Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: E 76 problem och eventuelt en lösning.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    E 76 problem och eventuelt en lösning.

    Jag har ett gamalt xbox som jag bara låtit ligga de senaste 3 åren, eftersom det har en felkod som då fanns ganska lite information om (högra nedre led lyser rött och står E76). Nu mera har folk kommit fram till att det handlar om ethernet chipet och att det behöver bytas/ lödas om.

    Ett mindre riskabelt sätt är att se om det funkar att lägga en tyngd på chippet.(vilket funkar ibland)

    Min fråga är om någon av er vet vart man får tag på ett nytt chip, vet ett bra lim till tyngden(om det funkar) eller alternativt vet hur man får bort meddelandet eftersom jag inte behöver ethernet för mitt spelande?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Först och främst behöver du ta reda på vilket ethernet chip du har, om du har det lilla eller det lite större... därefter får man förmodligen ta den från ett annat trasigt moderkort som har något annat fel...

    Det skulle kanske funka med att värma om kretsen som sitter med en varmluft pistol... det blir typ som att "applicera tyngd" på kretsen, dvs. det du beskriver, anledningen till att man skulle vilja göra det är nämligen för att återfå kontakten och det är samma effekt som det blir med att värma om den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta en bild på kretsen och maila oss så fixar vi en ny åt dig för 150:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tack så mycket för er hjälp. Det visade sig att det var E 79 jag hade. Jag mindes fel när jag började kolla upp saken. min kompis och jag har hållt på med maskinen sedan jag stälde frågan här. först fick vi ingen bild och den lös med tre röda dioder. hittade knapptryckningar för att få den att visa bild men den gav mig E79 och E71 hela tiden. Jag testade att byta kylpasta bara för sakens skull och det hjälpte. Den starta klockrent men låste sig efter en stund och gav E71. Sedan försökte jag uppdatera via skiva för att det kunde vara ett mjukvaru fel men den laddade hela filen och gav sedan E71 igen. Då övergick jag till usb. samma sak hände men nu ger den E 66. Jag har en Samsungläsare och Dashboard 2.0.8955.0
    (Jag tog det i korta drag och besparar er alla fruktlösa ideer jag testat)

    Min fråga är, vad borde jag försöka med nu. För jag börjar få slut på ideer:P
    Last edited by egge_n; 2013-03-25 at 10:59.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av egge_n Visa Inlägg
    Tack så mycket för er hjälp. Det visade sig att det var E 79 jag hade. Jag mindes fel när jag började kolla upp saken. min kompis och jag har hållt på med maskinen sedan jag stälde frågan här. först fick vi ingen bild och den lös med tre röda dioder. hittade knapptryckningar för att få den att visa bild men den gav mig E79 och E71 hela tiden. Jag testade att byta kylpasta bara för sakens skull och det hjälpte. Den starta klockrent men låste sig efter en stund och gav E71. Sedan försökte jag uppdatera via skiva för att det kunde vara ett mjukvaru fel men den laddade hela filen och gav sedan E71 igen. Då övergick jag till usb. samma sak hände men nu ger den E 66. Jag har en Samsungläsare och Dashboard 2.0.8955.0
    (Jag tog det i korta drag och besparar er alla fruktlösa ideer jag testat)

    Min fråga är, vad borde jag försöka med nu. För jag börjar få slut på ideer:P
    Flasha om din samsung läsare manuellt (ladda manuellt samsung firmwaren i Jungleflasher och kopiera nycklarna manuellt inte automatiskt) därefer uppdaterar du den eller så kör du med t.ex. 9199 updaten istället för den senaste det kanske kan lösa problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jag har läst igenom så mycket info jag kunnat på Jungleflasher och olika internetsidor. Jag vet att konsollen är flashad men inte vilket firmware. eftersom jag köpte den flashad har jag ingen sparad dummy.bin fil.

    Min fråga är om jag kan få ut dvd nyckeln från spelaren genom nuvarande fw och om det spelar någon roll vilket fw jag har när jag uppdaterar till orginal FW.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av egge_n Visa Inlägg
    jag har läst igenom så mycket info jag kunnat på Jungleflasher och olika internetsidor. Jag vet att konsollen är flashad men inte vilket firmware. eftersom jag köpte den flashad har jag ingen sparad dummy.bin fil.

    Min fråga är om jag kan få ut dvd nyckeln från spelaren genom nuvarande fw och om det spelar någon roll vilket fw jag har när jag uppdaterar till orginal FW.
    Hantera den som original, funkar inte det testa att starta den med tray half open (halv öppen lucka) funkar inte det heller testa med "Activate.iso" bränd enligt instruktioner du kan hitta på internet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tack för er hjälp. Jag fick hem min x360usb v2 idag och flashade till stock. Sedan uppdaterade jag, sedan flashade jag med LT 2.1.

    Nu verkar den funka utmärkt förutom att dvdläsaren har problem att öppna och stänga sig. för att öppna den måste jag knacka på den. Jag ska kolla runt om lösningar på det problemet med. Men om någon har tråkigt och har lust att svara på det ändå så är jag tacksamm.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av egge_n Visa Inlägg
    Tack för er hjälp. Jag fick hem min x360usb v2 idag och flashade till stock. Sedan uppdaterade jag, sedan flashade jag med LT 2.1.

    Nu verkar den funka utmärkt förutom att dvdläsaren har problem att öppna och stänga sig. för att öppna den måste jag knacka på den. Jag ska kolla runt om lösningar på det problemet med. Men om någon har tråkigt och har lust att svara på det ändå så är jag tacksamm.
    Det brukar kunna vara drivebelten som behöver åtgärdas eller damm i mekaniken, öppna läsaren med PH1 mejsel och kolla om det är dammig, isåfall får du bara göra rent och testa om den blev bättre, om det inte blev bättre kan du antingen byta drivebelten eller åtgärda den (har för mig man ska koka den för att den ska bli bättre, kan dock inte förklara den processen då jag inte gjort så själv)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Man kokar gummisnodden i fem minuter och kyler sedan snabbt av den i kallt vatten. Fråga mig inte varför det funkar men det fungerade utmärkt på en kunds Samsung som jag fixade. Hur länge det sedan faktiskt fungerar har jag dock ingen aning om. Testade det mest för nöjes skull då jag inte riktigt på allvar trodde att det skulle hjälpa.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    det funkade jättebra. nu har jag äntligen en fult fungerande maskin tack så mycket!

Liknande diskussioner

  1. Problem: Brickad xbox. Lösning: Cygnos360???
    By MangeX in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 20:36
  2. Enklare RROD-problem, lösning?
    By Zartok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 11:38
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:53
  4. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01
  5. Lösning på slö FTP?
    By sparCo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •