Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vissa spel funkar inte...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post Vissa spel funkar inte...

    Tjenare! Har ett messiah modifierat ps2 och när jag beställde några spel ifrån Thailand (brända dvd) så var det två stycken som inte fungerade! jag blev såklart upprörd och skrev och klagade på min kontaktman i thailand. Då gav han mig rådet att lägga ps2:an upp och ner... och när jag gjorde det så funkade båda spelen! Nu undrar jag alltså, vad är det för fel? och hur kan man fixa det så att man inte behöver ha konsollen upp och ner?? kan man t.ex. lämna in den till er?? hur mycket kostar det egentligen!

    Tack på förhand!
    ~~~~~Ps2~~~~~

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Lägg inte konsollen upp&ner, den är inte gjord för att användas så. Mekaniken i lasern kanske sliter på ställen som inte är avsedda att slitas på...

    Om du endast har problem med 1-2 spel så bör du inte ändra något i din PS2. Bränn nya kopior på dom istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Rotebro
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Kan man beställa billiga spel från thailand på internet? Hur mycke kostar de?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Älvsbyn
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    Jag vet ett ställe där man kan importera bl.a. PS2 spel för 90:- styck. Men då är dom av varierande kvalitet och man kan behöva bränna en ny kopia av dom.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    ja men vad ska jag göra då... de är ju uppenbarligen inte fel på spelen eftersom de fungerar klockrent upp och ner... kan man inte lämna in den till er så kan ni fixa de??
    ~~~~~Ps2~~~~~

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Alla spel fungerar utom två, som kräver att konsollen ligger upp&ned... Alltså finns det stora variationer på dina skivor. Mitt förslag är att strunta i de spel som inte fungerar, hellre än att försöka anpassa din PS2 så att den läser "dåliga" spel då det kanske innebär att den blir sämre på att läsa "bra" skivor...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Rotebro
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Har du provat att göra en backup på dom "dåliga" spelen?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    ok... men de e de att dom spelen som va "dåliga" va dom som jag ville ha mest (ironiskt nog) så jag vill ju fortfarande ha dom! men men... och nej jag har inte provat att göra en backup på dom eftersom dom är på dvd skivor och jag har ingen dvd brännare... plus att jag suger på att patcha å så om man ska bränna dom på vanliga cd skivor... men kan man inte kalibrera lasern så att det blir bra igen??
    ~~~~~Ps2~~~~~

Liknande diskussioner

  1. xboxen va på nyårs party nu funkar inte spel
    By jungleba in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 23:54
  2. Uppladdade spel funkar inte [hjälp]
    By Frizonic in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 12:29
  3. Vissa spel funkar inte med X-ecuter 2 lite
    By BlindHamster in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 20:39
  4. Varför funkar inte vissa skins
    By Badjes in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:39
  5. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •