Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Dstwo och 3ds Xl

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18

    Dstwo och 3ds Xl

    Hej! Efter en del forskande har jag lagt alla nödvändiga filer och mappar i roten på flashkortet. Även omformaterat kortet till fat32 två ggr. Lagt senaste update filen i roten och nu senast så blev jag ombedd att uppdatera när jag satte i dstwo i 3dset. Alex rider stormbreaker thq kommer upp och när jag öppnar programmet får jag felmeddelandet "an error has occured. Press and hold the power button to turn the system off. Please refer to the operations manual for details". Vet någon eldsjäl hur jag kan spela allt jag fört över på minneskortet? Eller har jag pajjat mitt dstwo?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Hej! Efter en del forskande har jag lagt alla nödvändiga filer och mappar i roten på flashkortet. Även omformaterat kortet till fat32 två ggr. Lagt senaste update filen i roten och nu senast så blev jag ombedd att uppdatera när jag satte i dstwo i 3dset. Alex rider stormbreaker thq kommer upp och när jag öppnar programmet får jag felmeddelandet "an error has occured. Press and hold the power button to turn the system off. Please refer to the operations manual for details". Vet någon eldsjäl hur jag kan spela allt jag fört över på minneskortet? Eller har jag pajjat mitt dstwo?
    Om du har tillgång till det skulle jag rekomendera att du testar kortet på en annan maskin, det har hänt några gånger tidigare att just 3DS XL inte riktigt gillat vissa specifika DSTwo, men att kortet funkat hur bra som helst på allting annat, kan tyvärr inte svara på varför det sker och det är väldigt sällsynt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Tack Swizzy! Det konstiga är att jag faktiskt fick det att fungera när jag satte i kortet första gången. Kunde spela en nds-rom i tio minuter bara för att lattja lite. Kollade runt i 3dsens interface efteråt och bara fem minuter senare fungerade det inte. Det var då jag beslöt mig att backa upp allt jag hade på kortet för att sedan formatera om. Firmwaren på 3ds xl är 5.1.0-11E och dstwo ska fungera då. Har ingen direkt möjlighet att kolla kortets status på en annan ds.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Tack Swizzy! Det konstiga är att jag faktiskt fick det att fungera när jag satte i kortet första gången. Kunde spela en nds-rom i tio minuter bara för att lattja lite. Kollade runt i 3dsens interface efteråt och bara fem minuter senare fungerade det inte. Det var då jag beslöt mig att backa upp allt jag hade på kortet för att sedan formatera om. Firmwaren på 3ds xl är 5.1.0-11E och dstwo ska fungera då. Har ingen direkt möjlighet att kolla kortets status på en annan ds.
    Något annat du kan testa (bara för att utesluta det) är att använda ett annat MicroSD kort... det låter som att någonting är fel på antingen DSTwo kortet eller Minneskortet eftersom det funkade en liten stund innan det slutade funka... worst case scenario lär du ha någon kompis, granne whatever som har en DS, DSLite, DSi, DSi XL, DSi LL, 3DS eller rent av en annan 3DS XL som du kan låna ett par minuter... DSTwo ska funka oavsett modell av DS konsol, dvs. det ska även funka på dom riktigt riktigt gamla (DS) oftast känner man någon bara det att man inte vet om det...

    Ett annat alternativ är att du svänger förbi butiken med korten och din maskin (om du nu bor någelunda nära eller har vägarna förbi) har du köpt DSTwo av oss byter vi ut det om det visar sig vara något fel på det, samma sak gäller MicroSD kortet såklart det är kanske det bästa att göra (åka förbi butiken)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med dstwo
    By Sitata in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 21:04
  2. DSTWO+3DS Om man har klantat sig...?
    By Meanstreak68 in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-04, 00:18
  3. DSTWO / DSTWO Evolution?
    By MuRRe_C in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 11:25
  4. Garanti på DSTWO?
    By CompuTerror in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 01:13
  5. DSTWO eller M3?
    By barsk in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 16:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •