Tjena,
Jag har en zephyr med dashboard 2.0.12625.0. Vad jag har förstått är det RGH som jag ska köra på.
Vad behöver jag köpa för att kunna möjliggöra funktion för att kunna köra freeloader, n64 emulatorer osv osv ?
Mvh
Tjena,
Jag har en zephyr med dashboard 2.0.12625.0. Vad jag har förstått är det RGH som jag ska köra på.
Vad behöver jag köpa för att kunna möjliggöra funktion för att kunna köra freeloader, n64 emulatorer osv osv ?
Mvh
Zephyr skulle jag INTE rekomendera att du installerar RGH på, det är många som haft problem med att få dom att funka med det, jag skulle hellre rekomendera att du väntar lite på att R-JTAG kommer ut, enligt vad som skrivs om den ska den funka väldigt bra, och stämmer det även med zephyr så är det bra
Det du behöver oavsett om du väljer att vänta på att R-JTAG kommer ut på marknaden eller kör på chip som redan finns med RGH 1.0 eller 2.0 (du borde kunna köra vilket som) är:
NAND-X eller motsvarande (för att läsa/skriva nanden [moderkortets mjukvara])
Glitch chip (skulle som sagt rekomendera att du väntar på R-JTAG)
eventuellt någonting att programmera chippet med (beror på vilket chip du väljer, vissa är färdig programmerade, andra kräver att du programmerar dom med mjukvara som passar ditt moderkort)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Tack så mycket för ditt svar!
Vad är det för något som kommer vara så mycket bättre med R-JTAG så man inte väntar på något i onödan
Vad jag läst så ska RGH funka relativt bra om man har rätt dashboard men jag är ju verkligen inte insatt så jag kan ju säkert ha fel =)
Jo, RGH är super stabilt på Jasper och Falcon, men Zephyr är det som sagt många som haft problem med att få att starta i huvudtaget (dom flesta lär nog vänta 30 minuter sedan ge upp) R-JTAG ska som sagt vara mer stabilt, men jag vet inte hur det påverkar Zephyr specifikt... men med tanke på hur jobbigt det är att få Zephyr o funka med vanlig RGH så kan det nog inte vara sämre iaf
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Hehe okej jag förstår!
Då gissar jag på att detta inte heller är något som ni på psxcare känner er sugna att ta er an? =)
Google is your friend!
Bookmarks