Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: E3 Flasher Installation

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

E3 Flasher Installation

Hej

Jag har en PS3 CECH-2006A 120GB. Nu undrar jag om jag kan göra en downgrade från 4.25 till 3.55 med en E3 Flasher?

Måste jag har en dockstation eller går det utan?

Vad är fördelen med dockstation?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Hej

Jag har en PS3 CECH-2006A 120GB. Nu undrar jag om jag kan göra en downgrade från 4.25 till 3.55 med en E3 Flasher?

Måste jag har en dockstation eller går det utan?

Vad är fördelen med dockstation?
    Ja det går att nedgradera den modellen, du behöver en dockningstation eller en E-SATA hårddisk (vilket du troligen inte har) men det är bara något du behöver under nedgraderingen, om du inte planerar köra med E3 flashern kvar i maskinen är det bara temporärt du behöver den för att i huvudtaget kunna starta maskinen (vilket du måste för att installera nya firmwares under nedgraderingen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja det går att nedgradera den modellen, du behöver en dockningstation eller en E-SATA hårddisk (vilket du troligen inte har) men det är bara något du behöver under nedgraderingen, om du inte planerar köra med E3 flashern kvar i maskinen är det bara temporärt du behöver den för att i huvudtaget kunna starta maskinen (vilket du måste för att installera nya firmwares under nedgraderingen)
    Tack för ditt svar! Är det en fördel att ha kvar E3 flashern i maskinen? Vad kan man ha för nytt av den?

Vad exakt behöver jag mer än E3 flasher och dockningstation? Har läst något om Ps3key osv men det kanske inte behövs längre?

Finns det något annat/billigare sätt att nedgradera?

Jag har flashat Xbox och så innan så jag är inte inte helt grön, men hur svårt är det att fixat detta?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om du planerar experimentera eller möjligtvis tror dig råka uppdatera den i framtiden är det väl hyffsat bra att kunna skriva om din NOR, då är det väl bra om du har din E3 Flasher kvar?

Det finns metoder för att skippa Ps3Key eller motsvarande med Jig mjukvara (för att sätta maskinen i factory/service mode) men dom är inte ute överallt över nätet öppet ännu iaf

Ja, det finns billigare sätt att nedgradera din ps3:a, dom involverar att du köper special brädor som du sedan löder komponenter mot och programmerar med speciell mjukvara, det ska även finnas PIC varianter för att göra det med... diagram för det finns på nätet, men dom är inte lätta att hantera, och inte lätta att bygga...

E3 Flasher är lätt att montera och lätt att hantera, men det är också lätt att göra fel... så läs guider NOGA! och se till att du är 100% säker på att din dump är OK (testa gärna din image med flera program, och läs informationen på www.ps3devwiki.com)

Det är inte super lätt, men det är inte heller jätte svårt, om man ser till att man har en OK dump innan man fortsätter och läser all information ordentligt innan man börjar bör det inte vara så jätte svårt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Om du planerar experimentera eller möjligtvis tror dig råka uppdatera den i framtiden är det väl hyffsat bra att kunna skriva om din NOR, då är det väl bra om du har din E3 Flasher kvar?

Det finns metoder för att skippa Ps3Key eller motsvarande med Jig mjukvara (för att sätta maskinen i factory/service mode) men dom är inte ute överallt över nätet öppet ännu iaf

Ja, det finns billigare sätt att nedgradera din ps3:a, dom involverar att du köper special brädor som du sedan löder komponenter mot och programmerar med speciell mjukvara, det ska även finnas PIC varianter för att göra det med... diagram för det finns på nätet, men dom är inte lätta att hantera, och inte lätta att bygga...

E3 Flasher är lätt att montera och lätt att hantera, men det är också lätt att göra fel... så läs guider NOGA! och se till att du är 100% säker på att din dump är OK (testa gärna din image med flera program, och läs informationen på www.ps3devwiki.com)

Det är inte super lätt, men det är inte heller jätte svårt, om man ser till att man har en OK dump innan man fortsätter och läser all information ordentligt innan man börjar bör det inte vara så jätte svårt
    Ok!

Det jag behöver för att nedgradera är då, E3 Flasher, Ps3Key och en hdd vagga?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Ok!

Det jag behöver för att nedgradera är då, E3 Flasher, Ps3Key och en hdd vagga?
    Du behöver även ha ett MicroSD kort och en kortläsare kapabel att läsa/skriva innehållet på minnet, utöver det behöver du of course mjukvara för att patcha och nedgradera etc.
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2013
    Respekt
    0
    Du behöver även ha ett MicroSD kort och en kortläsare kapabel att läsa/skriva innehållet på minnet, utöver det behöver du of course mjukvara för att patcha och nedgradera etc.
    I ert paket http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1529&xSec=78 så står det att det är ett komplett paket för nedgradering. Betyder detta alltså att man får med MicroSD-kort samt en kapabel usb-kortläsare?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Kanske bättre att vänta på Cobra ODE då den ska stödja alla PS3 oavsett OFW.

Liknande diskussioner

1. E3 Flasher
    By gump in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 10:30
  2. E3 flasher kompatibel
    By macke_c in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 16:46
  3. E3 Flasher
    By Mange62 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 19:31
  4. E3 flasher
    By Hayvosh in forum Playstation 3