Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Wii Key U (ODE till Wii U)

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17

    Wii Key U (ODE till Wii U)

    Teamet bakom Wii Key gick ut med en intressant nyhet idag om att dom lyckats hacka Wii U för att bland annat möjliggöra backups.

    http://wiikey.com/news/


    Yes, its real - we have now completely reversed the Wii U drive authentification, disk encryption, file system, and everything else needed for this next generation K3y. Stay tuned for updates!

    WiikeÜ

    Wiikey U is the first and only optical drive emulator that allows you to play all your WiiU games from any USB media!

    * Play your WiiU and Wii games from any USB media!
    * Compatible with all WiiU models and regionsD
    * User friendly intuitive interface
    * No soldering required
    * Multi-language support
    * Supports most popular file systems, including EXT4/3/2, Max OS X, and NTFS
    * Powerful embedded Linux system
    * High-speed USB2 interface
    * Firmware and FPGA fully in-system updatable from USB media
    * Recovery mode - it is always possible to recover from a bad flash
    * Stylish USB remote with powered USB hub and charger function
    * Bulletproof high quality hardware (not manufactured in China!)

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Vore kul om dom kunde visa ett klipp in action när det funkar samt så får dom gärna ta o släppa det idag så man inte behöver kasta ut 500 pärlor i onödan på nästa kunglir

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Vore kul om dom kunde visa ett klipp in action när det funkar samt så får dom gärna ta o släppa det idag så man inte behöver kasta ut 500 pärlor i onödan på nästa kunglir
    Ja den lilla bit av koden som dom släppte var inte mycket till bevis. Ett klipp hade varit MYCKET bättre. Men jag tvekar inte på att det är äkta. Wiikey teamet är ganska så stora inom Wii-scenen, och dom skulle nog inte riskera sitt rykte genom att ljuga. Den stora frågan är dock, när kommer dom att släppa en konsumentvänlig version? Hoppas man på för mycket om man tror juni, juli nån gång?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Ljög dom eller det har gått flera veckor nu och det har fortfarande inte hänt något ??

    Det kommer snart ett bra original Spel 28e juni Game & Wario och det vore bra att veta om man sitter och väntar i onödan så man inte kastar ut 500 kr i onödan =/

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Ljög dom eller det har gått flera veckor nu och det har fortfarande inte hänt något ??

    Det kommer snart ett bra original Spel 28e juni Game & Wario och det vore bra att veta om man sitter och väntar i onödan så man inte kastar ut 500 kr i onödan =/
    Det brukar inte vara så att chip tillverkarna går ut med nyheten precis när dom är färdiga att skicka ut grejerna, det brukar vara en bit kvar innan dom verkligen fått allting att funka när dom går ut med det, tvivlar starkt på att du kommer hinna få en wiikeü installerad innan den 28:e juni, tror snarare du kan få den installerad strax efter sommaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det brukar inte vara så att chip tillverkarna går ut med nyheten precis när dom är färdiga att skicka ut grejerna, det brukar vara en bit kvar innan dom verkligen fått allting att funka när dom går ut med det, tvivlar starkt på att du kommer hinna få en wiikeü installerad innan den 28:e juni, tror snarare du kan få den installerad strax efter sommaren...
    Det går förbannat segt både För Wii u Key teamet och 3ds teamet både verkar ha fått stopp plugg av nintendo firmware eller är dom inte duktiga nog som Ds Two teamet :P

    Det är ju absolut noll framsteg på Wii u key sidan iaf och över 1,5 månad sen förra inlägget också

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Det går förbannat segt både För Wii u Key teamet och 3ds teamet både verkar ha fått stopp plugg av nintendo firmware eller är dom inte duktiga nog som Ds Two teamet :P

    Det är ju absolut noll framsteg på Wii u key sidan iaf och över 1,5 månad sen förra inlägget också
    Tycker du själv skall prova att utveckla en fungerande prototyp av något, och sedan när det är dags att gå över till produktion skaffa tillräckligt med komponenter för att tillverka säg 50.000 exemplar samt se till att få någon fabrik att ordna en tillverkningslina för att montera allt på kretskort, paketera och få ut det till distributörer. Det kan ta flera månader bara att boka upp tillräckligt med komponenter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Senaste nyheten dom skrivit nu är detta:

    2013-07-15: Wiikey U update
    Its been a while and we have been hard at work at the Wiikey U hardware. WiiU encrypts the data sent from the drive with AES-CBC-128. We have now fully integrated an AES core into the FPGA and it is operating at the same speed as the drive. We've had a setback with another component though, and we are now testing alternatives. Hopefully we will have another update in a few more weeks.
    Har nyligen införskaffat mig en Wii U och hoppas verkligen detta ger frukt inom en snar framtid, skulle vara guld att kunna slänga in ISO's på en USB-HD precis som jag har till min 360

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Tycker du själv skall prova att utveckla en fungerande prototyp av något, och sedan när det är dags att gå över till produktion skaffa tillräckligt med komponenter för att tillverka säg 50.000 exemplar samt se till att få någon fabrik att ordna en tillverkningslina för att montera allt på kretskort, paketera och få ut det till distributörer. Det kan ta flera månader bara att boka upp tillräckligt med komponenter...



    Det har nu gått 6 månader sen Jag beklagade mig och tycker nu jag har mer än rätt och beklaga mig när dom inte uppdaterat något på 6 månader och folk har hoppats på ett chip och dom sa dom var " snart " färdig och det har gått ett halvår och dom har inte ens börjat producera eller ens nära färdig med chippet vad det verkar som eller om dom ljög och nintendo knäckte dom i en update ?



    Med 3DS Gateway gick det ganska fort likaså med Gamla Wii key Chippet ( Från att dom börja prata om produkten tills den fanns på marknaden menar jag då ) Wii U Key ett skämt i seghet
    Last edited by jögge75; 2014-01-14 at 00:24.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Det har nu gått 6 månader sen Jag beklagade mig och tycker nu jag har mer än rätt och beklaga mig när dom inte uppdaterat något på 6 månader och folk har hoppats på ett chip och dom sa dom var " snart " färdig och det har gått ett halvår och dom har inte ens börjat producera eller ens nära färdig med chippet vad det verkar som eller om dom ljög och nintendo knäckte dom i en update ?



    Med 3DS Gateway gick det ganska fort likaså med Gamla Wii key Chippet ( Från att dom börja prata om produkten tills den fanns på marknaden menar jag då ) Wii U Key ett skämt i seghet
    Värt att tänka på är att 3DS Gateway kommer från ett team som ENBART håller på med 3DS... dom gör ingenting på PSP/PSVita eller något annat system (vad jag vet iaf)

    Wiikey chippet var väl inte heller riktigt ett chip som kom från någon som höll på med Xbox/PS2 samtidigt? (Xbox var dessutom lättare att hacka i jämförelse med vad man håller på med idag)

    WiiKeU teamet (dom som håller på med det här chippet) är samma team som jobbar med 3k3y till PS3 samt xk3y till Xbox 360, vilken tror du dom lägger mest tid på? den som har MASSOR av kunder eller den maskin som har en handfull kunder som dessutom kräver mera arbete (det är lättare på PS3 eftersom dom redan hade fått till det med PATA varianten, och där är det mera buggfixar som gäller nu...)

    Jag förstår dig dock, dom har gått ut med information om ett chip dom arbetat på, sedan tar det skit lång tid innan det faktiskt finns... det är inte något som gör kunder glada direkt... man vill inte höra om chip som kommer om x antal år, man vill höra om chip som är i slutet av testerna där man har en fungerande prototyp åtminstone...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    WiiKeU teamet (dom som håller på med det här chippet) är samma team som jobbar med 3k3y till PS3 samt xk3y till Xbox 360, vilken tror du dom lägger mest tid på? den som har MASSOR av kunder eller den maskin som har en handfull kunder som dessutom kräver mera arbete (det är lättare på PS3 eftersom dom redan hade fått till det med PATA varianten, och där är det mera buggfixar som gäller nu...)

    Jag förstår dig dock, dom har gått ut med information om ett chip dom arbetat på, sedan tar det skit lång tid innan det faktiskt finns... det är inte något som gör kunder glada direkt... man vill inte höra om chip som kommer om x antal år, man vill höra om chip som är i slutet av testerna där man har en fungerande prototyp åtminstone...
    Dom gjorde betydligt tätare uppdateringar när Xk3y och 3k3y utvecklades, synd att det är så pass tyst om WiiKeU, får hoppas att det fortfarande utvecklas och åtminstone går framåt...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Sir Dave Lister Visa Inlägg
    Dom gjorde betydligt tätare uppdateringar när Xk3y och 3k3y utvecklades, synd att det är så pass tyst om WiiKeU, får hoppas att det fortfarande utvecklas och åtminstone går framåt...
    Kan mycket väl vara så att dom väntar på någon exploit för att få fram någon krypteringsnyckel. Det är ju en sak att ha en standars krypteringsalgoritm implementerad, men den är ju helt oanvändbar om man inte har rätt nycklar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    2014-05-18: We will start taking Wiikey U preorders in the next week!
    A lot has happened recently and we are now confident to launch Wiikey U! You can look forward to other exciting WiiU news in the coming weeks...
    Taget från http://wiikey.com/news/.
    Verkar som om det börjar röra på sig

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Hallå hur installerar man Wii u key chippet måste man öppna Wii u o sätta in den eller kopplar man på något externt via USB fattar inte ?

    Och isåfall om det är svårt och man är för noob för att sätta in Wii u key chippet själv vad tar ni för o sätta in det åt mig då.

    Samt har ni fått någon leverans av chippet ännu om det funkar bra och så eller om ni har någon utvärdering här någonstans på forumet ?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Hallå hur installerar man Wii u key chippet måste man öppna Wii u o sätta in den eller kopplar man på något externt via USB fattar inte ?

    Och isåfall om det är svårt och man är för noob för att sätta in Wii u key chippet själv vad tar ni för o sätta in det åt mig då.

    Samt har ni fått någon leverans av chippet ännu om det funkar bra och så eller om ni har någon utvärdering här någonstans på forumet ?
    Du får ta och lugna ner dig... chippet finns inte på marknaden ännu, men det mest troliga är att man måste öppna WiiU'n och montera chippet mellan skiv läsaren och moderkortet, som man gör på Xbox 360 och PS3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du får ta och lugna ner dig... chippet finns inte på marknaden ännu, men det mest troliga är att man måste öppna WiiU'n och montera chippet mellan skiv läsaren och moderkortet, som man gör på Xbox 360 och PS3

    haha sorry blev bara lite orolig trodde det var på g närsomhelst och att alla exemplar är slut antar man får köpa 2 spel till innan då =(

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Var Wii key U bara en lögn från tillverkarna eller tycker det verkar gå lite väl segt ?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Var Wii key U bara en lögn från tillverkarna eller tycker det verkar gå lite väl segt ?
    Ja du, det kan man allt undra, ett jädra tag sedan dom gav ifrån sig så mycket som ett pip..

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •