Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Less på 3.55 Kmeaw hur blir det nu ?

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13

Less på 3.55 Kmeaw hur blir det nu ?

Tjena jag har 3.55 Kmeaw CFW och är less på att vissa nyare lir aldrig får några eboot Patches.

Hur ska jag gå till väga nu vad är den senaste lr säkraste firmware jag bör uppdatera till.

Samt är det mycket svårare än det var med Kmeaw CFW 3.55 det var i princip bara ladda hem 3.55 OFW sen 3.55 CFW o lägga in dom på usb efter varann så var det klart är det sjukt avancerat att uppdatera nu för halvnoob som jag ?

Har ni någon guide här för det jag blir rekommenderad lr Tips/Guide/Svar i tråden ?

/tack på förhand

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Backa först till 3.55 OFW (du kan går direkt från 3.55 kmeaw också men det är säkrare att backa till 3.55 tycker jag) du hittar 3.55 här: http://xeupd.com/.temp/3.55-ofw.rar

Därefter installerar du 4.40 från rogero som du hittar här: http://www.tortuga-cove.com/forums/v...=4705&p=21896#

denna CFW'n installerar du som en vanlig uppdatering inte alls svårt att göra från 3.55, ska även gå att installera lika lätt från 4.40 CFW (nästa version då)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Backa först till 3.55 OFW (du kan går direkt från 3.55 kmeaw också men det är säkrare att backa till 3.55 tycker jag) du hittar 3.55 här: http://xeupd.com/.temp/3.55-ofw.rar

Därefter installerar du 4.40 från rogero som du hittar här: http://www.tortuga-cove.com/forums/v...=4705&p=21896#

denna CFW'n installerar du som en vanlig uppdatering inte alls svårt att göra från 3.55, ska även gå att installera lika lätt från 4.40 CFW (nästa version då)

Tack för snabba svaret!, Tycker det låter lite konstigt att man ska vara på OFW 3.55 för att gå till 4.40 Rogero istället för att gå från CFW till CFW fast jag är noob så är väl nog bäst jag lyssnar på dig såvida inte nått går snett med 3.55 OFW till rogero .p

Det var ju 1 Link och 16 mirrors där jag laddade Hem rogero Nu wtf ? tog hem filen från :

Link -------> Rogero_CEX4.40_V1.03.PUP ( Clicked 32388 times ) sen Multiupload Direct Download och filen Rogero_CEX4.40_V1.03.PUP tar 194 mb som borde stämma då antar jag.

Ganska onödig info nog men lika bra allt blir rätt, Så jag kör in Official Firmware 3.55 nudå sen Rogero 4.40 sen klart bara så enkelt ?

Sista jag undra måste jag lägga om alla PSN spel blir nog sjukt drygt har typ lagt in alla som finns och man kan bara lägga in 1st i taget lr ? :/ förutom dom nya som inte 3.55 klarar av

fick nyss hem ofw 3.55 170mb bör stämma va

ps jag har apgammal Gaia Manager och Multiman, måste jag ha ny manager för Rogero ? isåfall vilken har du länk ? letar på Ps3-hacks / Dashhacks men det är ju fem miljarder program i download listan o vet inte vad jag ska ha

Glömde faktiskt det viktigaste sist vad förlorar man egentligen på att hoppa ifrån 3.55 kmeaw ingenting lr något viktigt ?

Sorry för det blev så mycket skit men tror detta var allt xD
    Last edited by jögge75; 2013-05-09 at 20:11.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Borde stämma, om winrar kan extrahera den stämmer det...

Ja, först tillbaka till 3.55 OFW (du kan gå direkt från CFW också, men jag rekomenderar att du backar till 3.55 för att vara på den säkra sidan, en cfw kan ha saker som orsakar problem när du går upp (om delar av den inte ändras t.ex.) just kmeaw har inga sådana problem vad jag känner till, men varför chansa? )

Jo, det är 1 link och en massa mirrors... det är samma fil på alla, det är bara olika siter som hostar den... och ja, 194mb stämmer nog rätt bra vad gäller storleken, har för mig det finns en MD5 hash du kan jämföra med...

Yes, du kör in 3.55 först, sedan 4.40 därefter är du färdig med den biten, när du väl har nya CFW'n behöver du också uppdatera multiman som också finns lite längre ner på samma länk: * edit *

Du förlorar ingenting livsviktigt enligt min åsikt, äldre homebrew som är gjord för 3.55 kommer inte funka 'as-is' utan den måste signeras om... det mesta vettiga finns redan uppdaterat på nätet en del av spelen du har 3.55 fixar på kanske inte funkar som dom är just nu på 4.40 utan du kanske får "unpatcha" dvs. lägga tillbaka original filerna...

** edit: **

Kollad länkarna, dom funkade inte... dels för att filerna försvunnit...

Men här har du senaste versionerna:

http://www.sendspace.com/file/quendw (vanlig)

http://www.sendspace.com/file/8x5f7t (stealth)
    Last edited by Swizzy; 2013-05-09 at 22:10.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Borde stämma, om winrar kan extrahera den stämmer det...

Ja, först tillbaka till 3.55 OFW (du kan gå direkt från CFW också, men jag rekomenderar att du backar till 3.55 för att vara på den säkra sidan, en cfw kan ha saker som orsakar problem när du går upp (om delar av den inte ändras t.ex.) just kmeaw har inga sådana problem vad jag känner till, men varför chansa? )

Jo, det är 1 link och en massa mirrors... det är samma fil på alla, det är bara olika siter som hostar den... och ja, 194mb stämmer nog rätt bra vad gäller storleken, har för mig det finns en MD5 hash du kan jämföra med...

Yes, du kör in 3.55 först, sedan 4.40 därefter är du färdig med den biten, när du väl har nya CFW'n behöver du också uppdatera multiman som också finns lite längre ner på samma länk: * edit *

Du förlorar ingenting livsviktigt enligt min åsikt, äldre homebrew som är gjord för 3.55 kommer inte funka 'as-is' utan den måste signeras om... det mesta vettiga finns redan uppdaterat på nätet en del av spelen du har 3.55 fixar på kanske inte funkar som dom är just nu på 4.40 utan du kanske får "unpatcha" dvs. lägga tillbaka original filerna...

** edit: **

Kollad länkarna, dom funkade inte... dels för att filerna försvunnit...

Men här har du senaste versionerna:

http://www.sendspace.com/file/quendw (vanlig)

http://www.sendspace.com/file/8x5f7t (stealth)

Vad är det för nytt med Dubbla Multiman fattar inte har bara 1 version på gamla Gaia o 1st gamla multiman ??

Varför ska jag ha både vanlig multiman och multiman Stealth med vad är skillnaden och har jag nytta av båda ?

Håller på att ladda hem båda nu men vet inte vad det är för skillnad på dom det blir väl ingen katastrof av att lägga in båda 2 hoppas jag ? men vore kul o veta syftet med båda så man vet när man ska använda vilken
    Last edited by jögge75; 2013-05-10 at 13:32.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Stealth är främst till för att Sony inte ska se att du kör Multiman, vanliga är en vanlig... som dom gamla... tror inte du kan köra båda samtidigt, tror den skriver över vissa filer eller så om du försöker... om du inte planerar spela online kan du köra med den vanliga...

Kommer dyka upp ytterligare en ny version av rogero's CFW snart: http://www.tortuga-cove.com/forums/v...p=23900#p23900
    Last edited by Swizzy; 2013-05-10 at 19:22.
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Stealth är främst till för att Sony inte ska se att du kör Multiman, vanliga är en vanlig... som dom gamla... tror inte du kan köra båda samtidigt, tror den skriver över vissa filer eller så om du försöker... om du inte planerar spela online kan du köra med den vanliga...

Kommer dyka upp ytterligare en ny version av rogero's CFW snart: http://www.tortuga-cove.com/forums/v...p=23900#p23900

Ok tack för den upplysningen har inga planer på att gå online ännu förrän jag klarat alla nya Single Player spel offline först, måste man leta reda på massa små filer crack/DLC/updates osv samt deleta för att inte bli upptäckt när man väl går online det lär ju bli ett helvete när jag har lagt in massor förut ?

Samt finns väl inget nytt bra som kräver 4.41 lr ännu va ?

Har problem med updates nu dock tänkte lägga in :

Need.for.Speed.Most.Wanted.Deluxe.Bundle.DLC.PSN.P S3-DUPLEX och Need.for.Speed.Most.Wanted.Ultimate.Speed.Pack.DLC .PS3-DUPLEX

men det står att dom kräver update 1.03 på spelet kan man endast ladda hem updates via att vara online stealthad finns det inga releaser på updates längre ?

Funkar inte tex den här update releasen längre ? SSX.EBOOT.PATCH.103.USA.PS3-N0DRM fungerar det bara på 3.55 CFW ?

Jag hittar Varken Need for speed most wanted PS3 update 1.03 på orlydb lr abgx hur har dom tänkt man ska få tag i nya uppdateringar då om det kräver för DLC på vissa spel ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Ok tack för den upplysningen har inga planer på att gå online ännu förrän jag klarat alla nya Single Player spel offline först, måste man leta reda på massa små filer crack/DLC/updates osv samt deleta för att inte bli upptäckt när man väl går online det lär ju bli ett helvete när jag har lagt in massor förut ?

Samt finns väl inget nytt bra som kräver 4.41 lr ännu va ?

Har problem med updates nu dock tänkte lägga in :

Need.for.Speed.Most.Wanted.Deluxe.Bundle.DLC.PSN.P S3-DUPLEX och Need.for.Speed.Most.Wanted.Ultimate.Speed.Pack.DLC .PS3-DUPLEX

men det står att dom kräver update 1.03 på spelet kan man endast ladda hem updates via att vara online stealthad finns det inga releaser på updates längre ?

Funkar inte tex den här update releasen längre ? SSX.EBOOT.PATCH.103.USA.PS3-N0DRM fungerar det bara på 3.55 CFW ?

Jag hittar Varken Need for speed most wanted PS3 update 1.03 på orlydb lr abgx hur har dom tänkt man ska få tag i nya uppdateringar då om det kräver för DLC på vissa spel ?
    Ärligt talat vet jag inte, spelar inte online själv =)

Tror inte det finns ngt som kräver 4.41, men jag lirar iofs inte dom senaste spelen på ps3 heller...

Spel updates kan du ladda hem genom att bara vara uppkopplad mot nätet, du behöver inte ansluta till sony's servrar för att hämta dom, så det är inga problem där =)

En "EBOOT PATCH" är 3.55 fix, dvs. den funkar inte på högre versioner än 3.55...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Ärligt talat vet jag inte, spelar inte online själv =)

Tror inte det finns ngt som kräver 4.41, men jag lirar iofs inte dom senaste spelen på ps3 heller...

Spel updates kan du ladda hem genom att bara vara uppkopplad mot nätet, du behöver inte ansluta till sony's servrar för att hämta dom, så det är inga problem där =)

En "EBOOT PATCH" är 3.55 fix, dvs. den funkar inte på högre versioner än 3.55...
    Ok synd hade varit bra att veta sen hur man spelar säkert online.

Vad spelar du för gammspel då har du inte kört Nya Ni no Kuni sjukt bra om man gillar rpg iaf lr Guacamelee bästa psn liret på konsollen också nytt Metroidvania spel.

Hursomhelst jag stötte på problem igår jag deleta massa Game Data på PS3an Trycker Trekant på Dosan sen väljer delete bland massvis med Gamedata, sen helt plöttsligt ska jag deleta Resistance 3 ( EU ) ca 500 mb Gamedata // Resistance.3.PS3-DUPLEX //, jag sitter fast i 3 timmar på att deleta Resistance 3 Game Data sen blir jag tvungen hålla in PS3 mittknappen Turn off console sen startar jag igen och nu har jag GAME DATA CORRUPTED 500 MB.

Jag försöker deleta igen Game Data Corrupted ca 500 mb och fastnar i över 1 timme igen och blir tvungen stänga av ps3, grr hur blir jag av med denna skiten jobbigt att tappa 500 mb för alltid speciellt när jag bara har 250gb interna hdd?

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    hoppar in här istället da =)

tankat hem den rogero, lägger den på en usb sticka , men hur uppdaterar jag konsollen med den ? prövat 3 länkar och den säger när jag går in på uppdatera konsollen via extern bla bla att den inte hittar ? la in multiman på samma kort å den hittar jag =/ sen har min dum hjärna glömt bort hur jag får över speltill den interna hdd =) hjälp super Swizzy

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    har prövat att lägga den i rätt rot etc. vad gör jag för fel
    hajjar inte det där me l1 l2 l3 r1 r1 och ner. när ska man trycka så ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    har prövat att lägga den i rätt rot etc. vad gör jag för fel
    hajjar inte det där me l1 l2 l3 r1 r1 och ner. när ska man trycka så ?
    Vad har du för version nu?

L1 + L2 + R1 + R2 + L3 + D-PAD NER ska man trycka när man står över Network, men det kräver att du har QA flaggat maskinen för att det ska göra någon skillnad, det är dock inget man behöver om man redan ligger på 3.55... ganska onödig i största allmänhet...

Läs på länken i andra inlägget i den här tråden så får du den officiella informationen...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    jag har version 3.55 har använt multiman förut. kent hjälpte mig så snällt ( privat vän) som du känner som pendragon. har tankat ner länken du gav där högst upp och lägger den på minneskort. hittar inte den uppdateringen vast jag hittar multiman. har prövat allt typ.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag har version 3.55 har använt multiman förut. kent hjälpte mig så snällt ( privat vän) som du känner som pendragon. har tankat ner länken du gav där högst upp och lägger den på minneskort. hittar inte den uppdateringen vast jag hittar multiman. har prövat allt typ.
    den ska ligga såhär:

USB:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP

ligger den inte så kommer ps3:an inte hitta den, och du installerar den som en vanlig system uppdatering för konsollen, inte som en Multiman Update eller dyligt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    ASSÅ FUNKAR INTE =)

jag tar en usb sticka. fat 32

i den har jag gjort en map som heter
    PS3
    i den mappen har jag en mapp som heter UPDATE och i den mappen har jag en mapp som säger PS3UPDAT.PUP och i den mappen har jag Rogero_CEX-4.40_v1.03.PUP

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    nu har jag löst det nu uppdateras konsollen som den ska va ju tvungen att ändra namnet på filen knäpp jag e, nu håller jag tummarna. vad hette det där programmet som förde över spel till hddn som e inbyggd. vilket mm ska man använde nått mer som jag bör tänka på för att få igång alla dessa spel. är det lika svårt att få spel att funka nu förtiden ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nu har jag löst det nu uppdateras konsollen som den ska va ju tvungen att ändra namnet på filen knäpp jag e, nu håller jag tummarna. vad hette det där programmet som förde över spel till hddn som e inbyggd. vilket mm ska man använde nått mer som jag bör tänka på för att få igång alla dessa spel. är det lika svårt att få spel att funka nu förtiden ?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...416#post256416 <--- Multiman länkar hittar du här

På datorn lär du kör Filezilla och använda dig av FTP för att flytta spelen från datorn till ps3:ans hårddisk... allt detta finns här på forumet
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    jo men jag förstår inte nu varför det inte funkar. filezilla verkar ganska svårt. brövade blackbox och det funka inte sen så prövade jag multiman och det hittade inte ens filezilla. jag hittar och kan bläddra i mina ps3 mappar me blackbox men det blir error när jag försöker föra över filer. finns det inte en sån lösning så att jag för över på en extern som har fat32 me nå program sen så för jag vidare när den e kopplad till ps3an. har kollat här på forumet, blir tyvärr inte klokare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jo men jag förstår inte nu varför det inte funkar. filezilla verkar ganska svårt. brövade blackbox och det funka inte sen så prövade jag multiman och det hittade inte ens filezilla. jag hittar och kan bläddra i mina ps3 mappar me blackbox men det blir error när jag försöker föra över filer. finns det inte en sån lösning så att jag för över på en extern som har fat32 me nå program sen så för jag vidare när den e kopplad till ps3an. har kollat här på forumet, blir tyvärr inte klokare
    Well, om spelet inte har filer större än 4GB är det bara flytta i windows, sen i multiman kopiera... annars får du köra ps3splitter över mappen du har spelet i innan så att den splittar dom stora filerna, multiman kan sedan bygga ihop dom igen (den gör det automatiskt)

Filezilla är inte alls svårt... laun12345 som username och inget password är default om jag minns rätt
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Tjena snabb fråga bara jag försöker för första gången använda USB på PS3an med Rogero 4.40.

Och jag går in på Multiman MMos sen klickar jag på Root sen på /pvd_usb000 sen väljer jag Ni No Kuni spel mappen sen när jag kommer in där ser jag bara alla filer och fattar inte hur jag ska starta spelet ???

Men frågan lyder hur i fasiken startar jag ett spel Från USB där, jag fattar ingenting klickat överallt på spelet Ni No Kuni Wrath of the White Witch som jag lagt där,jag fattar inte hur jag ska starta spelet ?

Måste jag göra någon speciell Mapp med något speciellt namn på Usb hdd för att jag ska kunna hitta o spela den direkt via USB NTFS ?

/tack på förhand

( Spelet hänger sig hela tiden och folk på Forum säger man ska spela Via Extern istället för interna för den läser spelet för fort så det Freezea hela tiden o blir tokig o kan inte spela det )
    Därför måste jag fixa detta nu så jag kan starta det på Usb ntfs extern

Ps skickade frågan först i priv swizzy men sen så skrev jag om det här igen istället kanske bättre o svara här så alla får ta del av infon
    Last edited by jögge75; 2013-05-17 at 09:16.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tjena snabb fråga bara jag försöker för första gången använda USB på PS3an med Rogero 4.40.

Och jag går in på Multiman MMos sen klickar jag på Root sen på /pvd_usb000 sen väljer jag Ni No Kuni spel mappen sen när jag kommer in där ser jag bara alla filer och fattar inte hur jag ska starta spelet ???

Men frågan lyder hur i fasiken startar jag ett spel Från USB där, jag fattar ingenting klickat överallt på spelet Ni No Kuni Wrath of the White Witch som jag lagt där,jag fattar inte hur jag ska starta spelet ?

Måste jag göra någon speciell Mapp med något speciellt namn på Usb hdd för att jag ska kunna hitta o spela den direkt via USB NTFS ?

/tack på förhand

( Spelet hänger sig hela tiden och folk på Forum säger man ska spela Via Extern istället för interna för den läser spelet för fort så det Freezea hela tiden o blir tokig o kan inte spela det )
    Därför måste jag fixa detta nu så jag kan starta det på Usb ntfs extern

Ps skickade frågan först i priv swizzy men sen så skrev jag om det här igen istället kanske bättre o svara här så alla får ta del av infon
    Spelen ska ligga enligt något av följande:

USB:\Gamez\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

USB:\Games\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

Förr gick det iaf att köra med både Gamez och Games, numera kanske det bara funkar med Games? (ingen aning, men tvivlar starkt på att han raderat något så simpelt som att leta i båda)

http://gbatemp.net/threads/multiman-...-guide.291170/ <--- här kan du annars hitta massa info också om hur multiman funkar etc.
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Spelen ska ligga enligt något av följande:

USB:\Gamez\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

USB:\Games\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

Förr gick det iaf att köra med både Gamez och Games, numera kanske det bara funkar med Games? (ingen aning, men tvivlar starkt på att han raderat något så simpelt som att leta i båda)

http://gbatemp.net/threads/multiman-...-guide.291170/ <--- här kan du annars hitta massa info också om hur multiman funkar etc.

Hade glömt Göra Games Mapp på usb men har nu gjort det och Path ser ut precis som du visat nu, ska spelet dyka upp sedan när man refreshat vid games lr ska man starta via Eboot.bin i Ps3 root klicka på den där och den sa då operation not allowed ?

Samt läste nått om USB.CFG är det jag måste ha var laddar jag den isåfall jag har ingen sån och det stog ju att det skulle bara vara plug n play på rogero 4.40 men är det massa jag måste confa för det ska funka då lr ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hade glömt Göra Games Mapp på usb men har nu gjort det och Path ser ut precis som du visat nu, ska spelet dyka upp sedan när man refreshat vid games lr ska man starta via Eboot.bin i Ps3 root klicka på den där och den sa då operation not allowed ?

Samt läste nått om USB.CFG är det jag måste ha var laddar jag den isåfall jag har ingen sån och det stog ju att det skulle bara vara plug n play på rogero 4.40 men är det massa jag måste confa för det ska funka då lr ?
    Spelen ska dyka upp direkt bara ps3:an kan läsa innehållet på hårddisken, det kan hjälpa att göra en refresh också...

usb.cfg behövs för NTFS, men du kan inte starta spel från NTFS partitioner (eller man kunde inte det tidigare iaf, har inte så jätte bra koll på allt det nya i multiman, kanske funkar nu?) etheir way, FAT32 är det som behövs om dom inte lagt in mer stöd nu...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    http://psx-scene.com/forums/content/...ort-more-2759/

multiMAN 04.14.00 Released - Plug & Play Support For NTFS Drives & More

NTFS/PFS usage:

It is now possible to use any NTFS usb drive without configuring its Vendor/Device IDs in USB.CFG
    When switching to NTFS/PFS mode use only one USB HDD connected (mM supports up to 2 partitions: FAT32+NTFS, NTFS+NTFS, FAT32+FAT32)
    To access the contents of NTFS drives use mmOS and /pvd_usb000 /pvd_usb001 (games from NTFS drives won't show in other display modes)

Antar jag inte fattar vad som menas med detta då NTFS+NTFS ?

Går det göra en liten Partition på min NTFS usb på ca 20-50 gb som är fat32 utan att formatera den.

Dåligt drygt o deleta 1 tb saker för att spela ett spel på fat32 =(

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://psx-scene.com/forums/content/...ort-more-2759/

multiMAN 04.14.00 Released - Plug & Play Support For NTFS Drives & More

NTFS/PFS usage:

It is now possible to use any NTFS usb drive without configuring its Vendor/Device IDs in USB.CFG
    When switching to NTFS/PFS mode use only one USB HDD connected (mM supports up to 2 partitions: FAT32+NTFS, NTFS+NTFS, FAT32+FAT32)
    To access the contents of NTFS drives use mmOS and /pvd_usb000 /pvd_usb001 (games from NTFS drives won't show in other display modes)

Antar jag inte fattar vad som menas med detta då NTFS+NTFS ?

Går det göra en liten Partition på min NTFS usb på ca 20-50 gb som är fat32 utan att formatera den.

Dåligt drygt o deleta 1 tb saker för att spela ett spel på fat32 =(
    Det går att ändra storleken därefter skapa en ny partition i windows 7 iaf

Det som menas med NTFS + NTFS är att du kör 2 partitioner, båda har NTFS... motsvarande för dom andra varianterna, att du har FAT32 på en och NTFS på en annan...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Respekt
    13
    Hallå igen, jag försöker för första gången uppdatera spel jag har ca 10-20st spel som fungerar 100% inlagd på interna hårddisken och jag har lagt in spelen via ftp på 192.168.x.xx osv

fast nu bytte jag till internet kabeln det står succeeded på båda grejerna internet o det när jag hitta ip 85.xx blabla så internet ska funka på PS3an vad jag vet och jag har ej gjort något PSN account ska väl inte behövas ???

Jag går in på min multiman som du länkade här i tråden trycker update på alla spelen och det står något meddelande att det inte funkar vad gör jag för fel fet less om jag har internet connection eller inbillar jag mig ??

PS största anledningen av att jag behöver uppdatera är pga två spel som hänger sig hela tiden om man sitter fast på update 1.00 bla Twisted metal hursomehelst så vill jag kunna update i vilket fall!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Svårt att säga, men du ska bara starta spelet för att få spel updates... när du startar spelet ska den fråga om du vill uppdatera till version 1.xx eller motsvarande...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. PS3 kmeaw 3.55 och E-UAE får det ej att funka :(
    By MoonLady in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 14:15
  2. Kmeaw's CFW och Gt5
    By doo in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 09:29
  3. kmeaw's CFW
    By Cryton in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 21:12
  4. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 16:11
  5. blir galen,,blir alltid fel med bränningen!
    By ripley in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 09:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner