Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Pal/Ntsc orginal funkar inte.

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sthlm
    Respekt
    0

Post Pal/Ntsc orginal funkar inte.

Hallå!!!

Satt och spela lite igår när plötsligt så frös PS2 och jag kunde inte starta spelet igen, får bara read disc error. Det va ett PAL orginal spel. Provade sen några NTSC orginal spel, och dvd filmer men dom funkar inte heller. Det ända som funkar är PS1 och PS2 brända spel.
    Är det Messiha chipet som har kruppat sig eller kan det vara PS2:an?

Mvh/
    Daniel
    daniel7@passagen.se

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Chipet måste nog lödas om. Har vi monterat så görs det på garanti.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sthlm
    Respekt
    0

Tackar för ett snabbt svar. Tittar förbi nån dag med min PS2.

Mvh/
    Daniel
    daniel7@passagen.se

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    23

Jag har exakt samma problem. Sitter här med mitt nyinköpta GTA: Vice City och tänkte spela. Men nej nej. Bara Backups funkar. Jag har haft det här problemet till och från tidigare. Antagligen för att en lödning hade lostnat och hamnat lite bredvid men ibland hamnade rätt så att säga. Men nu verkar det ha gått helt åt helvete. DVD-filmer och vanliga playstationspel har fungerat finfint hela tiden dock.

Precis som du Hansi så tror jag att det är en lödning som släppt då jag hade samma problem med mitt ps förut. När jag öppnade detoch kikade så hade en lödning släppt.

Hur som helst. Det är ni som har installerat Messiah-chippet åt mig, så jag tänkte skicka in det så jag får det lagat. Skickar ni en returlapp i så fall eller ska jag stå för frakten till er? Bor i Dalarna så det är ju lite problematiskt att komma förbi en eftermiddag så där bara. Kanske ska jag ringa till butken? Vägled mig Hansi.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ring eller maila, uppge kundnummer, vi skickar paketlapp...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. xboxen va på nyårs party nu funkar inte spel
    By jungleba in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 00:54
  2. Uppladdade spel funkar inte [hjälp]
    By Frizonic in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 13:29
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  4. inlämmnat ps2 funkar inte!
    By Rob56 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 21:55
  5. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 12:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner