Hej
Har nu monterat Matrix Glitcher 2 Rev.c i min Trinity och allt fungerar fint.
Installerade Matrix Trident enligt ritning på deras sida och kopplade samman det med flatkabel till Matrix Glitcher Rev.c.
Det fungerar att sätta Trident switchen i läge grönt och boota orginal nand från boxen, kan även läsa och skriva till orginal nand.
Så snart jag slår över Trident switchen till någon av de andra nanden (läge blå och röd) så kan jag varken läsa eller skriva till dessa, lampan på Glitcher chippet tänds inte.
När jag försöker läsa får jag följa med: "Nand M Nand detected. Cick to read dump." men sedan får jag error på varje block jag läser.
Hittade "Matrix Glitcher II Firmware update for Trident" på Matrix hemsida, hämtade detta och uppgraderade chip men det slutar med error varje gång.
Står inget om att uppdatering inte är för rev.c men antar att detta endast var för Matrix 2 chip.
Nu fungerar inte chippet längre
Nåja, monterade nytt Matrix 2 Rev.c chip men kan fortfarande inte läsa/skriva till nanden.
Kanske skall prova att koppla strömmen direkt från Trident chippet till Glitcher chippet men detta skall inte behövas då jag använder flatkabel´n.
Några tips?
/Tack
Bookmarks