Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Kinect på bannad konsol?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Kinect på bannad konsol?

    Hejsan.

    Har en bannad Xbox med något äldre flash. Funderar nu på ge den till min bror som vill köpa kinect.

    Kommer kinect med spel (köpta) fungera på boxen trots att den är bannad? Att det inte kommer fungera online förstår jag självklart.

    Men kommer allt fungera som det ska offline?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hejsan.

    Har en bannad Xbox med något äldre flash. Funderar nu på ge den till min bror som vill köpa kinect.

    Kommer kinect med spel (köpta) fungera på boxen trots att den är bannad? Att det inte kommer fungera online förstår jag självklart.

    Men kommer allt fungera som det ska offline?
    Japp, beroende på vilken flash du har på den kanske den kommer fastna i en uppdaterings loop (där den försöker uppdatera men inte kan) det går enkelt att lösa med en simpel uppgradering av flashningen (om original driven inte sitter i maskinen måste man byta tillbaka, dvs. original modellen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok tack!

    Finns det möjlighet att kolla upp detta med uppdatering innan han sticker och köper kinect? Jag ha flash som jag tror heter LT+.. Om de finns någon sådan

    Vad kostar en sån uppdatering om det måste göras? Så jag vet vad jag kan säga till honom.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bara ladda hem senaste uppdateringen från xbox.com och installera, du kommer troligen bli av med flashingen (om du inte har LT+ 1.9 eller högre)

    350:- går uppdateringen på om du flashat hos oss tidigare, annars är det 500-700 beroende på vilken modell av maskin du har (tjockis = 500/slim = 700)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok tack!!

    Testar uppdatera till senaste då jag kommer hem.

    Funkar det att uppdatera så är det bara köra kinect å le. Funkar det inte så får jan uppdatera flashningen. Har jag förstått rätt där?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Ok tack!!

    Testar uppdatera till senaste då jag kommer hem.

    Funkar det att uppdatera så är det bara köra kinect å le. Funkar det inte så får jan uppdatera flashningen. Har jag förstått rätt där?
    Well, om det funkar att uppdatera så kommer kinecten funka, funkar det inte att uppdatera måste du få uppdaterings felet löst (troligen med flash upgrade) Du kommer troligen behöva uppdateringen igen sen när du väl har Kinect enheten (den vill alltid uppdatera kinectens mjukvara första gången man kopplar in den efter fabriken)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Bannad box, koppla in kinect = problem?
    By Kardanmannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 21:16
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 22:54
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 22:26
  4. Bannad konsol, ingen support
    By BerraSVE in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 18:33
  5. Sluta med Bannad inte bannad, ååå igen bannad inte bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 19:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •