Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vita remsan på XBOX 360 Slim

Registrerade
    Apr 2013
    Respekt
    0

Vita remsan på XBOX 360 Slim

Hej!

Har en fundering ang. XBOX 360 Slim när man använder RGH, vad är den vita remsan som sitter utanpå boxen? antar att den kommer från chippet på nått vis?

Såg det när jag kollade på nån modd på internet men det stog aldrig vad den gjorde..

MVH Micke

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Proez Visa Inlägg
    Hej!

Har en fundering ang. XBOX 360 Slim när man använder RGH, vad är den vita remsan som sitter utanpå boxen? antar att den kommer från chippet på nått vis?

Såg det när jag kollade på nån modd på internet men det stog aldrig vad den gjorde..

MVH Micke
    Det är en 15-pin flatkabel från Squirt 360 1.2 eller 1.2b (beroende på när du fick din maskin moddad) som ger möjlighet att läsa/skriva nanden och/eller chippets mjukvara utan att öppna boxen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2013
    Respekt
    0
    Jaha okey, hur använder jag den själv då? Antar att jag behöver nått tillbehör från er? Kan jag byta ut tejpen mot svart eltejp, tänkye att då syns den mindre eller är det nån specialtejp?
    Tacksam för svar

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Proez Visa Inlägg
    Jaha okey, hur använder jag den själv då? Antar att jag behöver nått tillbehör från er? Kan jag byta ut tejpen mot svart eltejp, tänkye att då syns den mindre eller är det nån specialtejp?
    Tacksam för svar
    Du behöver: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1654&xSec=147

Yes, du kan ta bort tejpen som sitter o köra med svart, det är bara vanlig eltejp, har slut på svart tejp på bordet, därav det blev vit tejp :P var försiktig bara så att du inte pajar kabeln när du tar loss den
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. NDS Lite med M3i Zero - Vita skärmar
    By drichard in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2012-12-03, 01:39
  2. Vita DVD fodral?
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 04:55
  3. svart & vita spel
    By Estima in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 10:25

Bookmarks