Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Får inte Skylanders att fungera

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Får inte Skylanders att fungera

    Lägger tråden här istället då jag lagt den tokigt

    Har ett chippat xbox 360 (rgh). Avatar stöd är installerat. Men jag får inte igång Skylanders till sonen. När spelet är igång så säger det att den kan inte hitta "portal of power" och själva portalen (plattan) lyser inte som den ska göra. Har kollat "plattan" och den funkar i andra konsoller så den är ok.

    Jag har lagt spelet i content mappen i filhanteraren, startar det från library Xbox 360 games och har dashboard version 2.0.15574.0.

    Är det någon som har en aning om vad jag behöver göra för att få det att fungera?

    Jag är oerhört tacksam för tips och svar

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Varför lägger du spelet i content mappen ? Där ska du ju lägga XBLA / DLC , Har du tankat ner spelet ? Kanske måste vara retail , Just för plattans skull .. Ingen aning , Jag har dock en polare med det spelet , Kan låna det och see om jag åker på samma problem , återkommer med info .

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Varför lägger du spelet i content mappen ? Där ska du ju lägga XBLA / DLC , Har du tankat ner spelet ? Kanske måste vara retail , Just för plattans skull .. Ingen aning , Jag har dock en polare med det spelet , Kan låna det och see om jag åker på samma problem , återkommer med info .
    Man lägger det där om man kör GOD formatet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok, jag kan säga att jag är väldigt grön på detta Jag har fått en hel del supporthjälp, läser forum och googlar för att komma igång. Och tycker att jag klarar mig ok. Det tar tid och jag fattar inte direkt alla ord och förkortningar så får ni dumma frågor från mig så är det för att jag inte vet

    Jag har ca 15 spel som jag har tankat ner från nätet och några som jag har kopierat. De som jag tankat ner kör jag iso filen i iXiso på macbooken för att få till xboxen i content mappen på xboxet. Har fattat att jag konverterar iso filen då. Resterande spel får jag att funka felfritt de startar och fungerar och allt tuffar på. Men just Skylanders så startar spelet och sen kommer en bild som säger typ "connect portal of power to usb". Jag har provat att ansluta själva plattan när spelet är igång och när det är avstängt men det fungerar inte så jag kommer vidare. Själva nederdelen på plattan ska ju lysa och det gör den inte.

    Vi har även ett Wii när jag ansluter plattan i den konsolen så lyser den direkt och jag har även tagit med den till en väns ps3 och kört igång den med deras spel. Just för säkerhets skull så jag vet att den fungerar.

    Har försökt att hitta någon i närheten som har ett original skylanders spel för att kolla, men det verkar som om själva konsolen inte känner av plattan på ngt sätt.

    Jag tar mer än tacksamt emot tips om vad jag ska försöka göra

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Hej igen , Läste just på ett annat forum att det kan handla om drivrutinerna , Dock har jag inte hunnit testa detta själv ännu .. Eftersom RGH blockerar normala uppdateringar. Det kan KANSKE åtgärdas genom att man återställer konsolen till original, installerar portalen, sedan går tillbaka till Freeboot nanden, Ingen aning Får se ad swizzy säger ^^,

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scoobydoo Visa Inlägg
    De som jag tankat ner kör jag iso filen i iXiso på macbooken för att få till xboxen i content mappen på xboxet. Har fattat att jag konverterar iso filen då.
    Det du gör är att "packa upp" iso filen, eller extrahera speldatan, det kan man väl se som en form av konvertering antar jag

    Du behöver inte lägga dessa spelen i Content foldern, du kan lägga dom i x:\Games\*spelnamn*\default.xex också (default.xex är en fil som ALLTID finns där i spelen)

    Jag har precis vunnit en Skylanders portal på en auktions site som jag tänkte jag ska testa med att försöka få igång, dels för att kunna hjälpa dig men också andra med samma problem...

    Om det är så att det har någonting att göra med drivrutiner tippar jag isåfall på att det är att du behöver ha din portal inkopplad samtidigt som du kör en normal uppdatering (kanske bäst om du ber någon som kan det här med RGH/JTAG att se till att du gör rätt då du lätt kan göra fel om du stänger av uppdaterings blockeringen och uppdaterar)

    Anyways, det kan vara lite som med Kinect att man måste uppdatera enheten samtidigt, det tippar jag på inte behövs, men det kan också vara så att du helt enkelt behöver en Title Update, etheir way har jag som sagt skaffat spelet och väntar på att det ska komma hem så jag kan testa mig fram lite själv, om du inte känner att du vågar stänga av blockeringen eller helt enkelt känner för det kan du vänta på att jag får hem denna och hittat en lösning

    ** edit: **

    Glömde bort *** filtret, ändrade så att ni förhoppningsvis hänger med bättre
    Last edited by Swizzy; 2013-04-20 at 19:40.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Tur vi har detta forumet att vända oss till för hjälp Detta forumet har hjälpt mig grymt mycket , Så jag inte sjabblat till mitt jtag xD mycket uppskattande vad du gör swizzy Tänkte du behövde lite feedback

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Tur vi har detta forumet att vända oss till för hjälp Detta forumet har hjälpt mig grymt mycket , Så jag inte sjabblat till mitt jtag xD mycket uppskattande vad du gör swizzy Tänkte du behövde lite feedback
    Is part of the job visserligen får jag inget extra betalt för att jag sitter hemma och svarar på support frågor (vad jag vet om iaf) men, om vårat rykte säger att vi ger bra support (vilket vi förhoppningsvis alltid gör?!) lär många hellre komma till oss än andra som inte ger ngn support alls eller har kass support även om vi kanske tar lite mer än vad andra gör vilket också är en av anledningarna till att jag gör det jag gör, sen att jag har lätt för att hänga med i allt det här hjälper också

    Utöver att försöka hjälpa folk här i vårat support forum gör jag också program som många av er som har JTAG/RGH maskiner känner igen, bland annat xeBuild GUI och Exiso GUI för PC samt Simple 360 NAND Flasher för Xbox 360 (som körs på boxen alltså) men jag gör även många andra program för allt möjligt, gör dom oftast till mig själv i början men bygger oftast ut dom med funktioner som jag inte själv använder men som andra kan behöva

    Som bonus gör jag allting open source också, dvs. det jag lär mig göra med kod kan andra som förstår sig på den kod jag skrivit också lära sig av förhoppningsvis för att förbättra något eller hitta något fel jag gjort, alternativt göra egna program med liknande funktioner
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag är helt överväldigad av de snabba svaren och hjälpen Tack det hjälper en lite smått förvirrad och förtvivlad mamma som försöker traggla sig fram i denna djungel

    Jag tror jag har lite is i magen och ser vad du kommer fram till Om det är så jag inte kan fixa detta själv finns det möjlighet att skicka konsolen till er (PSXCare) för hjälp?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scoobydoo Visa Inlägg
    Jag är helt överväldigad av de snabba svaren och hjälpen Tack det hjälper en lite smått förvirrad och förtvivlad mamma som försöker traggla sig fram i denna djungel

    Jag tror jag har lite is i magen och ser vad du kommer fram till Om det är så jag inte kan fixa detta själv finns det möjlighet att skicka konsolen till er (PSXCare) för hjälp?
    Yes, får du inte fart på det själv så fixar vi det på psxcare, och är det så att du behöver göra något speciellt varje gång du ska starta spelet skriver vi isåfall en liten instruktion för hur du ska gå tillväga, men jag tippar på att det helt enkelt är något som behöver göras 1 gång för att uppdatera portalen eller något åt det hållet...

    Snabb fråga; Har du en portal of power med eller utan kabel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Portalen jag har är med sladd

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Hej
    Har hjälpt min svåger att rghacka hans box och hans ungar lirar seanste skylander utan problem med portalen kopplad via kapel.
    Han kör en Slim Trinity med gammal dash, minst 1år sedan vi fixade hans box och dashen är garanterat inte uppdaterad eftersom jag vet att han inte reder ut att uppdatera
    MEN han har köpt orginal med portal och de spelar från skivan, vet inte om det möjligtvis finns ngt som knyter hårdvaran till mjukvaran, men det kan det inte finnas eftersom du skrev att du kört med portalen till ps3.
    Deras dashlaunch är ställd att endast uppdater från $$ystemupdate vilket innebär att det inte finns drivrutiner som behöver installeras så vida det inte ligger en content mapp ibland spelets mappar som du manuelt får kopiera till din interna hd..

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Plopp99 Visa Inlägg
    Hej
    Har hjälpt min svåger att rghacka hans box och hans ungar lirar seanste skylander utan problem med portalen kopplad via kapel.
    Han kör en Slim Trinity med gammal dash, minst 1år sedan vi fixade hans box och dashen är garanterat inte uppdaterad eftersom jag vet att han inte reder ut att uppdatera
    MEN han har köpt orginal med portal och de spelar från skivan, vet inte om det möjligtvis finns ngt som knyter hårdvaran till mjukvaran, men det kan det inte finnas eftersom du skrev att du kört med portalen till ps3.
    Deras dashlaunch är ställd att endast uppdater från $$ystemupdate vilket innebär att det inte finns drivrutiner som behöver installeras så vida det inte ligger en content mapp ibland spelets mappar som du manuelt får kopiera till din interna hd..
    Ska kolla det när jag får hem den, får med skivan också

    ** edit: **

    Något som vore intressant att veta är också huruvida din svåger har en trådad eller trådlös portal of power...

    Citat Original inlägg av scoobydoo Visa Inlägg
    Portalen jag har är med sladd
    Perfekt! det e precis vad jag fått tag på också, såg att första modellen (om det inte är 360 specifikt) är trådlös nämligen
    Last edited by Swizzy; 2013-04-22 at 22:34.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Fixade mitt skylanders idag, mitt fungerar , tänkte om någon ville veta

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Fixade mitt skylanders idag, mitt fungerar , tänkte om någon ville veta
    Lust o förklara hur du gjorde? att du bara fick det o funka hjälper ingen om vi inte vet hur du gjorde
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Sorry , lite trött i hjärnan efter jobbet , Jo som sagt jag fick hem det idag , Helt nytt , Platta kom med sladd , Satte i spelet som vanligt , Satte i plattan , plattan började lysa , Sen stötte jag på ett litet problem , funkade inte i jtaget först , Så testade i retailet , Jo då kom jag på , Har du plattan för långt bort , oavsett om det är med sladd så fungerade inte detta , Så satte plattan närmade xboxet då funkade det klockrent , Testa det om det inte fungerar folket Nåt skumt med det där /: men så funkade det för mig iaf Kan också tillägga att jag kör kernel 16197 samt DL 3.07 , Vet ej om det kvittar ,Hoppas det hjälper er.
    Last edited by croizez; 2013-04-23 at 22:11.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det var lite udda o.O den ska jue göra all komunikation genom kabeln, då spelar det ingen roll vart du placerar portalen :S

    etheir way ska jag testa din lösning också när jag väl får hem min skylanders portal med spel och figurer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    eller hur !? annat om den varit trådlös , lycka till

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Va bra att du fick ditt att fungera Croizez En fråga bara, hade du orginalspelet? Det jag försöker köra är nedladdat och ligger på xboxets hårddisk. Om det kan ha ngt med det att göra...

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Jag har original yes , Jag skulle rekommendera dig att beställa ett starter kit , Bara för att se, Om inte , har du ångerrätt 14 dagar Bara ett förslag lycka till

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Jag har original yes , Jag skulle rekommendera dig att beställa ett starter kit , Bara för att se, Om inte , har du ångerrätt 14 dagar Bara ett förslag lycka till
    Det e vad jag köpte på auktions site, väntar på leverans av schenker som tydligen är skit sega den här gången
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    om det nu är så att ditt fungerar också så kan vi ju nästan konstatera att det måste vara original , Känns nästan lite så, Men får väl se

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    om det nu är så att ditt fungerar också så kan vi ju nästan konstatera att det måste vara original , Känns nästan lite så, Men får väl se
    Om det bara funkar med original skivan ja, men vem har sagt att jag måste köra med den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Märker vi ^^ funderar dock på vad problemet skulle kunna vara ( om nu ditt fungerar också )knepigt det där

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Får hem försändelsen på måndag, fördömda schenker o vara långsamma tog dom 3 dagar att sortera försändelsen, den skickades den 23:e men sorterades inte förrens idag, den 26:e...

    Oh well, får vänta tills på måndag så får jag hämta det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Jag tycker schenker är sega 24/7 , Eh

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Får hem försändelsen på måndag, fördömda schenker o vara långsamma tog dom 3 dagar att sortera försändelsen, den skickades den 23:e men sorterades inte förrens idag, den 26:e...

    Oh well, får vänta tills på måndag så får jag hämta det
    Så du missade att det varit konflikt, strejk och lockout inom transport...iaf nära på...ungefär de dagarna. Var glad att det inte bröt ut på allvar, då hade du inte fått se paketet på ett bra tag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scoobydoo Visa Inlägg
    Va bra att du fick ditt att fungera Croizez En fråga bara, hade du orginalspelet? Det jag försöker köra är nedladdat och ligger på xboxets hårddisk. Om det kan ha ngt med det att göra...
    Kan med glädje rapportera att det inte har någonting att göra med att du kör spelet från hårddisk, för mig funkade det direkt när jag kopplade in det... oavsett om portalen var inkopplad före eller efter jag startade spelet, oavsett vad jag startade det med...

    När jag kopplar in portalen börjar den nästan direkt lysa, ungefär som när man kopplar in en handkontroll, tar ngn/ngra sekund(er) eller så men sen börjar den lysa så som den ska... spelar ingen roll hur långt avstånd jag har den på, så långt kabeln räcker eller precis bredvid maskinen... testade först på 15574, där kickade det igång direkt utan problem, därefter uppdaterade jag till 16203 och det kickade igång även där, även utan avatar stödet... ingen aning om vad som är fel för just dig, men kan vara värt att koppla den till datorn också, där ska den dyka upp som "Spyro Portal" och windows lär inte hitta några drivrutiner för den, men du kan skapa konto på http://universe.skylanders.com/ och välja att installera drivrutinerna där, för mig stog det "Xbox 360" också när den höll på installera drivrutinerna för min portal...

    ** edit: **

    Efter att ha kollat igenom drivrutinerna (dvs. kollat i koden för dom) verkar det som att portalen för Xbox 360 är specifikt för just Xbox 360, kan det vara så att den portalen du har inte är kompatibel med just Xbox 360? som jag förstod det hade du testat portalen på en Wii och en PS3?
    Last edited by Swizzy; 2013-05-01 at 17:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Får inte Skylanders att fungera
    By scoobydoo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-17, 16:50
  2. Skylanders Giants på chippat Wii
    By casini in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-17, 08:27
  3. Fungerar Skylanders med USB Loader?
    By Phibermaster in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 21:10
  4. Får inte smb å fungera.
    By xboxen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2005-05-07, 12:31
  5. Får inte IGR att fungera
    By deep in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-15, 08:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •