Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Corona modekort tempraturer

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12

    Corona modekort tempraturer

    Min fråga lyder , Vilken temp är riskabel att nå ?? För corona ofc.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Well, går du över 100 grader är det definitivt dåligt

    du bör hålla den någonstans runt 30-60 grader ungefär för att ha "OK" temperaturer, men som sagt över 100 är dåligt (det kan orsaka problem i form av RROD/RDOD)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, går du över 100 grader är det definitivt dåligt

    du bör hålla den någonstans runt 30-60 grader ungefär för att ha "OK" temperaturer, men som sagt över 100 är dåligt (det kan orsaka problem i form av RROD/RDOD)
    Brukar ligga runt 45-47 , Även i idle , 100 % fläkt gåendes , Nu testar jag dock 75 % fläkt , Tycker det är så jäkla irreterande när xboxet låter som ett jetplan , Drf jag undrar lite Så detta är normalt typ vid spelande ? Dock stängde jag nyss av spelet , då låg jag på 52c
    Last edited by croizez; 2013-05-07 at 22:16.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Brukar ligga runt 45-47 , Även i idle , 100 % fläkt gåendes , Nu testar jag dock 75 % fläkt , Tycker det är så jäkla irreterande när xboxet låter som ett jetplan , Drf jag undrar lite Så detta är normalt typ vid spelande ? Dock stängde jag nyss av spelet , då låg jag på 52c
    Kör mitt monitoring program (och ändra dashlaunch settings) så kan du få lite vettig information om vilka temperaturer den har under spelets gång också... http://www.homebrew-connection.org/f...itor%201.3.rar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    erm , Förklara hur jag kör det är du snäll och ändra DL ??

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    om det skulle vara så att jag inte blir nöjd med tempen , Kan jag skicka min konsoll till er ? Så ni kan sätta in 1-2 fläktar samt kanske blåsa ut dammt ( om det finns ) Rädd för att paja om jag öppnar den :P Isf vad skulle det kosta om det blir aktuellt ? eller så kanske man kan ställa dne på en kylplatta , Vet inte om det skulle göra skillnad dock .Tror du ?
    Last edited by croizez; 2013-05-08 at 01:47.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    erm , Förklara hur jag kör det är du snäll och ändra DL ??
    Ladda hem programmet, starta det och välj att börja logga...

    På boxen, starta dashlaunch installern och ändra "tempbcast" till true... vänta en liten stund så kommer du se temperaturerna dyka upp på datorn (OBS: du måste ha nätverkskabel inkopplad till SAMMA nätverk mellan datorn och konsollen, du kan köra trådlöst på datorn också om du vill... inga problem...)

    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    om det skulle vara så att jag inte blir nöjd med tempen , Kan jag skicka min konsoll till er ? Så ni kan sätta in 1-2 fläktar samt kanske blåsa ut dammt ( om det finns ) Rädd för att paja om jag öppnar den :P Isf vad skulle det kosta om det blir aktuellt ? eller så kanske man kan ställa dne på en kylplatta , Vet inte om det skulle göra skillnad dock .Tror du ?
    Finns inte plats för fler fläktar i boxen, däremot kan man ta bort det som sitter under top/botten plattan (dvs. det svarta som sitter i mitten av ramarna) det ökar luftflödet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ladda hem programmet, starta det och välj att börja logga...

    På boxen, starta dashlaunch installern och ändra "tempbcast" till true... vänta en liten stund så kommer du se temperaturerna dyka upp på datorn (OBS: du måste ha nätverkskabel inkopplad till SAMMA nätverk mellan datorn och konsollen, du kan köra trådlöst på datorn också om du vill... inga problem...)



    Finns inte plats för fler fläktar i boxen, däremot kan man ta bort det som sitter under top/botten plattan (dvs. det svarta som sitter i mitten av ramarna) det ökar luftflödet...
    va skulle det kosta & en annan udda fråga ( kanske ) , Jag har läst att vattenkylning är fett effektivt när det kommer till xbox 360 , Skulle det vara omöjligt att ni fixade sådant ?? Liksom , Jag skickar mitt xbox , Låter er fixa hela kitet , montera , o.s.v, Nu , prisfrågan .... Om detta är möjligt eller för mycket att be om ... Mkt intresserad av detta...
    Last edited by croizez; 2013-05-08 at 16:58.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    va skulle det kosta & en annan udda fråga ( kanske ) , Jag har läst att vattenkylning är fett effektivt när det kommer till xbox 360 , Skulle det vara omöjligt att ni fixade sådant ?? Liksom , Jag skickar mitt xbox , Låter er fixa hela kitet , montera , o.s.v, Nu , prisfrågan .... Om detta är möjligt eller för mycket att be om ... Mkt intresserad av detta...
    Maila om det, har inget snabbt svar och denna tråd kommer jag förmodligen ha glömt bort efter helgen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vad är era tempraturer på jtag (: ?
    By croizez in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 20:25
  2. RGH på Corona Mobo
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-16, 20:15
  3. Corona RGH
    By ceder76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 07:09
  4. hur vet jag vilket modekort jag har
    By shift in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 23:48
  5. Problem med DMS3 installation(modekort v.3)
    By Noyd1 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •