Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hur flashar jag enklast dgx xell med Maximus SD Tool?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17

    Hur flashar jag enklast dgx xell med Maximus SD Tool?

    Hej

    Jag har nu läst ut min nand med Maximus SD Tool från min Corona 4Gb (v2, Dash 16202)
    Pin headers från Elfa som Swizzy tipsade om fungerar utmärkt, tack än en gång för detta.

    Jag har aldrig behövt flasha DGX Xell med SD Tool tidigare och är lite osäker på hur jag lättast gör detta.
    Jag har flashat DGX Xell flertal gånger tidigare men alltid med Olimex LPC-H2148 och då med NandPro20b via command line.


    Vad är korrekt command line för NandPro för att flasha DGX xell med SD Tool?
    (Min SD Tool använder enhet h

    /Tack

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste använda ett annat program, nandpro kan inte hantera MMC modellerna du kan använda dig av mitt program: http://www.homebrew-connection.org/f...ndMMC_V1.0.rar tänk på att dumpa nanden INNAN du skriver DGX xell, det gör du med knappen "dump", för att sedan skriva xell använder du "Flash" du får ändra filtret för att se filen dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Tack
    Körde 3st dumpar förr säkerhetskull.
    Valde sedan flash och pekade på DGX för Corona 4gb.
    "Successfully wrote 1,25 MB! It took 0 Minutes 0 Seconds and 235 Miliseconds...." Nice
    Nu skall bara chippet på plats så skall vi se om det fungerar.

    Tack än en gång.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Om jag låter pinheader sitta kvar på kortet skall jag då även låta kabel melan pin15 och Oscillator vara kvar.
    Kommer antagligen aldrig att använda SD Tool till denna box igen då det är enklare att använda mjukvara när box väl är hackad.
    /Tack

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Plopp99 Visa Inlägg
    Om jag låter pinheader sitta kvar på kortet skall jag då även låta kabel melan pin15 och Oscillator vara kvar.
    Kommer antagligen aldrig att använda SD Tool till denna box igen då det är enklare att använda mjukvara när box väl är hackad.
    /Tack
    Sålänge som du inte har sdtool adapter delen kopplad ska det inte vara några problem att låta kabeln sitta, men för säkerhets skulle brukar jag ta loss den från oscilatiorn och tejpar fast den i boxen mellan 2 bitar eltejp för att hindra den från att kortsluta någonting annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Sålänge som du inte har sdtool adapter delen kopplad ska det inte vara några problem att låta kabeln sitta, men för säkerhets skulle brukar jag ta loss den från oscilatiorn och tejpar fast den i boxen mellan 2 bitar eltejp för att hindra den från att kortsluta någonting annat...
    Hmmm
    Boxen glitchar igång fint men hänger sig så snart jag kommer in i M$ dashén.
    Ofta hänger sig boxen redan vid uppstarten vid m$ loggan.

    Tog bort kabel från oscilatorn och nu FUNGERAR ALLT

    Läste runt på olika forum och även om Maximus guide påstår att kabel kan sitta kvar så har många problem med hängningar.

Liknande diskussioner

  1. "Block seems bad, status 0x00000204" när jag flashar med xell reloaded
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 19:55
  2. Maximus tool pro
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:56
  3. Enklast chip...
    By Mellwing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 21:50
  4. Hur streamar man enklast?
    By dabjork in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 17:45
  5. Hur testar jag enklast chippet?
    By Viking in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 17:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •