Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Matrix Trident Problem

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18

Matrix Trident Problem

Hej
    Har nu monterat Matrix Glitcher 2 Rev.c i min Trinity och allt fungerar fint.
    Installerade Matrix Trident enligt ritning på deras sida och kopplade samman det med flatkabel till Matrix Glitcher Rev.c.

Det fungerar att sätta Trident switchen i läge grönt och boota orginal nand från boxen, kan även läsa och skriva till orginal nand.
    Så snart jag slår över Trident switchen till någon av de andra nanden (läge blå och röd) så kan jag varken läsa eller skriva till dessa, lampan på Glitcher chippet tänds inte.
    När jag försöker läsa får jag följa med: "Nand M Nand detected. Cick to read dump." men sedan får jag error på varje block jag läser.

Hittade "Matrix Glitcher II Firmware update for Trident" på Matrix hemsida, hämtade detta och uppgraderade chip men det slutar med error varje gång.
    Står inget om att uppdatering inte är för rev.c men antar att detta endast var för Matrix 2 chip.
    Nu fungerar inte chippet längre

Nåja, monterade nytt Matrix 2 Rev.c chip men kan fortfarande inte läsa/skriva till nanden.

Kanske skall prova att koppla strömmen direkt från Trident chippet till Glitcher chippet men detta skall inte behövas då jag använder flatkabel´n.

Några tips?

/Tack

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kan vara trasigt chip eller dåliga lödningar för kontakten mot moderkortet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Matrix Trident installation, frågor..
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 13:30
  2. Problem med Matrix
    By Nafets in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 19:18
  3. Matrix problem...
    By chiper in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 22:33
  4. Problem med Matrix!!!!!!
    By Asik in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 15:20
  5. Problem med Matrix
    By JJ in forum X-BOX Hårdvaruforum