Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Minneskort

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20

    Minneskort

    hur stor minneskort kan man ha i en PSP???...tänkte använda mig av en miniSD 32Gb+adapter (billigare)....tänkte alltså ändra firmware :-)

    mvh Nisse

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    32GB är inga problem att använda, tror max gränsen ligger på 64GB, men MicroSD adaptrarna brukar inte ha stöd för mer än 32GB vad jag känner till...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    20
    ok...bra att veta ..tack..tack

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    jag har precis formaterat 64gb 2x32gb microsd. i en dual pro duo för microsd adaper. de är lite knepigt att få dom att lira som 1 minne men de funkar.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    dssutom måste men läsa minnet med usb kabel till psp. för i varjefall hos mig så kan inte pc:ns kortläsare hantera minnet. möjligen pallar en sdhx läsare kortet. då SD igentligen har max 32 GB

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Pro-Duo-Adapter-foer-2st-MicroSD-kort.jpg en till sak. adaptern tappade bort minnena nu idag.kanske blir så när det är strömlöst. lösningen till att både para ihop dom och hitta dom igen är att sätta i kortet i psp. kommer identifiera som 32Gb. ta ur kortet och skifta plats på minnena i slottarna på adaptern. och stoppa i psp.

    nu ska det vara 64 gb formatera i psp när psp tycker att kortet fungerar. möjligen ska man endast ha 1 kort i adaptern och göra denna procedur. alltså flytta 1 kort från slot 1 till slot 2. sedan sätter man in ett till i slot den lediga sloten. om inte de funkar så formatera dom var för sig till 32gb FAT och växla mellan slottar tills dom hittas. om kortet inte går att läsa ta ur adaptern växla på SD minnena. stoppa i PSP. nu kommer de inte fungera. men ta ur adapter och skifta tillbaka och stoppa i så ska de återigen fungera och filerna ska ligga kvar. de måste paras ihop ocg formateras som 64GB korten är sedan oläsbara när de läses Enskilt. jäkla krånglig minnes hantering. men man får med sig en Hel del backuper på detta sätt har för mig de blev 58 Gb formaterat och klart.

Liknande diskussioner

  1. Fel på minneskort?
    By xsa15 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 12:35
  2. Minneskort PC <-> PS2
    By xsa15 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 12:58
  3. minneskort 8 Mb
    By Cobra *ts-v* in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 17:51
  4. Minneskort
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 08:22
  5. Minneskort med HD??
    By BiLL in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •