Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Strul med RGH och ny extern hdd!

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0

Strul med RGH och ny extern hdd!

tja!

Först var det så att jag köpte en ny extern hårddisk eftersom jag märkte att min gamla externa hårddisk höll på att lägga av.
    Jag räddade det jag kunde från den gamla hårddisken, slängde alla mappar (spel och xbla) med trasiga filer, och förde över dem till den nya hårddisken.
    När jag provade den nya hårddisken så hittar inte FSD något alls av det jag räddat från den gamla, utan bara två nya spel jag lagt in från iso (alltså inte från den gamla hårddisken).

Eftersom jag då trodde att allt från den gamla hårddisken var korrupt så slängde jag allt jag lagt över och bestämde mig från att börja om på nytt.

Men... efter att ha lagt in 4 nya spel och ca 60 Xbla-spel så hittar inte FSD allt innehåll på den nya hårddisken.
    2 av spelen jag lagt in hittas inte (Bioshock 1 & 2) och bara ca 30 av de 60 Xbla-spel jag lagt in hittas.

För att vara mer tydlig så har jag ALDRIG haft problem med den gamla hårddisken, FSD hittade ALLTID allt jag la till på den (även Bioshock 1 & 2).

Är det fel på min hårddisk? Den gamla var en äldre 1TB 3.5 disk med strömadapter, medan den nya är en 750bg 2.5 som tar ström från USB-kabeln, fast konstigt nog så använder den bara EN USB-kontakt för både data och ström, alltså inte två USB-kontakter för data och ström.
    Den nya externa heter mer exakt: Seagate FreeAgent GoFlex USB 2.0 750GB 2.5 tum.

Jag kör FSD 2.2 REV625, med Kernel 2.0.14699.0.
    Jag har länge tänkt att uppdatera, men inte fått tummen ur (fast ska det spela någon roll eftersom allt funkade med den gamla externa hårddisken?).

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det fenomen du har kan uppstå om man inte rensar databasen vid större byten som det här... testa att nolla inställningarna helt och gör om allt från början med det...

Det ska inte påverka att du inte har det senaste... men som sagt, testa o radera inställningarna och göra om allting från grunden, det brukar kunna lösa sådana här problem
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2010
    Respekt
    0
    Yes! Det löste mitt problem!!! Jag tog helt enkelt bort databas-filen, men behöll inställningarna, och det löste det. Tack som fan för hjälpen!

Liknande diskussioner

1. FTP-Strul som fan
    By KCMessiah in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 23:09
  2. Strul
    By Kalle74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 23:35
  3. dvd-r strul
    By t-quick in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 09:41
  4. DVD-strul
    By wolfpakk in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt