Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Disc 1 och disc 2 problem

  1. #1
    Registrerade
    May 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Disc 1 och disc 2 problem

    Hej.
    Jag är ny till JTAG världen. Jag fattar att det kanske har frågats tusen ggr på detta forum men jag hittar inte svaret så sry. Hänvisa mig gärna till en tråd som kan hjälpa mig.

    Jo, jag köpte Xbox slim med JTAG 250 gb. Och jag har fattat att man ska konvertera Iso filer till god filer och sedan lägga till de i content mappen. Men nu har jag problem med att lägga in ett spel som har 2 skivor...

    Jag konvertera de genom Iso2god och båda diskarna hamnade i samma mapp. När jag startar upp konsolen så dyker bara Disc 2 upp som quickplay, inte disc 1.. Hur gör jag? Jag kollade utifall någon fil saknades och det verkar som jag gjort rätt (förmodligen gjort något fel eftersom det inte funkar....).

    Tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är du säker på att du inte valde Disc2 2 gånger? kolla gärna med ABGX360 så att du verkligen har Disc 1 och 2, dom ska inte dyka upp exakt samma (dom hamnar i samma mappstruktur, men i sista mappen innan *.data ska det ligga 2 filer, och 2 *.data mappar...)

    Sen ska du inte kolla i "Quick Play", du ska kolla i Games -> My Games
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Gud. Jag är så dum.
    Disc 1 och 2 låg under games.. pff. Tack så mycket.

  4. #4
    Registrerade
    May 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    En liten dum fråga till. När jag fick Xboxen så är det en lapp på baksidan som sticker ut från xboxens inre (vid alla usb portar). Är det något jag ska bort?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av paz Visa Inlägg
    En liten dum fråga till. När jag fick Xboxen så är det en lapp på baksidan som sticker ut från xboxens inre (vid alla usb portar). Är det något jag ska bort?
    Lapp? nja, det är nog en flatkabel du syftar på, låt den vara tills dess du verkligen behöver göra något med den som t.ex. programmera om nanden med hjälp av hårdvara eller programmera om chippet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Copy Disc/DVD problem
    By Pooslice in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 00:41
  2. Can't find the update disc. Please reinsert the disc.
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:31
  3. Går de bränna disc to disc?
    By Tomainen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 17:00
  4. Disc problem (Moto GP 3)
    By Werzion in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 14:06
  5. Problem med DVDn (NO DISC)
    By pala in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 13:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •