Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Konsollen botar aldigt på första försöket.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Konsollen botar aldigt på första försöket.

    Jag har en xbox från 2005 med senaste dash, hitachi 47 och LT+ 2.0 som jag flashade idag.

    Problemet som varit där sedan tidigare är att man alltid behöver starta den en gång varpå den lyser grönt och hittar kontrollen(om man synkar dem) men ger ingen bild. de fyra gröna ringdioderna lyser inte heller som de gör när man därefter startar om den och bilden går igång.

    finns det något sätt jag kan lösa det på? Tror ni det kan hjälpa att byta kylpasta?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Efter att ha spelat på det ett tag nu fick jag upp e74. så jag tästar med att byta kylpasta.

    bör jag "reflow"a konsollen i samband med att byta kylpasta eller ska man bara ta det ifall det inte funkar med kylpastan?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    har du fått E74 är det bara att byta GPU, inget annat kommer att hjälpa i längden. gör du reflow eller reball så kommer det kanske funka ett tag, men E74 uppstår pga att edram är skadat/felaktigt och detta är en del av GPUen.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    har du fått E74 är det bara att byta GPU, inget annat kommer att hjälpa i längden. gör du reflow eller reball så kommer det kanske funka ett tag, men E74 uppstår pga att edram är skadat/felaktigt och detta är en del av GPUen.
    Finns massor med e74 boxar därute som funkar fint nu efter att vi reflowat dom. Skulle skadan vara inuti gpu och inte bara bero på dålig kontakt med moderkortet skulle E74 inte ha slocknat efter en enkel reflow. Sedan finns det ju en trave boxar i skrothögen som aldrig blev bra, dessa exemplar skulle behöva GPU byte men det finns ju gränser för hur mycket jobb man lägger ner på en gammal 360 när nya kostar 995:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    har du fått E74 är det bara att byta GPU, inget annat kommer att hjälpa i längden. gör du reflow eller reball så kommer det kanske funka ett tag, men E74 uppstår pga att edram är skadat/felaktigt och detta är en del av GPUen.
    För att vara mer exakt är E74 egentligen GPU Init Error~

    Motsvarande felkod på Slim är E82 (om jag inte minns siffrorna fel nu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Finns massor med e74 boxar därute som funkar fint nu efter att vi reflowat dom. Skulle skadan vara inuti gpu och inte bara bero på dålig kontakt med moderkortet skulle E74 inte ha slocknat efter en enkel reflow. Sedan finns det ju en trave boxar i skrothögen som aldrig blev bra, dessa exemplar skulle behöva GPU byte men det finns ju gränser för hur mycket jobb man lägger ner på en gammal 360 när nya kostar 995:-
    Jo visserlgen så funkar de flesta efter en reflow eller reball men inte speciellt länge, därför är det lurigt att köpa s.k. Refurbished gpus. Om ni faktiskt kör reflows mot E74 så är ni kanske inte så respektabla som ja tidigare trott. Att konsollen funkar efter reflow trots en intern skada i GPU är egentligen inte konsigare än att en krets med olödda lödpunkter funkar efter "towel trick" men även där en begränsad tid men i vissa fall upp till ett par månader. Hansi, jag trodde du hade bättre koll på elektronik än såhär.

    Till OP: byt GPU om du inte vill prenumerera på reparationer.

Liknande diskussioner

  1. Star Wars konsollen
    By matsosian in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 20:25
  2. Halo Reach botar?
    By jonthe838 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 00:47
  3. Nya hårddisken streamar inte musik vid första försöket...
    By Sanitation in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 22:50
  4. Botar 2 gg sen ställer sig o blinkar
    By X-amin in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 08:10
  5. Bios Problem (Andra försöket)
    By farsight in forum Xenium Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 16:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •