Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Några fördelar med att ligga kvar på 3.41-baserad CFW?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18

    Några fördelar med att ligga kvar på 3.41-baserad CFW?

    Inte hållit på med konsollerna på evigheter nu, speciellt inte PS3:an, som fortfarande har Rebug 3.41 installerat. På senare tid har det ju kommit 4.21- och 4.30-baserade CFW:s, och jag känner mig lite lätt sugen på att slänga på någon sådan för att slippa patcha nyare backuper.

    Innan jag gör slag i sak: finns det någon som helst fördel med att ligga kvar på 3.41? Kommer jag förlora möjligheten att göra något, vad som helst, genom att slänga på en 4.21- eller 4.30-baserad CFW?

    Och när jag ändå håller på, är det 4.21 eller 4.30 som gäller om man nu ska installera något nyare?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har samma fundering. Har en maskin med 3.55 men funderar på att det kan va dags att uppdatera till 4.30

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nya Multiman versioner stödjer t.ex. inte 3.41 eller 3.55, dom stödjer 4.21+ numera (om jag inte minns fel, kan till och med vara 4.30+ bara)

    Man förlorar ingenting av att gå upp till t.ex. 4.21 iaf, utöver att inte alla gamla versionerna av homebrew funkar, men nästan alla har nya versioner som funkar utan problem med 4.xx också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nya Multiman versioner stödjer t.ex. inte 3.41 eller 3.55, dom stödjer 4.21+ numera (om jag inte minns fel, kan till och med vara 4.30+ bara)

    Man förlorar ingenting av att gå upp till t.ex. 4.21 iaf, utöver att inte alla gamla versionerna av homebrew funkar, men nästan alla har nya versioner som funkar utan problem med 4.xx också...
    Jo, det känner jag till, och det är väl också det en bidragande faktor till att det börjar bli dags att uppgradera. Ville dock dubbelkolla först, så man inte förlorar nåt lite mer kritiskt man kanske inte tänkt på.

    Men då är det ju inte mycket att snacka om, Rebug 4.21 eller 4.30 åker på när jag kommer hem, tack för svar

Liknande diskussioner

  1. Fördelar?
    By Tre Kronor in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 02:59
  2. Var ska filmerna ligga?
    By Fiskost in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 16:12
  3. Relax... jag har några fråger kvar
    By Umberto in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-10, 06:45
  4. Fördelar
    By Zith in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:54
  5. Olika fördelar.
    By Loomi in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-10, 11:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •