Jag använde inte GW 1.2, så jag startade alltså med 2.0b.
Men vet att folk bara dragit över "Launcher" till SD kortet (som man gjorde innan) så ska det funka att spela med 2.0.
Dom ända spelen som inte funkar är Pokemon y/x och Animal crossing, det kommer dock komma när den riktiga 2.0 släpps (anledningen till varför det inte funkar är för att dom kör med NANDsaving, vilket vi kommer kunna "emulera" så smånningom)
Men Batman/Zelda och alla andra spel ska INTE fråga efter update och ska funka felfritt.
Bra att säga också att 2.0b är lite små buggigt när det gäller startup/save, startup funkar kanske 50% av gångerna (alltså att man går in på settings>Other settings>Profile>Nintendo DS Profile) så OM det stannar när du ska starta GW, starta om din ds och försök igen, gör det genom att hålla in power knappen i några sekunder, så kommer den starta om.
Här har ni en lista på spel och vilken firmwire dom använder; http://3ds.essh.co/
Men när ni/du ska lägga över Launcher filen, så gör kopior på saves och sånt för säkerhetsskull, och OM din ds frågar efter update, uppdatera ALDRIG.
Och nej, den ska inte auto uppdatera.
Next point!
SAVE FIX; jag gör ALLTID detta innan jag börjar gibba, när man bootar GW mode och ska börja lira, så gör som vanligt för att få igång på GW, sen startar ni spelet så att man kommer till menyn ingame, tryck sedan på home knappen>X, stannar eran ds, så hade det aldrig gått att spara(och då är det bara att starta om), men stannar den inte, så startar ni spelet igen och kan spara spel som vanligt TILLS ni stänger av eran ds, då måste ni testa igen, detta har funkar 100% av gångerna för mig.
Med andra ord är det något som gör så att man kan komma in i "Gateway failure save mode" och "Gateway normal mode" eller vad man nu ska kalla det säger det igen, det är en beta, så sånt här får man räkna med.
Bookmarks