Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med flytt av håddisk från antik ps3 till ny slim

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem med flytt av håddisk från antik ps3 till ny slim

    Fick för en vecka sedan problem med min urgamla ps3 60gb (senare uppgraderad till 500 gb). Råkade ut för YLOD som jag förstod. Kolade lite på youtube och släpade hem kylpasta och värmepisto från jobbet och satte igång. Lyckades få igång min gamla älskling igen, men bara i en vecka. Nu har den lagt av igen.

    Köpte idag en ny ps3 slim 12gb, då den var rätt billig och tänkte slänga över min 500gb hdd. Till min förvåning satt det inte nån hårddisk alls i den nya ps3'an, bara ett tomt hål, och när jag skule sätta i min så passade inte vaggan. Allt var typ vänt på tvären.

    Frågor: Var hittar jag en ny vagga som passar? Och hur fungerar det sen? Är det bara att hooka in den nya och köra på som vanligt eller måste jag hålla på och spara över på filer fram och tillbaka?

    Tacksam för svar.

    Mvh Canoux

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1676&xSec=124 <--- där har du en sådan

    Du kan inte flytta din 500GB hårddisk utan att bli av med alla sparningar etc pga den är krypterad med en unik nyckel från din 60GB maskin, ända sättet du kan få ut sparningarna är att du får igång den igen och gör en backup till en extern hårddisk eller dyligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok. Tack för snabbt svar.

    Men visst borde man kunna ta ut hårddisken, sätta in den i en adapter och tanka över till en vanlig PC? För PS3'an vägrar ju starta.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Canoux Visa Inlägg
    Ok. Tack för snabbt svar.

    Men visst borde man kunna ta ut hårddisken, sätta in den i en adapter och tanka över till en vanlig PC? För PS3'an vägrar ju starta.
    Det är just det som inte går, innehållet på hårddisken är krypterat, dvs. har du inte nyckeln och rätt mjukvara kan du inte läsa datan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    du skulle gjort backup när den var igång, ju fler ggr man lagar ylod desto mindre chans o lyckas...

Liknande diskussioner

  1. Nya Ps3 Slim från USA.
    By Dssulan80 in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 01:49
  2. Föra över saves mm från min 360 till 360 slim ( via mac)
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 00:37
  3. Flytt av data från 20 GB HD till en ny 60 GB
    By chrperez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:09
  4. Problem efter flytt av hd till ny Xbox360
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 12:50
  5. Hdd problem vid flytt till PC:n
    By Yoda19 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 22:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •