Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: hjälp ( updatera dashboard )

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12

hjälp ( updatera dashboard )

Tjenare , tänkte kanske updatera min dashboard , Mest för att ha den updaterad Så nu tänkte jag fråga här , Om detta sättet är säkert " http://www.youtube.com/watch?v=Ef2OGYwrF3I " Och om detta kräver xell ?? Kan inte få det att fungera på min box >.< och om jag nu skulle updatera till 203 , Kan jag samtidigt få med avatar datan som jag vill ha ? är 16203 säker att updatera till ? eller borde jag stanna 16197 ? Samt cpu keyn som jag ser i dashlaunch är den 100 % den som jag använder när jag updaterar ? Sorry för alla frågor , Mkt orolig att det kommer gå snett om jag inte frågar Tack på förhand^^

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Följ min guide här: http://xebuildtut.xeupd.com

Du behöver inte köra xell om du har dashlaunch 2.04 eller högre (om jag inte minns versionen fel) kör du med min senaste Simple 360 NAND Flasher (v1.3 BETA) kan den läsa cpukey åt dig

Flash360 är inte kompatibelt med Corona t.ex. (därav jag inte skriver något om den i min guide)

Den du ser i dashlaunch är korrekt ja, och eftersom du kan se cpukey i Dashlaunch kommer du även få den med Simple 360 NAND Flasher 1.3 BETA (den använder funktioner i dashlaunch för det) det har hänt dock att cpukey i dashlaunch är för kort (att det saknas ngt tecken, den sista... det beror på att texten blev för lång för att synas, men det ska vara åtgärdat med nästa version av dashlaunch då det egentligen bara är skinnet som behövde fixas)

Anyways, min tutorial tar upp ALLA stegen från steg 1 till sista, inklusive installation av avatar stödet och ger dig även info om hur du dubbelkollar att allting stämmer... (vilket du borde göra för att vara helt säker på att allt blev rätt, den ska när du laddar nanden välja alla settings åt dig, men kan hända att den missar något)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12
    okej , Är det värt att updatera till 203 då ? Annars verkar det ju onödigt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    okej , Är det värt att updatera till 203 då ? Annars verkar det ju onödigt
    Jag känner inte till något skiv spel som kräver högre än 15574, det finns spel som har det som krav, men dom ska funka på 15574 också afaik, dvs. du behöver inte gå till 16203
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag känner inte till något skiv spel som kräver högre än 15574, det finns spel som har det som krav, men dom ska funka på 15574 också afaik, dvs. du behöver inte gå till 16203
    Jag vart nyss tvungen att uppdatera mitt xbox till 16203 för att kunna spela Injustice Gods Among Us. Så det har börjat komma spel som har den versionen som krav nu.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
    Jag vart nyss tvungen att uppdatera mitt xbox till 16203 för att kunna spela Injustice Gods Among Us. Så det har börjat komma spel som har den versionen som krav nu.
    Good to know, då får vi börja installera 16203
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Updatera spel?
    By robbaz in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 17:08
  2. ska man updatera dashboard för LT+
    By konya in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 20:33
  3. Utan dashboard?? hjälp!
    By wei§müller in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 23:55
  4. MS Dashboard hjälp.....