Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 106

Diskussion: Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL

  1. #31
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Som jag har förstått det så går det bra med ett spel släppt efter mars i år.
    Allt som kräver högra fw kommer troligen sluta fungera misstänker jag, eshop mm

  2. #32
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Om någon undrar så hade 3ds paketet med Mario Kart fw: 4.3.0-10E

  3. #33
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    GATEWAY 3DS FAQ UPDATE

    29/07/2013
    First units to ship this week !
    And a quick note to update our FAQ regarding the use of the "blue" card and recent title releases:

    Can the blue card run DS home brew ?
    YES :- The bundled blue ds card, is in essence a standard DS cart capable of both DS backups and home brew for DS mode, tested to work on 6.1

    Is the blue card required for every power cycle ?
    No :- Our custom Gateway Installer DS app is only required to be run once to setup and thereafter any time the console is used in DS mode.

    Does Gateway support all games:
    No :- Animal Crossing uses unique NAND based save hardware in the cart, support will be added through a GW firmware update. Mario (released last week) is forcing 5.1 update. We have prioritised work on supporting all such future releases. Stay tuned.

    Please NOTE the FAQ update was specifically speaking about our bundled BLUE DS card not the Gateway RED 3DS card ! as mentioned the Blue DS card is a standard DS card for DS mode. Gateway works on (4.1 -> 4.5) only for now.

    http://gateway-3ds.com/

  4. #34
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Deras sida är nu uppdaterad med manual och lite filer :-)

    Har ni på psxcare några på ingång?

  5. #35
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    http://www.youtube.com/watch?v=nHLdVqYaTrA


    ///ingen som har möjlighet att testa kanske?
    Last edited by bedlamit; 2013-08-11 at 20:04.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=nHLdVqYaTrA


    ///ingen som har möjlighet att testa kanske?
    Tvivlar på att del 2 verkligen funkar där... sen är det roligt att se att det är 2 maskiner dom håller på med, första är helsvart, andra är halva vit halva svart

    Att du kan köra GW installern är inte så konstigt, men att du dessutom kan använda DSTwo direkt som ett GW kort? tvivlar på det... du måste programmera om DSTwo kortet först för att den inte ska låtsas vara ett DS spel som den normalt gör...

    ** edit: **

    Utöver det ovanstående så står inget på http://www.supercard.sc heller om detta, varför gör inte dom reklam för det också om det verkligen funkar?!
    Last edited by Swizzy; 2013-08-11 at 20:39.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Nu verkar det som det blir spoof till spel med högre fw iaf :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=dPFO...e_gdata_player

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    En hel del andra återförsäljare verkar ha fått in 50st antingen idag eller igår. Har PSXCARE fått in GateWay3DS än?
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Våran leverantör beräknar få in dom på måndag enligt vad som står på deras sida...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Har ni hört något nytt om när denna efterlängtade produkt kan tänkas finnas tillgänglig?

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Håller med bedlamit. Tar lite tid detta... Men, de som väntar, väntar aldrig för länge.

    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  12. #42
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Den har du inte köpt innanför riketsgränser iaf? :-P
    En bekant säger sig ha beställt ett ex till mig nu iaf, men det innebär ytligare 14 dagars väntan misstänker jag.

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Hur bra funkar produkten för er som har den redan Zemu eller någon annan fungerar alla spel felfritt eller har ni stött på några problem och funkar alla firmware innan 4.5 tex ( 3.0 4.0 4.1 osv ) eller måste man ha exakt 4.5 och köpa ett spel som har firmware 4.5 för att gateway ska fungera ?

    Samt kan man spara allt man klara fram i alla spel utan problem så inget försvinner ?

    så jäkla drygt att lägga ut 3000 kr för ny 3ds och gateway men blir väl så illa tvungen som alla andra om allt funkar med allt nyaste fast ej online





    PS Glömde fråga hur många Micro SD kort behöver jag köpa och vilka storlekar.

    Fungerar alla Micro SD kort Märken tillsammans med gateway eller fungerar bara vissa och finns det compability list isåfall ?
    Last edited by jögge75; 2013-09-02 at 17:44.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är 1 minneskort för varje spel som gäller änsålänge... bör funka med pretty much alla minneskort... storleken beror på spelen, minst lika stort som spel filen är
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är 1 minneskort för varje spel som gäller änsålänge... bör funka med pretty much alla minneskort... storleken beror på spelen, minst lika stort som spel filen är
    Hur menar du nu måste man ha ett nytt micro SD kort för varje spel ??

    eller går det inte bara radera 1st spel på minneskort Nummer 1 sen lägga in ett nytt spel på samma minneskort nummer 1 när man är klar med det gamla spelet och kan man sedan spara spelet någonstans.

    Hur sparar man sina Save filer sparas dom i själva 3DS som vanliga spel eller måste man backupa save filer på datorn fattar inte.


    Man kan ju inte behöva 30 olika micro SD kort för 30 olika spel ??? isåfall kan man ju lika gärna köpa nästan iofs kosta väl ett 4gb kort inte mycket men ändå.

    Man kan väl inte måste köpa 30+ micro sd kort för varje spel som sagt ?


    vad är den största storleken ett 3ds spel kan ha då räcker det med 4gb eller 8gb till alla spel så länge man raderar gamla spelet när man är färdig?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan byta innehållet på minneskortet, men vill du spela flera spel under samma period är det 1 minneskort för varje spel...

    Sparningarna hamnar på det "interna" minneskortet... vanliga 3DS spel sparar inte alls på maskinen, dom sparar vad jag vet på själva kasetten

    Vet inte hur stort största spelet är... du får kolla på nätet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan byta innehållet på minneskortet, men vill du spela flera spel under samma period är det 1 minneskort för varje spel...

    Sparningarna hamnar på det "interna" minneskortet... vanliga 3DS spel sparar inte alls på maskinen, dom sparar vad jag vet på själva kasetten

    Vet inte hur stort största spelet är... du får kolla på nätet
    Ok tack för svar får räcka med 1 eller 2 micro sd kort högst då annars blir det svårt att tjäna in pengarna på ny 3ds och GW om man ska köpa 50 elva olika micro sd kort



    Har ni fortfarande ingen ny info från leverantören när ni väntas få in era gateway till psxcare börjar bli sjukt jobbigt att vänta ?

    Samt vad kommer priset hamna hos er cirka tror du ?

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    c:a 700:-

    Kan lägga upp dom för bokning under veckan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    c:a 700:-

    Kan lägga upp dom för bokning under veckan.
    Ok nice men även om man kan boka dom så är det ju väldigt konstigt om vi aldrig vet när dom kommer hem till er, har dom inte sagt något mer till er på mailen angående cirka leveranstid ?

    Drygt om man bokar upp sig också kommer det efter 4-12 veckor , eller så svarar dom vi kunde tyvärr inte leverera till alla.

  20. #50
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    ZEMU skulle inte vilja göra ett utlåtande om grejerna, funkar det bra? :-)

  21. #51
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Ok tack för svar får räcka med 1 eller 2 micro sd kort högst då annars blir det svårt att tjäna in pengarna på ny 3ds och GW om man ska köpa 50 elva olika micro sd kort



    Har ni fortfarande ingen ny info från leverantören när ni väntas få in era gateway till psxcare börjar bli sjukt jobbigt att vänta ?

    Samt vad kommer priset hamna hos er cirka tror du ?

    Du är inte den enda som är less att vänta, är eran leverans till psxcare ljusår bort antar jag eftersom ingen kunnat givit något vettigt svar ännu på ungefär när dom borde komma in hos er 3ds gateways ?


    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    c:a 700:-

    Kan lägga upp dom för bokning under veckan.


    Går fortfarande inte boka dom och veckan är slut om dom nånsin kommer in xD




    Citat Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
    En hel del andra återförsäljare verkar ha fått in 50st antingen idag eller igår. Har PSXCARE fått in GateWay3DS än?



    Jag ser inga svenska återförsäljare som fått in en enda 3ds gateway rätta mig gärna om jag fel, har googlat massa och hittar bara hong kong sidor etc ?

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hade lite rörigt i veckan glömde bort kolla upp gateway statusen.

    Jag har tröttnat lite på att marknadsföra och ta bokningar på hypade produkter som "snart" kommer, så nuförtiden säger jag sällan något om leveranstid förrän jag fått ett kollinummer eller faktiskt har prylarna i handen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Fick min idag och den har funkat jätte bra på de spelen jag testat. Funkade även att installera Mario 3d land och New super Mario bros2 på 1gb minne... Så nu blir det ner i skrubben och leta efter gamla telefoner med minnen i :-)

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Fick min idag och den har funkat jätte bra på de spelen jag testat. Funkade även att installera Mario 3d land och New super Mario bros2 på 1gb minne... Så nu blir det ner i skrubben och leta efter gamla telefoner med minnen i :-)

    Orättvist xD säg gärna till vad som inte fungerar dock det som är viktigast heh

    Du måste ju liks byta och radera spel varje gång så det räcker väl med 2-3st micro SD kort ? mer än så blir väl bara jobbigt att handskas med.


    Vet inte om du orkar bry dig om JAP spel men isåfall eller får tag i om det fungerar: Bravely_Default_-_Flying_Fairy_JPN_3DS-Kirin ( tänkte bara om du ville pröva ganska så nytt spel med fel region större chans att det misslyckas om nu något skulle fungera dåligt på gateway så borde det ju vara fel region och nya spel )




    Ska vara ganska bra RPG som är sjukt långt väntetid på USA och EU release.


    Aja själv får man väl sura sig i ett hörn och vänta snällt på svenska försäljare xD

  25. #55
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Jag skulle helst vilja ha ett sd till var spel :-P
    http://gbatemp.net/attachments/sd-co...ples-jpg.4165/
    ...så skulle jag vilja ha det.

    Ska testa detta när jag kommer hem då :-) återkommer med resultatet senare.

    EDIT: NU har jag testat: "Bravely Default - Flying Fairy JPN 3DS-Kirin" och det funkade
    Last edited by bedlamit; 2013-09-11 at 19:03.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får in några gateway efter helgen. Inte så många eftersom det var så mycket spekulationer om att gamesaves inte gick att spara när man bytte spel osv när vi bokade våra. Tänkte se att det inte är skräp samt att det finns kunder kvar som inte uppdaterat sina 3DS som faktiskt efterfrågar kortet så jag fegade väl lite :-)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1714
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag får in några gateway efter helgen. Inte så många eftersom det var så mycket spekulationer om att gamesaves inte gick att spara när man bytte spel osv när vi bokade våra. Tänkte se att det inte är skräp samt att det finns kunder kvar som inte uppdaterat sina 3DS som faktiskt efterfrågar kortet så jag fegade väl lite :-)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1714

    Låter skitbra det! Hansi kan du kolla PM angående gateway.

  28. #58
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    fw: 4.2

    har fw: 4.2 är det någon fördel att köra med 4.5 eller går 4.2 lika bra
    (om man måste uppgradera hur gör man då?

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har fw: 4.2 är det någon fördel att köra med 4.5 eller går 4.2 lika bra
    (om man måste uppgradera hur gör man då?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nintend...ware#Version_4 här kan du läsa lite mer om vad dom olika uppdateringarna gör...

    För att uppdatera till 4.5 måste du köpa ett spel med den versionen på och uppdatera från kasetten (eller om du har en kompis/granne med ett sådant spel kan du självklart låna det istället)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Nu när ni fått in första leveransen av Gateway och man snart har den hemma senast på Fredag förhoppningsvis.

    Borde ni inte lägga till vad som behövs här ? : http://forum.psxcare.com/support/sho...vi-s%C3%A4ljer!

    Samt kanske en liten guide hur man kommer igång med 3DS gateway.





    Behöver man alla dessa filer på Download på Gateways hemsida:


    User manuals and required files

    Software Release 1.2
    Firmware 1.2

    Manual
    English Manual

    GW3DS SD IMAGER for OSX version 1.5
    Download here

    GW_testrom.3ds - Hardware Diagnostics and SPI reset
    Download here


    Eller räcker det med bara Firmware 1.2 ( Drag n Drop till Micro SD kortet sen köra igång det på 3ds som på DS Two kanske är mer avancerat än så )
    Last edited by Boz666; 2013-09-19 at 00:36.

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Thomson Gateway hjälp!!
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 12:24
  2. Behöver jag någon kassett?
    By Tophe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 00:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •