Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: in order to play this game you need to download and apply the available update

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Thumbs down in order to play this game you need to download and apply the available update

    Hello boys. Senaste problemet jag kommit över är när jag försöker starta ett xbla spel, the walking dead episode 2 "in order to play this game you need to download and apply the available update". Vadå för available update? om någon snäll själ vill hjälpa mig så är jag evigt tacksam!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    motsvarande det du fick tidigare: http://forum.psxcare.com/support/sho...date-quot-XBLA
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Men.. Jag har ju installerat avatarstödet... Bastion och en del andra spel som inte fungerade funkar ju nu perfekt..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kissbomben Visa Inlägg
    Men.. Jag har ju installerat avatarstödet... Bastion och en del andra spel som inte fungerade funkar ju nu perfekt..
    Då får du uppdatera dashboarden helt och hållet till nyare version nu, som jag skrev till dig tidigare i den tråden också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    13
    http://www.xbuc.net/ Där laddar ner ner XBLA % DLC uptade det är ända sättet för fortsätta spela episode 2

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Då får du uppdatera dashboarden helt och hållet till nyare version nu, som jag skrev till dig tidigare i den tråden också
    aahhh maaan! Uhhh, ser inte fram emot det.. Kan jag förstöra hela hacket under processen?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kissbomben Visa Inlägg
    aahhh maaan! Uhhh, ser inte fram emot det.. Kan jag förstöra hela hacket under processen?
    Om du inte följer stegen i guiden som jag skrivit är risken minimal, i det närmaste är risken obefintlig om du följer punkterna ordentligt...

    Den stora risken är egentligen med sista uppdateringen, om du kör en nyare system uppdatering än vad som ligger på moderkortet kommer den bränna någonting som heter "E-Fuses" om du gör det slutar hacket funka, fram tills dess du har din cpukey och kan skapa en ny image (OBS: Det skiljer lite mellan olika modeller, slim är inga problem bara skriva om nanden med rätt innehåll medans på tjockis måste man löda om den till RGH 2.0 för att det ska funka också) sålänge som du sparar din cpukey är du "safe", men som sagt, det kräver att man skriver om nanden, med hårdvara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du inte följer stegen i guiden som jag skrivit är risken minimal, i det närmaste är risken obefintlig om du följer punkterna ordentligt...

    Den stora risken är egentligen med sista uppdateringen, om du kör en nyare system uppdatering än vad som ligger på moderkortet kommer den bränna någonting som heter "E-Fuses" om du gör det slutar hacket funka, fram tills dess du har din cpukey och kan skapa en ny image (OBS: Det skiljer lite mellan olika modeller, slim är inga problem bara skriva om nanden med rätt innehåll medans på tjockis måste man löda om den till RGH 2.0 för att det ska funka också) sålänge som du sparar din cpukey är du "safe", men som sagt, det kräver att man skriver om nanden, med hårdvara...
    OM jag nu skulle lyckas klanta mig så kan jag fortfarande skicka in till er, OM jag har cpu-nyckeln? Om det är så så ska jag lägga stor vikt vid att se till att spara den, när jag försöker mig på det här, funderar på att göra det idag

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kissbomben Visa Inlägg
    OM jag nu skulle lyckas klanta mig så kan jag fortfarande skicka in till er, OM jag har cpu-nyckeln? Om det är så så ska jag lägga stor vikt vid att se till att spara den, när jag försöker mig på det här, funderar på att göra det idag
    Det beror på vilken modell av maskin du har, slim t.ex. kan vi hacka om igen utan att göra ändringar i installationen, tjockisar är inte lika lätta, där måste man byta till RGH 2.0 om du råkar köra en original update, har du dessutom en xenon (maskin utan hdmi) är det inte möjligt att hacka nya versionerna i dagsläget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror på vilken modell av maskin du har, slim t.ex. kan vi hacka om igen utan att göra ändringar i installationen, tjockisar är inte lika lätta, där måste man byta till RGH 2.0 om du råkar köra en original update, har du dessutom en xenon (maskin utan hdmi) är det inte möjligt att hacka nya versionerna i dagsläget...
    Glömde bort att skriva det, men givetvis har jag en slim

  11. #11
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Gjorde uppdateringen helt smärtfritt för några dagar sedan. Tack för en bra guide

Liknande diskussioner

  1. "The game could not start. Please download the game again."
    By ludiii in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 21:47
  2. To play this game put it in an xbox
    By Fyllepoeten in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 16:32
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 14:10
  4. Svart skärm efter play game..
    By RazZ91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 09:21
  5. Download play
    By mystemo in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 21:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •