Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Update för nedladdat spel

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12

Update för nedladdat spel

Sökt på forumet men hittar bara kommentarer typ "google is your friend". Ställer frågan här och hoppas nån kan svara en "newbie" som man tydligen är.

Har fört över spelet Sonic rally transformed på min slim HDD från USB och nu vill den att jag kör en update för att starta spelet.

Hittade en update på nån sida "update center" tror jag den hette men funkade inte att spara filen på varken pc hdd eller usb. Filen hette nåt i stil med tu000000000.00000*.

Hittar inga andra sidor med updates när jag söker via google.
    Finns det nån sida som har alla nya updates.

Och om jag hittar den för just mitt spel.... Hur uppdaterar jag och kan jag sabba nåt? Har ju RGH/JTAG på konsolen....

Har ej LIVE!!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    tu_.... är vad man kallar för "Title Updates" dvs. en spel uppdatering, om du får en förfrågan om uppdatering när du startar spelet handlar det inte om en TU (title update) utan det handlar om Dashboarden, kanske du saknar avatar stödet?

TU's ska ligga på olika ställen för olika spel/versioner, vissa ska ligga i hdd1:\Cache\tu... andra ska ligga hdd1:\content\0000...\*titleid*\*special nummer jag inte kommer ihåg just nu*\tu...

Kolla vilken dashboard version du har, om du har något lägre än 15574 kan det vara där problemet ligger, du bör isåfall uppdatera, det kan du gör genom att följa guiden: http://xebuildtut.xeupd.com eller lämna in den till oss så fixar vi det för 350:-
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ok. Tackar så mycket för den informatonen. Hade tagit mig veckor att leta på det själv. Ska kolla imorgon och se vilken version jag har av dashborad. Har Freestyle 3 iaf.
    Men DLC´s som man laddar hem, är det samma där? Har tagit hem massa till Forza4 och det kräver också updates.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok. Tackar så mycket för den informatonen. Hade tagit mig veckor att leta på det själv. Ska kolla imorgon och se vilken version jag har av dashborad. Har Freestyle 3 iaf.
    Men DLC´s som man laddar hem, är det samma där? Har tagit hem massa till Forza4 och det kräver också updates.
    TU's brukar vara spel uppdateringar för att fixa buggar samt lägga till stöd för kommande DLC (utvecklarna vet inte vid release exakt hur mycket DLC som kommer släppas, eller äns hur dom kommer laddas/användas...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Förresten Avatar stödet. Det verkar ju som jag saknar det för mina avatarer är nedgråade. Hur funkar det att få stöd för dom? Blir det automatiskt när man uppdaterar dashboarden?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Förresten Avatar stödet. Det verkar ju som jag saknar det för mina avatarer är nedgråade. Hur funkar det att få stöd för dom? Blir det automatiskt när man uppdaterar dashboarden?
    Det är en del av stegen man gör... läs igenom hela guiden så ser du
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ok. Tackar....

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Hmm.... en till fråga. Vilken dashboard är det jag ska uppdatera? Är det microsoft original dashboarden eller är det FSB3 som jag nu har installerad? Och är det isf samma guide för alla dasboards-uppdateringar?

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Jag har dashboard (kernel?) nr: 16202 när jag kollar på originadashboarden. När jag går in och försöker ändra avatar så vill han att jag gör en system update. Då ska jag logga in på xbox.com och hämta en fil. Men om jag gör det, riskerar jag då att RGH/JTAG försvinner?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du har den näst senaste dashboarden (och ja, det är original dashboarden du ska uppdatera isåfall) ladda hem uppdateringen för 16202 och kör den, koppla INTE upp dig mot live, eller gå in på xbox.com och ladda hem den där (det är 16203 där som skriver över nanden och tar bort hacket)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ok. Misstänkte väl att det var nåt sånt. Var laddar jag hem uppdateringen för 16202 dashboarden då? Finns det nån central sida för sånt eller är det google som gäller?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok. Misstänkte väl att det var nåt sånt. Var laddar jag hem uppdateringen för 16202 dashboarden då? Finns det nån central sida för sånt eller är det google som gäller?
    http://www.homebrew-connection.org/f...date_16202.zip som länken i texten ovan^
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Men shit... tackar så hjärtligt.. Nu hoppade spelet igång... och avatarerna .... verkar också som dlc till forza4 funkade med.... Tack så mycket.... Det var ju busenkelt, men som sagt.. hade tagit en rackarns tid att komma på själv...

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    En annan fråga....när man konverterar ett spel med ISO2GOD, ska det verkligen ta en halv dag? Det gjorde det för mig... men när det var klart stod det att det tagit 20 minuter....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    En annan fråga....när man konverterar ett spel med ISO2GOD, ska det verkligen ta en halv dag? Det gjorde det för mig... men när det var klart stod det att det tagit 20 minuter....
    Det beror på datorn och hårddisken/hårddiskarna, har du en seg dator tar det väldigt lång tid, samma sak med hårddisken/hårddiskarna om dom arbetar med väldigt mycket samtidigt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ok... då ska jag stänga av allt annat nästa gång.
    En till grej bara. Vet att det är fel plats i forumet, men får ju så bra svar av dig. Jag har förstått att jag behöver ha xlink kai på datorn för att kunna kommunicera med xboxet..... kollat massa guider på youtube och hämtat hem xlink men inte alls samma version som dom visar på filmerna... Jag har win7 och skulle gärna vilja veta var jag laddar ned detta xlink kai och hur man bär sig åt för att koppla den till xboxet. Är inte ute efter livespel utan vill endast ha covers till spelen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    XLink Kai är till för att spela System link över internet, har alltså ingenting med covers att göra... det du är ute efter är isåfall Freestyle Dash (numera känt under namnet "Freestyle" bara, senaste versionen är Freestyle 3.0.735)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    men jag har ju freestyle dash 3...... men kopplade i kabeln från min router och den kunde inte connecta.. bad om userbame och password... men hittade ingen kai link
    stod det iaf......

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    men jag har ju freestyle dash 3...... men kopplade i kabeln från min router och den kunde inte connecta.. bad om userbame och password... men hittade ingen kai link
    stod det iaf......
    Den scanna om din databas, när du gör det och har internet ska den automatiskt ladda hem covers med default settings... som jag sa, X Link Kai är något HELT ANNAT! det har INGENTING att göra med covers och man har helt tagit bort allt som har med just X Link Kai att göra från F3, istället har man lagt in LiNK som är deras egna version, som inte kräver något PC program... det som krävs är bara ett konto på www.jqe360.com
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Aha.... ja, jag har förstått nu att ´kai link bara var för när man ville spela över nätet...
    Har registrerat ett konto på coversidan. Sen är det alltså bara att koppla till routern alltså? Ska prova det..
    Tack än en gång

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Vad kul det är när saker funkar Gick ju hur bra som helst att ladda upp covers.
    Men det där iso2god programmet gillar jag inte. Har lyckats konvertera ett spel men det tog ta mig tusan 2 dagar
    Har beställt DL skivor , tror att det går fortare att bränna spelen på skiva först och sen installera.
    Finns det inga andra bättre program än ISO2GOD?

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12
    Vad kul det är när saker funkar Gick ju hur bra som helst att ladda upp covers.
    Men det där iso2god programmet gillar jag inte. Har lyckats konvertera ett spel men det tog ta mig tusan 2 dagar
    Har beställt DL skivor , tror att det går fortare att bränna spelen på skiva först och sen installera.
    Finns det inga andra bättre program än ISO2GOD?
    Beror lite på killen , Går det bra att köra via xex menu ? isåfall har du detta program som swizzy gjort http://www.homebrew-connection.org/f...oGUI_v1.4b.rar .
    Men om du kör via xex menu , startar du spelet via default.xex , Du får inga covers o.s.v , Bara en fil du öppnar och spelar , Du kan också starta via FSD3 om du går via filhanteraren har jag för mig men letar du ett snabbt program så reklommenderas exisogui , Som är mycket snabbare än iso2god Hoppas det hjälpte (:

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Beror lite på killen , Går det bra att köra via xex menu ? isåfall har du detta program som swizzy gjort http://www.homebrew-connection.org/f...oGUI_v1.4b.rar .
    Men om du kör via xex menu , startar du spelet via default.xex , Du får inga covers o.s.v , Bara en fil du öppnar och spelar , Du kan också starta via FSD3 om du går via filhanteraren har jag för mig men letar du ett snabbt program så reklommenderas exisogui , Som är mycket snabbare än iso2god Hoppas det hjälpte (:
    Faktum är att FSD kan starta extraherade spel också på samma sätt som GOD formatet... (exiso GUI extraherar spelets data till en mapp bara)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12
    ganska nice faktiskt , Faktum är att jag inte gillar xexmenu så mycket , FSD är så mycket snyggare :P Det gör mycket , Vad jag tycker

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Hmmm... Fick lite problem vid bränning på skiva. Försökte följa en guide men funkade inte ändå. FSD startas om när jag försöker starta skivan. ANvänder Imgburn och bränner på DL +R skivor (verbatim). Har gjort det typ hundra ggr tidigare på förra xboxet men det var några år sen.
    Måste man göra nåt med filerna man tar hem innan man bränner? ISO, DVD format?
    Man får ju massa felmeddelande under bränningen att det är för lite minne på skivan men enligt guiden var det bara att trycka förbi allt sånt.
    Nån som kan ge ett enkelt svar?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmmm... Fick lite problem vid bränning på skiva. Försökte följa en guide men funkade inte ändå. FSD startas om när jag försöker starta skivan. ANvänder Imgburn och bränner på DL +R skivor (verbatim). Har gjort det typ hundra ggr tidigare på förra xboxet men det var några år sen.
    Måste man göra nåt med filerna man tar hem innan man bränner? ISO, DVD format?
    Man får ju massa felmeddelande under bränningen att det är för lite minne på skivan men enligt guiden var det bara att trycka förbi allt sånt.
    Nån som kan ge ett enkelt svar?
    Det är XGD3 spel som är så, och guiden du följde säger att du ska trunkera skivan (skita i sista 200mb~ av iso filen) det funkar ibland, men inte alltid... har du flashat din dvd läsare också så att den kan läsa skivorna? om du inte har flashad läsare med XGD3 stöd är det meningslöst (LT+ 2.0 eller LT+ 3.0 har stöd för XGD3)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ok.. köpte den med Jtag/RGH....Var införstådd med att det var både för att kunna läsa brända skivor och från Hårddisk.
    Vad är det för skillnad på XGD3 och övriga spelfiler ? Är det filer som man kan lägga på hårddisk direkt eller?
    Hur vet jag om läsaren är flashad med just LT+ versionerna?

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ska kanske tillägga att det är en Slim jag har. En sån där ny vit rackare med 320GB HDD...

Registrerade
    Feb 2013
    Respekt
    12
    Ok... googlade lite och har förstått att XG3B bara är nåt piratskydd på nyare spel. LT firmwaren kan man bara kolla genom att koppla via dator till nåt jungleflasher.
    Men jag köpte ju xboxet och flashningen nu i januari så då borde det väl vara över hyfsat ny. Eller kan det skita sig beroende vad man har för läsare också?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    XGD3 är inte bara "nåt piratskydd" det är ett helt nytt skivformat, XGD2 är det skivformatet som används på dom äldre spelen (spel gjorde innan cirka 2011-10-ngnting) XGD3 är 200MB större än dina DVD+R DL skivor vilket gör att du behöver en Liteon iHAS brännare med iXtreme Burner MAX eller en kompatibel brännare som klarar av att bränna mer än vad skivorna rapporterar att dom kan ta emot (iXtreme Burner MAX rapporterar till datorn att den är rätt storlek för dom nya iso filerna)

att den bara har RGH/JTAG betyder inte automatiskt att den även kan ta brända skivor, för att den ska göra det måste den även vara flashad som sagt, och på slim är det inte alla läsare som gått att flasha förrens ganska nyligen, definitivt inte i januari, den modellen av maskin du har borde vara en av dom modellerna där man först hittade dessa oflashbara läsarna (utöver hitachi som funnits sedan slim kom ut mer eller mindre), om original läsaren sitter i maskinen kan det mycket väl vara så att du har en hitachi eller 1175 som då INTE är flashad... om du hoppar ut i vanliga dashboarden, får du då "Play DVD" eller spel loggan? om du bara får PlayDVD är din läsare troligen inte flashad...
    Google is your friend!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Nedladdat material
    By nalle077 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 00:23
  2. för er som undrar vilka spel man kan få vilken update i
    By nimrath in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 13:24
  3. Nedladdat spel...
    By Roger Häll in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 15:48