Hej, har gått i tankarna att byta ut originalhårddisken till min RGH-Jtag då min 250gb är smökfull. Har 16gb ledigt.
Har fungerat på att byta ut original hårddisken till en sån
här (Vet inte varför forumet krånglar till länkarna men länken till prisjakt var en WD Scorpio Blue WD5000LPVT 8MB 500GB) Då den bara har en platta då alla hårddiskar på konsoler har det för ju mindre plattor desto mindre problem.
När jag pratade i telefon med er så sa ni att det var inte så enkelt och att vissa program är väldigt svåra att få tag på. Jag är iof. väldigt bra på att hitta saker på internet.
Men i själva verket så är det väl bara att skapa partitionsuppbyggnad som den gamla disken och så kopiera över allt från den gamla disken via ftp och sedan föra över till den nya disken i datorn.
Så behöver man inte hålla på ställa om allt igen eftersom att man har kopiera över allt rakt utav ink. alla ini filer eller vad det nu är om vilka inställningar man har m.m. så slipper man hålla på och meckla med att få allting att fungera som det ska och bara tuta och köra sedan.
Eller är det inte så enkelt som jag beskrev det? Så kanske det är bättre att köpa en
extern (Samma sak här vet inte varför forumet får för sig att censurera länkarna men disken i länken var LaCie Minimus USB 3.0 2TB) istället då med den här kan jag lägga över alla spel man har på den så har man också en backup då den dagen ens brända skivor slutar att fungera för det gör alla förr eller senare utom då original spelen.
Så kan man ha alla 360 spel på den och alla arkadspel på den interna hårddisken. Men är rädd att USB 2.0 ska vara en fläskhals när man har extern hårddisk då USB 2.0 har en begränsning på 60mb/s gent emot USB 3.0 på 625mb/s.
M.V.H.
Bookmarks