Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Är min DVD läsare körd eller? Uppdaterade min RGH till 16203 och sedan kan den inte..

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20

    Är min DVD läsare körd eller? Uppdaterade min RGH till 16203 och sedan kan den inte..

    Hej uppdaterade dashboard från 14699 till 16203 och nu helt plötsligt så går det inte att läsa brända skivor och till mitt förtret så läser jag det här: http://gamer.lk/index.php?topic=17562.0

    Fyfan säger jag! Är min läsare körd nu eller? Kan inte jag flasha om den till LT+ 3.0 igen eller? Som jag har förstått så går det inte att rippa spelen som man har på skiva från sin dvd läsare från datorn utan man måste ha en speciell läsare.

    Det står bara uppdatera inte. Nehe ska jag bara sitta där på min gamla dash och inte kunna spela nya spel då eller och bara spela dom gamla?...

    Om jag än skulle vara tvungen att köpa en ny läsare med LT+ 3.0 så skulle jag kunna gå så långt så att jag gör det.

    Näe fyfan säger jag bara. Jag längtar tills denna konsol generation är över och det slutas att släppas nya spel så jag kan spela dem spel jag vill spela ut i lugn och ro utan att behöva oroa sig för att någon uppdatering förstör ens konsol. Trodde inte att man skulle behöva oroa sig nu i slutet av generationen men näe MS fortsätter att jävlas med dem som har köpt sin konsol och sin hårdvara för sina egna pengar och vill göra vad man vill med dem.

    Näe nu ska jag försöka flasha om den igen till LT+ 3.0 då min garanti nyss gick ut från er då jag inte förlorar något på att öppna den. Som tur är så sparade jag min DVD key innan jag uppdaterade.

    M.V.H.
    Last edited by Jühan; 2013-04-29 at 10:35.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inga problem alls att uppdatera till senaste versionen om man är säker på att man har LT+ 3.0 det är många som flashat sin läsare med LT+ 1.1 istället för att dom trott att det är SAMMA version nu för tiden (t.ex. man flashar om läsaren baserat på en gammal dump som man laddat i jungleflasher) det skulle jag kunna tänka mig kan orsaka den här typen av problem...

    Ett annat problem kan vara att du helt enkelt råkat ut för slumpen, det kan vara en ren slump att din läsare inte längre läser dina skivor efter uppdatering... men som det ser ut just nu är det ingen som direkt haft ngra problem med LT+ 3.0 efter den släpptes även efter uppdateringar (vad jag känner till iaf, dom problem som har varit är "standard" problem som t.ex. kass laser, kass bränning etc. men det har jue inget med dashboard updaten eller firmwaren att göra)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Håller på bli galen.

    När jag kopplar in 360 till datorn så hittar inte datorn 360 dvd fast än jag har tryckt F8 och ställt in att man kan installera osignerade drivrutiner och till och med pillrat dseo13b men hittar ändå inte. Men min förra dators moderkort med Intel styrkretsar rakt igenom hittade den utan problem men på min nya så är det AMD så hittar den inte.

    Har kollat på http://www.amazon.co.uk/6421-SATA-FL.../dp/B002W6LWWU vilket inte är speciellt dyrt men då har mitt moderkort ingen PCI plats alls utan bara PCI-E. Det går att köpa en adapter på ebay men dem går på 130 dollar.

    Ett annat alternativ är att köpa det billigaste PCI-E grafikkortet jag hittade på prisjakt http://www.*********.com/se-sv/hardv...210_1gb_silent till min gamla dator då grafikkortet på inte fungerar då jag inte har något reserv grafikkort då jag kör med AMDs inbyggda GPU 7660D nu som jag får ut fullgod prestanda för att vara en APU då jag nästan aldrig spelar på PCn så duger den åt mig.

    Men då är det inte säkert att det fungerar då min förra dator fick tuppjuck efter jag satte in en SSD disk i den då den vägrar att bota OS fast än jag har kopplat ut SSDn och reseta BIOS och allt. Har felsökt i timmar och inte fått den att fungerat och så sträckte jag DVI kabeln till skärmen riktigt ordentligt så då vägrade grafikkortet att fungera efter det.

    Eller kanske lättaste lösningen är att skicka in den till er. Visst tar ni 350kr för det? Jag som betalade 800kr extra för att få med en flashad enhet och så kommer MS och förstör alltihopa. Men då kan det lika gärna hända sen igen då MS aldrig verkar ge upp. Men då kom jag på den briljanta iden att koppla ur DVD läsaren då jag uppdaterar dashen då det vore enklast och smidigast. Kommer det att fungera att bara göra så eller kommer Xboxen inte att starta då?

    Tack för svar.

    M.V.H.

    Bifogning 1257

    Edit: Vad är detta för kontakt som verkar vara gå till chippet i konsolen?

    Kopplar man in den kabeln och så hokus pokus så hittar datorn läsaren och kan läsa ut DVD keyn och CPU keyn eller?

    Edit igen: Några frågor till. Om min gamla dator hittade Benq läsare utan problem, kommer den då att hitta Lite-On 0401 läsaren då? Hade aldrig minsta lilla problem där men nuvarande dator vill inte hitta samt att Windows 7 64bit vägrar att ta emot osignerade drivrutiner. Kan vara det som gör så att den inte hittar Xboxens läsare. Ska försöka hitta ett sätt att permanent alltid tillåta osignerade drivrutiner och se om det fungerar.

    Om jag hittar någon billig PCI-E till PCI konverter så blir det att jag beställer VIA kontrollerkortet för 4 pund vilket inte är mycket. Dock den enda konverter jag hitta är denna: http://www.beaglesoft.com/pcie2pci.htm Men varför i helsike ska dem tjura att använda PCI när inte det finns på nyare moderkort idag alls i huvud taget. Det stänger ju bara ute en massa potentiella kunder. Om det nu fanns ett PCI-E Via kontrollerkort också.

    Tror du att det funkar att uppdatera dashboard sen när man dragit ur dvd läsaren? Aldrig att jag kommer ha den inkopplad igen då jag uppdaterar dashen. Men så länge man har DVD keyn så är det väl lugnt så borde man kunna flasha tillbaka. Tror knappast att MS har satt någon spärr ifrån att skriva över firmwaren igen vilket skulle sätta käppar i hjulen ifall MS behövde uppdatera den i framtiden.

    Tacksam för svar.

    M.V.H. Igen
    Last edited by Jühan; 2013-04-04 at 13:42.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Din bifogning funkar inte så kan inte se vad du har för någe

    Min dator hade iaf PCI och PCI-Express när jag köpte nytt för bara ngra månader sedan... är rätt säker på att MÅNGA nya datorer har PCI kvar, men du kanske köpte en MicroATX? eller MiniITX eller ngt sådant? det kan isåfall vara därför du inte har PCI och bara PCI-Express eftersom det inte finns plats för mer....

    Du kan köra med X360 USBPro för att få tillgång till att flasha i stort sätt alla läsare som finns idag, den kör du genom USB på datorn... läs JungleFlasher tutorial så finns det instruktioner för hur du stänger av signerings kravet

    ** edit: **

    CPUKey måste du läsa från processorn, på moderkortet... har inget med DVD spelaren att göra...

    Det är inte säkert att VIA SATA VT6421A funkar med slim läsarna, det är inte heller säkert att din gamla dator kan hantera slim läsarna bara för att den kunde hantera en BenQ läsare...

    VIA SATA VT6421A är gammalt, det är därför det endast finns på PCI kort, varför ska man bygga nya kort med gammal hårdvara för? det är som att bygga nya moderkort med DDR3 stöd som bara kan hantera en Pentium 2 processor...
    Last edited by Swizzy; 2013-04-04 at 14:40.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Tack för svar! Uppskattas

    Visste inte att den fanns ens X360 USBPro. Då blir det att jag beställer en sådan idag eller imorgon.

    Det har du rätt i. Jag valde ett MicroATX därför att jag aldrig hade användning av alla PCI platser och tyckte att två PCI-E för grafikkort och två vanliga räckte. Nu när jag tittar på moderkort med fullstorlek ATX så ser jag att det finns gamla PCI kvar.

    Lägger upp bilderna på extern länk.

    Denna sitter bak på mitt gamla moderkort. Är nog det inbyggda grafikkortet: http://postimg.org/image/6sewkilur/

    Kontakten som sitter på chippet till 360: http://postimg.org/image/52o9xbp1v/

    Kanske går att köpa någon kabel om det är så att datorn direkt känner igen läsaren via den kabeln.

    Men tack ska du ha! Ska pröva att läsa guiden så att man tvingar Windows att köra osignerad drivrutin om den inte hittar läsaren då får jag beställa en sån där X360 USBPro.

    M.V.H.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Tack för svar! Uppskattas

    Visste inte att den fanns ens X360 USBPro. Då blir det att jag beställer en sådan idag eller imorgon.

    Det har du rätt i. Jag valde ett MicroATX därför att jag aldrig hade användning av alla PCI platser och tyckte att två PCI-E för grafikkort och två vanliga räckte. Nu när jag tittar på moderkort med fullstorlek ATX så ser jag att det finns gamla PCI kvar.

    Lägger upp bilderna på extern länk.

    Denna sitter bak på mitt gamla moderkort. Är nog det inbyggda grafikkortet: http://postimg.org/image/6sewkilur/

    Kontakten som sitter på chippet till 360: http://postimg.org/image/52o9xbp1v/

    Kanske går att köpa någon kabel om det är så att datorn direkt känner igen läsaren via den kabeln.

    Men tack ska du ha! Ska pröva att läsa guiden så att man tvingar Windows att köra osignerad drivrutin om den inte hittar läsaren då får jag beställa en sån där X360 USBPro.

    M.V.H.
    Det där är en Seriell anslutning, den gör inte att datorn magiskt kan se läsaren, däremot behövs seriell anslutning för att läsa nyckeln från en "tjockis liteon" dvs. en DG16-D2S läsare (slim har DG16-D4S och DG16-D5S, den senare går inte att dumpa läsaren, dom andra går)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det där är en Seriell anslutning, den gör inte att datorn magiskt kan se läsaren, däremot behövs seriell anslutning för att läsa nyckeln från en "tjockis liteon" dvs. en DG16-D2S läsare (slim har DG16-D4S och DG16-D5S, den senare går inte att dumpa läsaren, dom andra går)
    Aha okej. Tack på det viset. Jag har redan CPU Key och DVD key då jag innan jag uppdaterade startade upp 360 med eject knappen och skrev in ip numret med webbläsaren där stod det CPU Key och DVD Key så då sparade jag båda.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ooooops, missade en av dina frågor i första inlägget samt missade jag helt att det handlade om en RGH :$

    Du kan kopiera dina brända skivor på vilken dator som helst som klarar av att läsa en DVD+R DL skiva, det kan majoriteten moderna datorer/läsare du använder bara IMGBurn som du använder för att läsa in den till en ISO, därefter kan du konvertera den till GOD eller XEX format
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Aha okej. Det lät betydligt lugnare ifall jag inte skulle få till det med flashningen och allt nu då jag har beställt X360 USBPro V2. Jag har också en Lite On flashad så man kan bränna XGD3 spel.

    Tack för svaren! Uppskattas

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Aha okej. Det lät betydligt lugnare ifall jag inte skulle få till det med flashningen och allt nu då jag har beställt X360 USBPro V2. Jag har också en Lite On flashad så man kan bränna XGD3 spel.

    Tack för svaren! Uppskattas
    Min kollega läste precis ditt mail och bad mig om hjälp med att formulera ett svar, det du behöver är att bygga om din nand med "nofcrt" patchen, din läsare har ett utbytt styrkort, nyckeln stämmer allting annat stämmer också, men... fcrt datan stämmer inte, och eftersom du inte har den patchen längre så försöker xboxen använda fcrt.bin från nanden eftersom den faktiskt finns kvar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    Hej Swizzy har connectat på IRC nu på efnet men det finns ingen kanal som heter PSXCare.

    Edit: Hade problem med att connecta till efnet men nu ordnade sig.
    Last edited by Jühan; 2013-04-05 at 18:28.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Hej Swizzy har connectat på IRC nu på efnet men det finns ingen kanal som heter PSXCare.

    Edit: Hade problem med att connecta till efnet men nu ordnade sig.
    kanaler på irc heter generellt #kanalnamn så det ska vara #psxcare men det vet du redan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 LT 3.0, dashboard 15574 till 16203?
    By Wowerus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 15:48
  2. Uppdaterade, nu funkar inga spel! Någon möjlighet till lösning?
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 23:41
  3. Uppdaterade till 5.xx nu funkar inte homebrew längre...
    By knegarpetter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 00:06
  4. Uppdaterade Wiikey med 1.9b och nu funkar det inte, hjälp!
    By Schattiz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 00:54
  5. Först funkar,,,sedan inte!?!?!?
    By ASFALT in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 11:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •