Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Uppdatering av JTAG

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Uppdatering av JTAG

    Hejsan. Jag har ett JTAG Xbox 360 som inte är i senaste firmware. Jag ville installera ett DLC paket men om jag ska göra det måste jag uppdatera genom skivan. Så jag undrar om det är säkert för mig att uppdatera mitt Xbox 360 utan att Jtagen förstörs? Be gärna om ytterligare information när jag inte är allt för skarp inom ämnet och vet vilken information som behövs.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är det troligen inte, mitt tips är att du läser igenom guiden här: http://forum.psxcare.com/support/sho...de-utan-bilder eller http://xebuildtut.xeupd.com för mer information om hur du uppdaterar en JTAG på ett säkert sätt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Kommer använda mig utav din guide senare idag Swizzy. Jag undrar dock över detta som står i guiden ''NOTE: If you try to install a newer dashboard version then is on your motherboard you will etheir end up with an error screen OR you will re-write your nand!!! so please doublecheck version before installing!!!'' Efter jag har gått igenom hela guiden och uppdaterad Jtagen måste jag då göra om allt igen?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wowerus Visa Inlägg
    Kommer använda mig utav din guide senare idag Swizzy. Jag undrar dock över detta som står i guiden ''NOTE: If you try to install a newer dashboard version then is on your motherboard you will etheir end up with an error screen OR you will re-write your nand!!! so please doublecheck version before installing!!!'' Efter jag har gått igenom hela guiden och uppdaterad Jtagen måste jag då göra om allt igen?
    Det där betyder att du måste dubbelkolla att du fick in rätt version innan du installerar avatar stödet, om du inte gör det kommer du skriva över nanden, dvs. ta bort JTAG/RGH från din maskin, är dina efuses skyddade är det inga större problem (bara skriva om nanden med hårdvara) men är dom inte skyddade får du köra det senaste hacket (RGH 2.0) om det äns är möjligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med Jtag uppdatering
    By Bingo93 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 22:10
  2. Dags för JTAG uppdatering
    By Gfer in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 19:30
  3. Uppdatering av jtag alt konsoll?
    By Jonasss in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 12:29
  4. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:27
  5. Jtag hjälp med uppdatering
    By tombl046 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-01, 20:21

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •