Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hjälp med connectx

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12

Hjälp med connectx

Hejsan Kan någon berätta steg för steg hur man får igång connectx ? Vore nice att kunna streama spel ist för att fylla hårddisk / usb disk med spel :P Sparar både tid och utrymme Vad jag skuggläst lite behöver jag 3 saker , connectx.xex plugin , Connectx patch samt f3 , Vet dock inte hur jag får igång de ,

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Hejsan Kan någon berätta steg för steg hur man får igång connectx ? Vore nice att kunna streama spel ist för att fylla hårddisk / usb disk med spel :P Sparar både tid och utrymme Vad jag skuggläst lite behöver jag 3 saker , connectx.xex plugin , Connectx patch samt f3 , Vet dock inte hur jag får igång de ,
    http://team-xecuter.com/forums/showt...y-Step-Guide-!

Orkar inte översätta den just nu, men där har du en tutorial tänk på att det kan uppstå problem om ditt nätverk håller på med mycket saker samtidigt, samt om din brandvägg bestämmer sig för att blockera anslutningen mitt i spelet eller dyligt...
    Last edited by Swizzy; 2013-05-11 at 22:52.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12
    Tack En annan fråga jag inte hittar svaret på , Nu är det så att jag oftast laddar ner trials från arcade microsft , Till en usb hårddisk jag använder till jtaget , Nu är min fråga, Dom spelen jag drar ner , Lägger jag ju på usb hårddisken efteråt , Men dom syns bara i retail dashen, Finns det något sätt man kan fixa detta på ? Ganska tråkigt att behöva hoppa in i gamla dashen varenda gång man ska göra detta , plus inga covers >.< Vore vänligt om någon eller du swizzy berätta om det finns någon lösning på detta problemet Jag kollade i xbox360 mappen på usb , Men bara massa filer jag inte känner igen & inge titelid , Tack för för de

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Tack En annan fråga jag inte hittar svaret på , Nu är det så att jag oftast laddar ner trials från arcade microsft , Till en usb hårddisk jag använder till jtaget , Nu är min fråga, Dom spelen jag drar ner , Lägger jag ju på usb hårddisken efteråt , Men dom syns bara i retail dashen, Finns det något sätt man kan fixa detta på ? Ganska tråkigt att behöva hoppa in i gamla dashen varenda gång man ska göra detta , plus inga covers >.< Vore vänligt om någon eller du swizzy berätta om det finns någon lösning på detta problemet Jag kollade i xbox360 mappen på usb , Men bara massa filer jag inte känner igen & inge titelid , Tack för för de
    Med tanke på att du får upp dom i vanliga dashen tolkar jag det som att du lägger in dom på ett "USBMU" dvs. du har en dold mapp som heter "Xbox 360" som innehåller massa "DATA00000" filer typ? du kan lägga dom direkt som dom är också (iaf XBLA) vart som helst på din hårddisk, du behöver inte heller ha "rätt" namn på LIVE filen (filen som ligger i sista mappen) men... om du lägger dom hur du vill etc. måste du se till att FSD söker efter dom där
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Med tanke på att du får upp dom i vanliga dashen tolkar jag det som att du lägger in dom på ett "USBMU" dvs. du har en dold mapp som heter "Xbox 360" som innehåller massa "DATA00000" filer typ? du kan lägga dom direkt som dom är också (iaf XBLA) vart som helst på din hårddisk, du behöver inte heller ha "rätt" namn på LIVE filen (filen som ligger i sista mappen) men... om du lägger dom hur du vill etc. måste du se till att FSD söker efter dom där
    Såg massa filer , Hittade ett lättare sätt att fixa , Tack dock

Edit : Ditt var lättare btw , Va krångligt att använda 2 usb för och fixa
    Last edited by croizez; 2013-05-12 at 01:44.

Liknande diskussioner

1. ConnectX
    By reta in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 13:23
  2. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 15:43
  3. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  4. HJÄLP HJÄLP kommer inte längre in i BIOS menyn
    By FDMan in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 14:19
  5. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner