Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilket är bäst att modda xbox 360 ?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Vilket är bäst att modda xbox 360 ?

    Hej är ny när de gäller 360 och tänkte fixa så man kan spela backupspel antingen från dvd eller hårddisk. Eller både och. Vilket är bäst att göra ? Ixtreme?

    Sen är jag en gammal ägare av xbox 1 där jag har massa emulatorer. Finns det utförligt till xbox 360?

    Så vilket "chip" passar bäst för dom två ändamålen ? Har inte lyckats hitta mkt om emulator.


  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brända spel = ixtreme flashning
    Enklaste sättet att ha en modifierad xbox 360 som startar spel från extern USB hårddisk = xk3y
    Mer avancerat modifierad 360 som fungerar med emulatorer samt kan starta spel från interna disken eller usb = rgh/jtag
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu har jag läst lite och bestämt mig för Xecuter coolrunner eller eventuellt Matrix Glitcher 2. Men efter installation vad krävs då? Installation av firmware och liknande? Kanske blir för knöligt och kanske bättre och att skicka in den..
    Väldigt luddig information förutom lödpunkter etc.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av raketfarfar Visa Inlägg
    Nu har jag läst lite och bestämt mig för Xecuter coolrunner eller eventuellt Matrix Glitcher 2. Men efter installation vad krävs då? Installation av firmware och liknande? Kanske blir för knöligt och kanske bättre och att skicka in den..
    Väldigt luddig information förutom lödpunkter etc.
    Börja med att ta reda på om du har en kompatibel maskin, vilken dashboard har du? vilket moderkort har du?

    Om du har en dashboard över 2.0.14699.0 blir det jobbigt om ditt moderkort inte är corona/trinity (då måste du köra RGH 2.0 som är jobbigt på tjockis)

    Om du har en dashboard över 2.0.7371.0 och ditt moderkort är Xenon är det meningslöst att äns tänka mer på det då dessa kan ta timmar att starta...

    Om du har en Corona eller Trinity spelar dashboarden ingen roll vad gäller vilket chip som passar bäst etc. Det är helt klart lättare o bara lämna in den till oss som ändå kan allt detta, men kan du löda och förstår dig på engelska finns all informaiton på nätet, men eftersom du hade svårt o hänga med diagrammen tror jag att du kommer ha det svårt att göra det själv, diagramen är inte speciellt luddiga, dom pekar ut vart punkten sitter samt vilken den ska kopplas mot på chippet... det är allt du behöver veta för att kunna löda dit chippet, något som inte finns med på diagrammen är att du måste programmera majoriteten chip för varje moderkort, Matrix Glitcher II behöver det inte.

    Anyways, är du intresserad av att försöka själv rekomenderar jag att du läser på lite hur man använder Nandpro och xeBuild GUI som innehåller det man behöver för majoriteten konsoller som finns på marknaden som ändå är värda att hacka =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nej diagrammen har jag inte svårt för och löda är inga problem de är allt efter lödning jag inte är så haj på men antar att de går o läsa de med nånstans.

    Aja jag har dashboard 2.0.16203.0

    Moderkort Falcon.

    Om de säger nånting

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av raketfarfar Visa Inlägg
    Nej diagrammen har jag inte svårt för och löda är inga problem de är allt efter lödning jag inte är så haj på men antar att de går o läsa de med nånstans.

    Aja jag har dashboard 2.0.16203.0

    Moderkort Falcon.

    Om de säger nånting
    Senaste dashen... dvs. du måste köra RGH 2.0 som inte alls är speciellt stabilt på tjockisarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip är bäst?
    By tobiasutter in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-15, 10:14
  2. Vilket är bäst?
    By Oxito in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 01:19
  3. Vilket är bäst? =)
    By Xiled in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 20:45
  4. vilket är bäst?
    By no_limit in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 02:04
  5. Vilket e bäst....
    By svennut82 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 11:40

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •