Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hjälp med halvgammal Ixtreme LT+ 1.9

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Hjälp med halvgammal Ixtreme LT+ 1.9

    Tjena jag har Dashboard 2.0.16202.0 och ixtreme LT+ 1.9 med Benq läsare som flashades hos er för 1,5-3 år sen ?


    Jag tänkte gå online igen och köpa några xbox live marketplace spel och undrar om det fortfarande är lungt att gå online med ixtreme LT+ 1.9 har inga spel i Drive alls isåfall bara spel som jag vet är safe ?

    sist jag var online var väl kanske 6-18 månader sen ? vet inte hur gammal min dashboard är men har det kommit någon ny farlig uppdatering som Ser igenom min ixtreme LT+ 1.9 är det jag behöver veta så jag inte går in i onödan och blir bannad.
    Då när jag gick online sist var det massa nytt med dae.bin osv men blev ändå inte bannad då ?


    Anledningen jag fortfarande inte uppdaterat är för jag inte varit förbi stockholm med konsollen ännu och det är för dyrt att skicka fram och tillbaks om man inte är där , men spelar mest arcade spel nu online nu ändå.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är länge sedan någon blivit bannad, du bör vara säker med LT+ 1.9 också, men kan inte garantera någonting, det vi vet har ändrats med LT+ 2.0 och 3.0 är främst XGD3 stödet (nya spel skivorna) samt hur man hanterar AP2.5/AP25, men sålänge som du inte spelar några spel från skiva ska det inte vara några som helst problem, dom spel som har AP2.5/AP25 finns listade här på forumet (utav dom du kan använda med LT+ 1.9) nästan alla XGD3 har det också, men du kan inte spela dom med den firmware du har just nu.

    Senast någon blev bannad (som jag hört något om iaf) var nog vid Halo 4 releasen, och dom som blev bannade då var mer eller mindre bara folk som körde online innan releasen, och det säger sig själv, om du går online med ett spel du inte rimligtvis kan ha i dina ägor som original blir du bannad, att spela dagen innan release kan i vissa fall vara ok... men flera veckor innan... not so much
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. flasha Samsung med ixtreme-LT v.1.0 till senaste ixtreme
    By tuxied in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 21:49
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 00:46
  3. Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!
    By Boz666 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 14:07
  4. benQ ixtreme 1.4 allmän hjälp!?
    By bubbaa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 18:44
  5. Två påståenden ang. iXtreme bränning, hjälp
    By diiist in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 12:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •