Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med nya 3ds Update 5.0.0-11E

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13

    Problem med nya 3ds Update 5.0.0-11E

    Såg detta när jag googlade lite är det säkert att uppdatera till nyaste uppdateringen idag är det nån som blivit brickad ?

    har både 3ds och XL


    http://www.nintendonerds.com/forums/...k-your-system/

    samt

    http://techforums.nintendo.com/message/95040



    Samt varför kan man inte se på DSTWO hemsida om den nya uppdateringen som stöder nya eshop update är gammal eller ny ?


    http://eng.supercard.sc/manual/dstwo/download.htm


    firmware v1.19 support DSi 1.45 and 3DS 5.0.0-11x Download from here. så står det på sidan men den säger inget om jag redan har updaten sen förra gången jag har förra DSTWO update som klarade förra eshop update men omöjligt o komma ihåg om nya DSTWO update är helt ny eller gammal då det inte finns något datum så man vet om man behöver uppdatera varje gång ??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan säga det att det inte är någon ny firmware för DSTwo, den som är för förra versionen (4.5.0-10 var det väl?) funkar även på 5.0.0-11 =) (det dom gjort är helt enkelt uppdatera informationen för att indikera att det funkar även på senaste)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar som om vissa fått problem under installationen av uppdateringen, men det går att fixa genom att starta om konsollen med vissa knappar intryckta för att få den att starta i ett firmware update läge:

    While turning on the 3DS System HOLD the following:

    L R Up A (Left Shoulder Button, Right Shoulder Button, Up on the D-pad, and A) while powering it on

    This will bring up a system update screen, which will allow you to access the eShop and System Settings
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. XK3y & Dashboard update problem....
    By adangerred in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 18:46
  2. Problem efter update
    By Tobbo in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 17:49
  3. problem efter live update
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 11:24
  4. SMART XX Update 3331 - Problem!!
    By Seco in forum SmartXX Support
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 23:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •