Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 106

Diskussion: Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL

  1. #61
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Smile

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nintend...ware#Version_4 här kan du läsa lite mer om vad dom olika uppdateringarna gör...

    För att uppdatera till 4.5 måste du köpa ett spel med den versionen på och uppdatera från kasetten (eller om du har en kompis/granne med ett sådant spel kan du självklart låna det istället)
    ok tack för det ska prova då jag har alla grejor

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Helvete va less jag blir skulle precis sätta mig och försöka fixa allt med 3DS gateway för att kunna spela men.

    Jag har en Digitus Card Reader som läser SD kort men den kan tydligen inte läsa SD HC kortet som följde med mario kart 7 bundle 3DS XL.

    Går det uppdaptera Card reader på nått vis så den tar emot SD HC eller vad kan jag göra när jag inte kommer åt SD HC 4gb Kortet på 3DS XL ?


    ( Jag tror jag har ett vanligt SD 1gb eller 2gb liggande nånstans men måste jag inte ha original filerna som följde med 3DS XL SD kortet för att allt ska fungera rätt eller får jag med dom om jag stoppar in något annat skit vanligt SD kort tills jag löst Card reader problemet annars får jag vänta tills nästa vecka innan jag kan använda gateway =(((( )

  3. #63
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Update:

    Jag formaterade mitt 2GB SD kort som jag hitta fast var nog redan FAT 32.


    Stoppade den istället i min 3DS XL white den skapade filer på SD Card stog det när jag starta 3DS XL.

    Fick bara med en mapp som heter Nintendo 3DS och har massa undermappar.



    På guide nedanför ( Tid ca 04.41 in i klippet ) så har den här kille dessa mappar:

    DCIM

    Music

    Nintendo 3DS

    och

    private


    http://www.youtube.com/watch?v=m__2VPT0f9c




    Jag har bara Nintendo 3DS mapp på mitt secondary kort och Launcher.dat från Gateway vågar jag köra in detta kort i 3DS eller kommer jag pajja något när jag inte har alla mappar ???


    Hjälp uppskattas extremt vill kunna spela ikväll =((

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DCIM är bilder tagna med kameran
    Music är musik...
    Private är typ sparningar och sådant stuff

    Bör funka utan problem o köra utan åtminstone DCIM och Music eftersom dom inte har ngt med saken att göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Någon annan som har upplevt problem med att "Gateway Mode" inte fungerar varje gång man ska köra 3DS-roms? För egen del har jag fått starta om
    2-3 gånger för att det ska funka. Som om exploiten inte vill aktiveras varje gång.

    Edit: Det fungerar alltså ibland på första försöket.

  6. #66
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tjabba, Gateway funkar hur bra som helst o så har alla spelen US-JP-EU.

    Men det jag undrar är brorsan har skaffat gateway nyss också och vi ska varva lite co op spel.

    Men han kan inte så mycket om 3ds spelar bara pc oftast annars.

    Vilka spel bör jag ta bort ur hans spelkatalog är det något spel som fortfarande kan råka update Konsollen 3ds XL ?


    Mario.and.Luigi.Dream.Team.Bros.EUR.3DS-CONTRAST


    Animal.Crossing.New.Leaf.EUR.3DS-CONTRAST


    Är det bara dom som funkar dåligt eller kan råka update konsollen ?

    Själv har jag aldrig startat dom då jag har redan Dream Team original sen innan gateway kom ut och varvat det och Animal Crossing new leaf original digital kopia vann jag gratis från nintendoclub UK.

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Måste fråga innan jag eventuellt köper gateway: Jag har min 3dsXL på frimwire över 5, är det omöjligt att använda den då?
    Min DStwo är enkel att uppdatera så fort det kommer en ny update från Nintendo, har dock inte behövts uppdatera mitt DStwo sedan 3.8 eller något, kan man inte uppdatera själva kortets (gateway) frimware som DStwo?
    Last edited by Sonik; 2013-10-01 at 11:51.

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    3DS Gateway funkar i dagsläget endast på 4.5 som jag förstått det... så nej, över 5 funkar det inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Crap jaja bara att vänta då.....

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    SÅG NI SENASTE UPDATEN PÅ GATEWAY HEMSIDAN =)

    Say hello to 6.3.0 och eshop =)))

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    SÅG NI SENASTE UPDATEN PÅ GATEWAY HEMSIDAN =)

    Say hello to 6.3.0 och eshop =)))
    Mjo, sneak peak'en dom lagt upp visar att dom kan emulera 6.3... inte att dom kan köra kortet på 6.3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Mjo, sneak peak'en dom lagt upp visar att dom kan emulera 6.3... inte att dom kan köra kortet på 6.3
    Jaja om vi ska vara petiga men så länge man är på senaste version om det inte är 100% riktigt så är det ju ändå 6.3 nyaste och online så kan man väl inte klaga



    Själv hade jag förväntat mig o vara fast på 4.5 all framtid och alla nintendo exklusiva spel blir låsta men nu verkar det vara knäckt så är man skitnöjd

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Jaja om vi ska vara petiga men så länge man är på senaste version om det inte är 100% riktigt så är det ju ändå 6.3 nyaste och online så kan man väl inte klaga



    Själv hade jag förväntat mig o vara fast på 4.5 all framtid och alla nintendo exklusiva spel blir låsta men nu verkar det vara knäckt så är man skitnöjd
    En riktigt trevlig nyhet hade varit om kortet funkat på 6.3+ ditt tidigare inlägg kan tolkas som att du kan köra kortet på 6.3.0 vilket det inte kan... därav jag var/är lite petig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    En riktigt trevlig nyhet hade varit om kortet funkat på 6.3+ ditt tidigare inlägg kan tolkas som att du kan köra kortet på 6.3.0 vilket det inte kan... därav jag var/är lite petig
    Det jag inte fattar om dom sitter och fifflar nu för att Nand Emulation ska funka på 6.3.0 Online just nu som alla sitter och väntar på.

    Kommer dom inte fastna så fort 6.4.0 kommer eller kommer Nand Emulation funka på framtida versioner också annars sitter dom ju och fifflar i onödan för " 6.4.0 " eller vad nästa uppdatering blir lär komma vilken Torsdag som helst.

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Det jag inte fattar om dom sitter och fifflar nu för att Nand Emulation ska funka på 6.3.0 Online just nu som alla sitter och väntar på.

    Kommer dom inte fastna så fort 6.4.0 kommer eller kommer Nand Emulation funka på framtida versioner också annars sitter dom ju och fifflar i onödan för " 6.4.0 " eller vad nästa uppdatering blir lär komma vilken Torsdag som helst.
    Grejen är att du inte uppdaterar maskinens mjukvara egentligen, det du uppdaterar är den virtuella nanden... dvs. det 3DS'en tror är det inbyggda minneskortet är egentligen en binär fil på minneskortet... sålänge som du inte uppdaterar originalet [nanden på moderkortet] är det absolut inga problem med fortsatta uppdateringar den här vägen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Har Nintendo Hackat Gateway hemsidan den har varit nere Skitlänge ?




    This account has been suspended.
    Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
    Last edited by jögge75; 2013-10-22 at 00:05.

  17. #77
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Har Nintendo Hackat Gateway hemsidan den har varit nere Skitlänge ?




    This account has been suspended.
    Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
    Den är uppe nu iaf
    http://www.gateway-3ds.com/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #78
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Den är uppe nu iaf
    http://www.gateway-3ds.com/
    Kanske är nått fel för mig då gick precis in där och får samma fel för mig fortfarande och alla andra hemsidor fungerar för mig utom den, eller så funkade den precis när du kolla ett litet tag

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Kanske är nått fel för mig då gick precis in där och får samma fel för mig fortfarande och alla andra hemsidor fungerar för mig utom den, eller så funkade den precis när du kolla ett litet tag
    Funkar nu också. Sist jag svarade var jag hemma, nu är jag i psxcare butiken.
    Finns massor av "is it down or is it me" sidor du kan prova för att dubbelkolla

    http://www.downforeveryoneorjustme.c...teway-3ds.com/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Grejen är att du inte uppdaterar maskinens mjukvara egentligen, det du uppdaterar är den virtuella nanden... dvs. det 3DS'en tror är det inbyggda minneskortet är egentligen en binär fil på minneskortet... sålänge som du inte uppdaterar originalet [nanden på moderkortet] är det absolut inga problem med fortsatta uppdateringar den här vägen...
    Det förutsätter förstås att Nintendo inte kommer på något sätt för framtida firmwareupdates att självchecka från vilket media de bootas. Nu har jag i och för sig noll koll på "the inner workings" av det här, men vore det inte nästan mer än otroligt om det inte finns något sätt att differentiera detta även längre fram i bootsekvensen, när kod från den nya firmwareupdaten hunnit exekveras?

    Förresten, när jag ändå är här; är det inte lite väl modigt av er att sälja GW? Kan återigen ha fel, men i och med att den i nuläget bara kan en grej, att köra backuper av kommersiella spel, så kan man ju inte längre hävda att huvudsyftet är att köra homebrew. Eller räcker det med att det är just en backupenhet, som inte är tänkt att köra piratade spel på, även om det förstås är möjligt?

  21. #81
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Finns det någon guide med Bilder eller Video för Public Beta release of GW 2.0b1 ( Helst Video ) då det står man kan updatea fel så att hela 3DS blir värdelös om man har högre än firmware 4.5 så vill man inte det ska bli fel =(((
    ( vill hemskt gärna spela zelda med emunand )



    ( För er som inte vet så har det kommit uppdatering till 3DS gateway kortet men uppdatering kan gå snett så är 3dsen rökt iaf för backuper vilket är enda anledningen man har den)

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Finns det någon guide med Bilder eller Video för Public Beta release of GW 2.0b1 ( Helst Video ) då det står man kan updatea fel så att hela 3DS blir värdelös om man har högre än firmware 4.5 så vill man inte det ska bli fel =(((
    ( vill hemskt gärna spela zelda med emunand )



    ( För er som inte vet så har det kommit uppdatering till 3DS gateway kortet men uppdatering kan gå snett så är 3dsen rökt iaf för backuper vilket är enda anledningen man har den)
    Du behöver dock inte emuNAND för att spela zelda, gör som du gjorde för att fixa 1.2 så kommer det funka.
    Eftersom 7.0 har släppts nu så är det ingen idé att uppdatera emuNAND.

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tim Lokander Visa Inlägg
    Du behöver dock inte emuNAND för att spela zelda, gör som du gjorde för att fixa 1.2 så kommer det funka.
    Eftersom 7.0 har släppts nu så är det ingen idé att uppdatera emuNAND.
    Funkar det inte att uppdatera till 7.0 med emuNAND? isåfall var allt detta a complete waste of time...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl bara eshop som inte fungerar i 7.0?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi fick in en R4 klon eller vad man skall kalla det för, fungerar iaf på samma sätt som gateway men jag har inte kollat om det är samma systemfiler eller om dom kör egna.

    Kostar lite mindre än Gateway 3DS iaf

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1741
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #86
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Tim Lokander Visa Inlägg
    Du behöver dock inte emuNAND för att spela zelda, gör som du gjorde för att fixa 1.2 så kommer det funka.
    Eftersom 7.0 har släppts nu så är det ingen idé att uppdatera emuNAND.
    Funkar det bara att lägga över filerna från nya och starta spelet alltså ingen system update ? är du säker har du prövat själv blir jag inte forcead update och 3ds blir pajj pga update ?

    Är det några fler spel som funkar utan update ?


    Vill även veta också fungerar inte update överhuvudtaget nu med emunand när 7.0 är släppt ?

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Funkar det bara att lägga över filerna från nya och starta spelet alltså ingen system update ? är du säker har du prövat själv blir jag inte forcead update och 3ds blir pajj pga update ?

    Är det några fler spel som funkar utan update ?


    Vill även veta också fungerar inte update överhuvudtaget nu med emunand när 7.0 är släppt ?
    emunand ska inte behövas för att spela dom senaste spelen som finns idag, det är mer om du vill gå in på 3DS Shop typ,men inte säker på att det funkar på 7.0+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    emunand ska inte behövas för att spela dom senaste spelen som finns idag, det är mer om du vill gå in på 3DS Shop typ,men inte säker på att det funkar på 7.0+
    Så jag behöver inte backupa emunand då heller ? man kanske kan bricka något medans man backupa emunand om strömmen dör eller nått men om man lika gärna kan skippa det o spela ändå så vore det bra ?

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Eftersom nintendo inte vill att detta ska funka, så kommer varje ny update från eshop/spel göra så att "vi" inte kommer kunna gå in på eshop/spela online etc.
    Fast just NU så rekomenderar jag att inte uppdatera emuNAND, för du kommer inte ha någon användning för det, sen så är det tydligen folk som har problem (t.ex. några sa att dom gjorde allt som stod för att uppdatera till 6.3 genom eshop, men deras riktiga DS firmwire blev 6.3) Antingen så är dom helt braindead, eller så får vi leva med att det fortfarande är beta.
    Folk blev otåliga och ville spela zelda, så dom släppte detta mer eller mindre endast pga det (och tydligen en halv taskig emuNAND)
    Sen om folk har problem med saves, så har jag en lösning jag kom på för ett tag sedan.
    Hey så länge

  30. #90
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Tim Lokander Visa Inlägg
    Eftersom nintendo inte vill att detta ska funka, så kommer varje ny update från eshop/spel göra så att "vi" inte kommer kunna gå in på eshop/spela online etc.
    Fast just NU så rekomenderar jag att inte uppdatera emuNAND, för du kommer inte ha någon användning för det, sen så är det tydligen folk som har problem (t.ex. några sa att dom gjorde allt som stod för att uppdatera till 6.3 genom eshop, men deras riktiga DS firmwire blev 6.3) Antingen så är dom helt braindead, eller så får vi leva med att det fortfarande är beta.
    Folk blev otåliga och ville spela zelda, så dom släppte detta mer eller mindre endast pga det (och tydligen en halv taskig emuNAND)
    Sen om folk har problem med saves, så har jag en lösning jag kom på för ett tag sedan.
    Hey så länge
    Tack för svaren det enda som fattas är behöver jag Backup min Emunand eller går det att skita i det och spela direkt med att Lägga över Launcher.Dat i 3DS SD card och BlueCard Filerna i Micro SD på BLuecard sen Ploppa in spelet o bara tuta o köra Utan att Zelda fråga efter updates ? alltså startar från HuvudMenyn ute i 3DSen efter man kört det gamla vanliga BLue Card grejen sen system settings Profile köret grå skärm sen starta spelet? när man flyger tillbaka i home menu starta från längst uppe i vänster hörn utan problem där original spelen också brukar starta ifrån ?

    Även intresserad av Mario_Party_Island_Tour_3DS-VENOM Funkar det lika bra ( Vilka spel är det som inte fungerar egentligen )

    Det är väl denna Relle du kör av zelda The.Legend.of.Zelda.A.Link.Between.Worlds.EUR.3DS-CONTRAST ? ( The_Legend_of_Zelda_A_Link_Between_Worlds_USA_3DS-ABSTRAKT )






    ( Pokemon och Animal Crossing är det dom enda som inte fungerar eller Funkar Batman.Arkham.Origins.Blackgate.EUR.3DS-CONTRAST En av dom få nya intressanta spelen )







    PS är det några spel man behöver vara rädd för som frågar efter update eller T.o.m auto uppdaterar ?





    Edit: Vad är det för lösning du har för Saves du får gärna dela med dig. Är det något som är fel med Zelda Saves eller nya spel Generellt Försvinner Dom när man stängt av 3dsen eller vad händer och hur gör jag något åt det ?


    Enda Save problem jag haft med gamla Gateway release jag spela Shin Megami Tenseiv Iv i 100 timmar och spelet hängde sig 4 ggr när jag skulle Savea så tappa typ 10-15 timmar speltid helvetes drygt annars har alla andra spel funka rätt dugligt ( gamla 3ds gateway firmware alltså )
    Last edited by Boz666; 2013-12-16 at 19:39.

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Thomson Gateway hjälp!!
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 12:24
  2. Behöver jag någon kassett?
    By Tophe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 00:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •