Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: Update för nedladdat spel

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej,

    snor den här tråden lite. Har exakt samma problem som OP, men det står att jag redan har senaste dashboarden. Vad kan det då bero på? Kan jag uppdatera den endå med tex nedanstående:

    http://digiex.net/downloads/download...d-avatars.html

    Eller är det något annat som ställer till det.

    tack på förhand

    Mer info:
    Det är endast detta spel jag får detta på, alla andra fungerar utmärkt ink. tex nya Gears eller Army of Two
    Last edited by tradercat; 2013-03-27 at 18:33.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tradercat Visa Inlägg
    Hej,

    snor den här tråden lite. Har exakt samma problem som OP, men det står att jag redan har senaste dashboarden. Vad kan det då bero på? Kan jag uppdatera den endå med tex nedanstående:

    http://digiex.net/downloads/download...d-avatars.html

    Eller är det något annat som ställer till det.

    tack på förhand

    Mer info:
    Det är endast detta spel jag får detta på, alla andra fungerar utmärkt ink. tex nya Gears eller Army of Two
    Du har med andra ord 2.0.16203.0 som system version på din Xbox 360? isåfall är det bara köra avatar uppdateringen, OBS: Kolla detta NOGA helst i NXE (vanliga 360 dashboarden) för att vara 100% säker, är du osäker skulle jag rekomendera att du programmerar om nanden med den version du vill ha och kör avatar update för den versionen (mer info om hur du gör det finner du här: http://xebuildtut.xeupd.com)

    Om du har senaste versionen kan det vara lite strul med att få den att faktiskt vilja ta uppdateringen (har varit så sedan 2.0.16197.0), det du får göra isåfall för att lösa det är att se till att ha rätt mapp namn baserat på dina dashlaunch settings samt starta valfritt program/spel som då ska trigga igång uppdateringen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    tack för svar!

    jag kollade i orginal dashboarden och där var det 16203 versionen som du nämner. Vad menar du med att vilja ta uppdateringen? Jag antar att jag kör som vanligt med usb osv? Det sista hängde jag inte riktigt med på heller gällande rätt namn kontra min dashlaunch setting.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tradercat Visa Inlägg
    tack för svar!

    jag kollade i orginal dashboarden och där var det 16203 versionen som du nämner. Vad menar du med att vilja ta uppdateringen? Jag antar att jag kör som vanligt med usb osv? Det sista hängde jag inte riktigt med på heller gällande rätt namn kontra min dashlaunch setting.
    Du kör från usb som vanligt ja, men det är inte alltid man får upp frågan "Vill du uppdatera?" när konsollen startar, även om du har minnet i (speciellt med 2.0.16197.0 och högre)

    Om dina dashlaunch settings är inställda att blockera updates (default, och är rätt vettigt att ha speciellt om man har barn som inte riktigt är med i matchen, eller har en fest med folk som inte vet vad dom håller på med eller dyligt) måste du ändra namnet från "$SystemUpdate" till "$$ystemUpdate" för att kringå den blockeringen (alternativet är att du temporärt stänger av den blockeringen med en launch.ini som innehåller "noupdater=false" utan " tecknena då )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack ska testa. Återkommer!

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    I vanliga dashboarden får jag spellogga

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Alltså spellogan får jag när jag provar ett originalspel. jag har ju inga brända att prova ..

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Nedladdat material
    By nalle077 in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 23:23
  2. för er som undrar vilka spel man kan få vilken update i
    By nimrath in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 12:24
  3. Nedladdat spel...
    By Roger Häll in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 14:48
  4. spel med "update" på skivan..?
    By Emilll in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 19:47
  5. Spel Som Slutar Fungera Pga Update?
    By ChrisSnyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 16:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •