kretskortet.

    Det brukar gå bra att montera på den öppna ytan med text, förutom på V4 där man måste montera chipet så att kablarna blir så korta som möjligt till processorn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Jag är ingen elektriker eller lödare av rang. Jag kommer att ta hjälp med lödningsprocessen och man vill ju kunna svara på ev frågor man får, därav frågeställningarna jag har.
    Jag skall ta litet bilder av mina försök att montera med digitalkameran (Nikon Coolpix 880) så jag postar på min hemsida. Och om allt går riktigt illa (eller bra, beroende på vem man frågar) så kan psxcare få reparationsjobb att utföra...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Bara den som löder har vett nog att avbryta arbetet när det börjar "gegga ihop" så brukar det inte vara några problem för oss att städa upp. Det är värre när det börjat bli problem, och sedan blivit värre och värre ju mer montören försökt reparera de skador han själv orsakat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    24

    Post

    Har ni haft många sådana fall Hansi?
    -;^Rez^;-

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har sett det mesta, misslyckade installationsförsök får vi nog rensa upp en om dagen i snitt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Har jag fattat rätt?
    By blixten_no1 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 23:28
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. tror att jag har fattat rätt...
    By redsnake in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:01
  4. har lite problem som jag önskar att någon kan ordna
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 21:24
  5. har jag fattat rätt?
    By amebix in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •