Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Xkey e64

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Xkey e64

    Tjenare skulle pröva nya The walking dead survival instinct men när jag startade Xbox'et så hade jag fått e64 från ingenstans, spelade senast igår kväll och då funkade det perfekt!

    Någon som har någon aning?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Spelet är waste of time :P , bara min åsikt dock (: Lycka till med ditt problem ..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Haha okej, tog bort den från min hdd men problemet kvarstår :E

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    E64 är att DVD spelaren inte svarar, i det här fallet xk3y'n, det kan bero på en felande uppdatering (att du uppdaterat din xk3y och du stängt av den mitt i uppdateringen eller dyligt), det kan även bero på att din xk3y inte funkar som den ska av någon anledning, kanske den gått sönder? kanske flatkabeln är trasig och orsakar kortslutning för chippet? kanske din hårddisk får den att crasha?

    Om du startar med eject stänger du av chippet, då ska den starta utan E64 om allting är som det ska i övrigt med maskinen, testa gärna utan hårddisk kopplad till maskinen att starta med chippet aktivt, funkar det fortfarande inte och du bor i stockholm skulle jag rekomendera att du svänger förbi butiken så kan vi kolla upp vad det är som orsakar problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Fick igång xbox'et utan chippet. Kan jag pröva vända på den vita kabeln som jag trycker in i usbn? eller va kan jag göra för att felsöka ? prövade utan hdd och det funkade inte, funderar på om jag ska pröva installera om FW'N?


    Tack för svar =)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du display, koppla in den och starta konsollen med chippet avstängt, om du inte ser någon meny kan du inte göra mycket mer felsökning själv annat än att kanske vända på kablen (den blå sidan ska peka bort från konsollen, om du sätter den åt andra hållet kommer det inte funka) om du inte känner för att öppna konsollen dvs.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Displayen startar fast det står bara xk3y v1.1, har öppnat chassit, okej får pröva det!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rajdaNN Visa Inlägg
    Displayen startar fast det står bara xk3y v1.1, har öppnat chassit, okej får pröva det!
    Det tyder på att minneskortet kan vara korrupt, eller att någonting är mega knas med din xk3y, det vanligaste är att minneskortet blivit korrupt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Prövade att rensa den med usbtool som finns med guide, men mitt problem är nu att mitt kort har bara en mapp där det står Lost.DIR, och ingen fw ingenting finns kvar utan bara 2 XML-dokument!

    Hur gör jag nu? :P

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rajdaNN Visa Inlägg
    Prövade att rensa den med usbtool som finns med guide, men mitt problem är nu att mitt kort har bara en mapp där det står Lost.DIR, och ingen fw ingenting finns kvar utan bara 2 XML-dokument!

    Hur gör jag nu? :P
    Du måste dumpa läsaren och lägga in dump på nytt... det ska inte ligga ngra andra filer på minnet, det ska vara 0.98mb i FAT formatet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hur gör jag det? finns det någon guide?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rajdaNN Visa Inlägg
    Hur gör jag det? finns det någon guide?
    Det beror på vilken läsare du har, läs Jungleflasher tutorial för hur man läser ut från specifikt din läsare, och läs installations manualen för att lära dig mer om hur allting ska ligga etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Den här kom du fram till att jag har :P i förra tråden :P
    Liteon DG16-D2S

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rajdaNN Visa Inlägg
    Den här kom du fram till att jag har :P i förra tråden :P
    Liteon DG16-D2S
    Alright, well isåfall behöver du ha en CK3 Probe III eller motsvarande samt ett connectivity kit, t.ex. CK3 Lite, CK3 Pro eller CK3i och en dator med kompatibelt sata chipset alternativt x360 USBPro eller motsvarande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Shit!, det finns ingenstans man kan få filerna man behöver för en summa?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rajdaNN Visa Inlägg
    Shit!, det finns ingenstans man kan få filerna man behöver för en summa?
    Vi tar 350:- för att läsa ut dom från lös läsare åt dig (om jag inte minns fel) har vi dom annars kvar på datorn kan du nog få dom för en summa ja, skicka mail
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Drog ett pm till dig

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej Jag har försökt maila support@xk3y.com på deras sida. Men det går inte , adressen finns inte svarar servern. Någon som vet nått om detta??

Liknande diskussioner

  1. xkey vill inte starta?
    By themoron in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 22:46
  2. iXtreme LT2.0 till Xkey
    By Jimbobob in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-23, 18:43
  3. uppdatering av xkey
    By HockeySteffe in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 16:21
  4. PSXCARE's standard konfig för xkey.cfg?
    By thequestion in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 13:41
  5. Orginal XBOX-spel med Xkey, går det? Isf hur?
    By daspunner in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •