Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: RGH uppstartsproblem.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    RGH uppstartsproblem.

    Ohoj seglarvänner, skaffade en RGH slim från psxcare för ca ett år sedan.
    Den har alltid varit lite dodgy i uppstarten, krashat lite då och då just under uppbootning, tagit flera minuter ibland men även startat på ett par sekunder.

    Nu har jag dock försökt få igång den under någon timme utan att lyckas, får inte ens en krash utan den helt sonika stänger bara av sig efter några minuters svart skärm.

    Något man kan titta på själv eller bör man lämna in den, borde finnas garanti kvar men jag bor rätt illa till så det vore ju skönt om man kunde slippa.

    Har tillgång till lödstation mikroskop osv.

    Btw, vilket chip sitter i, fick ingen info om det vid köpet?

    Peace out.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ehm, HDMI kabeln verkade inte ha suttit i ordentligt och när den är ipluggad så startar den igen.

    Tycker mig ha märkt att om TVn är av så startar den inte heller som den ska, är detta normalt?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av eviln Visa Inlägg
    Ohoj seglarvänner, skaffade en RGH slim från psxcare för ca ett år sedan.
    Den har alltid varit lite dodgy i uppstarten, krashat lite då och då just under uppbootning, tagit flera minuter ibland men även startat på ett par sekunder.

    Nu har jag dock försökt få igång den under någon timme utan att lyckas, får inte ens en krash utan den helt sonika stänger bara av sig efter några minuters svart skärm.

    Något man kan titta på själv eller bör man lämna in den, borde finnas garanti kvar men jag bor rätt illa till så det vore ju skönt om man kunde slippa.

    Har tillgång till lödstation mikroskop osv.

    Btw, vilket chip sitter i, fick ingen info om det vid köpet?

    Peace out.
    Det kan vara vilket som av följande chip:

    C-MOD C2 (original hackets lösning)
    Matrix Glitcher
    Matrix Glitcher v2
    Team Xecuter Coolrunner Rev A
    Squirt 1.2 BGA

    Dessvärre kan jag inte svara närmare än så vilket du har, men kan tänka mig det är Matrix Glitcher V2, blinkar det någonting i maskinen när du försöker starta den? isåfall; blinkar det blått eller grönt? lyser det någonting när du bara har kabel inkopplat? (isåfall bör det lysa rött)

    Om det blinkar blått har du Matrix Glitcher II
    Om det blinkar grönt och lyser rött har du Team Xecuter Coolrunner Rev A
    Om det blinkar grönt men inte lyser någonting har du Squirt 1.2 BGA
    Om det inte blinkar alls har du antingen Matrix Glitcher eller C-MOD C2

    Det mest troliga chippet du har lär vara Matrix Glitcher II, vet att dom funkade jätte bra i början, men efter ett tags användande kan dom tappa prestanda (att tar längre och längre tid att starta t.ex. eller att den startar ibland jätte bra, och ibland jätte dåligt, och att det går oftare mot det sämre hållet) vi har varit med om det på några enstaka Trinity (första slim) med just dom chippen, det går att lösa på 2 vis, antingen genom att man drar om kablarna eller att man byter till ett annat chip (t.ex. Squirt 1.2 som vi kör med nu för tiden)

    Citat Original inlägg av eviln Visa Inlägg
    Ehm, HDMI kabeln verkade inte ha suttit i ordentligt och när den är ipluggad så startar den igen.

    Tycker mig ha märkt att om TVn är av så startar den inte heller som den ska, är detta normalt?
    Ja, det är typ normalt att den inte startar om den inte får någon kontakt med TV'n, den bör försöka glitcha, men när den väl lyckats starta upp lär den fastna på att vänta på handskakning från din TV som den aldrig får eftersom den är avstängd (inte försöker prata med konsollen), den väntar en viss tid på svar, därefter stängs den av om inget svar kommer...
    Last edited by Swizzy; 2013-03-29 at 13:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •