Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: You need to do an system update fast än jag har nyaste dashboard 16203

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

You need to do an system update fast än jag har nyaste dashboard 16203

Hej, efter jag uppdaterade till nyaste dashboard 16203 så kommer det upp detta meddelande när jag försöker starta dessa tre spel ****: An Elysian Tail, FEZ samt Terraria. Har ingen aning om varför det blir en massa stjärnor men det står D.u.s.t. där utan punkter.

"You need to do an system update" och så kastas jag tillbaka till MS dashboard.

Men jag har ju redan nyaste dashboard 16203.

Så är det någon som vet vad jag ska göra för att få dessa spel att fungera?

Jag är så evigt trött på att sitta i timmar och åter timmar på att felsöka och få spel att fungera. Nästa generation så tror jag att jag kör original för jag orkar inte med det här något mer och när man väl har fått till det så kommer MS med något nytt jävulskap. Det var tider det då det inte fanns systemuppdateringar då det bara var att chippa och sedan tuta och köra resten av generationen.

Är det någon som vet hur man gör för att åtgärda detta?

M.V.H.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du installerat Avatar stödet?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Nej det har jag inte. Det ska jag googla vidare på.

Som vanligt så är du Swizzy där när man håller på att bli tokig och sitter svaren på alla problem

Man bockar och bugar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg

Nej det har jag inte. Det ska jag googla vidare på.

Som vanligt så är du Swizzy där när man håller på att bli tokig och sitter svaren på alla problem

Man bockar och bugar.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...har-RGH-JTag-!

eller

Step 8 i http://xebuildtut.xeupd.com =)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Har gjort exakt som du beskrev under första länken. Men det händer absolut ingenting då jag stoppar in USB minnet.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har gjort exakt som du beskrev under första länken. Men det händer absolut ingenting då jag stoppar in USB minnet.
    Inte jag som skrivit den guiden, men testa o starta t.ex. XEXMenu eller något, det kanske får upp frågan om uppdatering, eller så kan du testa annat usbminne samt dubbelkolla att du lägger in rätt uppdatering på minnet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte jag som skrivit den guiden, men testa o starta t.ex. XEXMenu eller något, det kanske får upp frågan om uppdatering, eller så kan du testa annat usbminne samt dubbelkolla att du lägger in rätt uppdatering på minnet...
    Jag har prövat igenom XEXMenu det händer ingenting. USB minnet fungerar då jag använde samma usbminnet tidigare idag på Xboxen. Jag la in 16203 på usbminnet.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har prövat igenom XEXMenu det händer ingenting. USB minnet fungerar då jag använde samma usbminnet tidigare idag på Xboxen. Jag la in 16203 på usbminnet.
    http://f3.s.qip.ru/lA1oWW7J.png <--- det ser ut typ sådär på ditt minne? och i launch.ini filen har du "noupdater = false", minnet satt i när du startade maskinen?

Om allt stämmer; ladda hem senaste dashlaunch installern, starta den och välj att "unload Dashlaunch" (finns om du trycker 2 eller om det e 3 gånger på RB knappen) tryck därefter på B, detta gör att dashlaunch stängs av temporärt och konsollen borde se uppdateringen... of course måste du också ha någonstans att lagra avatar stödet, typ en hårddisk eller dyligt... (som xboxens normala dashboard kan se och använda)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    http://f3.s.qip.ru/lA1oWW7J.png <--- det ser ut typ sådär på ditt minne? och i launch.ini filen har du "noupdater = false", minnet satt i när du startade maskinen?

Om allt stämmer; ladda hem senaste dashlaunch installern, starta den och välj att "unload Dashlaunch" (finns om du trycker 2 eller om det e 3 gånger på RB knappen) tryck därefter på B, detta gör att dashlaunch stängs av temporärt och konsollen borde se uppdateringen... of course måste du också ha någonstans att lagra avatar stödet, typ en hårddisk eller dyligt... (som xboxens normala dashboard kan se och använda)
    Jo, precis sådär ser det ut. Läste på google att det var en annan som hade samma problem men han döpte om systemupdate foldern med två $$ men det fungerade inte heller. Okej ska pröva det där.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jo, precis sådär ser det ut. Läste på google att det var en annan som hade samma problem men han döpte om systemupdate foldern med två $$ men det fungerade inte heller. Okej ska pröva det där.
    Well, det finns 2 metoder man kan använda för att kringå uppdaterings blockeringen dashlaunch har:

1. Launch.ini med "noupdater=false" dvs. du stänger av blockeringen
    2. döp om $systemupdate till $$ystemupdate
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Well, det finns 2 metoder man kan använda för att kringå uppdaterings blockeringen dashlaunch har:

1. Launch.ini med "noupdater=false" dvs. du stänger av blockeringen
    2. döp om $systemupdate till $$ystemupdate
    Ah missade att man skulle ta bort det första s:et :P Jag var väldigt trött och hade varit uppe väldigt länge (ja jag vet jag har konstig dygnsrytm, eller vad man nu ska kalla det...) så nu fungerade det

Tack så mycket för hjälpen Swizzy!

Liknande diskussioner

1. Ny Xbox 360 System uppdatering 2013-02-19 (v 2.0.16203.0)
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2013-12-15, 23:14
  2. Xbox 360 LT 3.0, dashboard 15574 till 16203?
    By Wowerus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 16:48
  3. System update, vad gör jag fel?
    By tempan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 11:42
  4. System Update
    By Skrotet in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 20:49
  5. Vad är wii system update???
    By leatherface696 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 00:28

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner