Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 106 av 106

Diskussion: Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag använde inte GW 1.2, så jag startade alltså med 2.0b.
    Men vet att folk bara dragit över "Launcher" till SD kortet (som man gjorde innan) så ska det funka att spela med 2.0.
    Dom ända spelen som inte funkar är Pokemon y/x och Animal crossing, det kommer dock komma när den riktiga 2.0 släpps (anledningen till varför det inte funkar är för att dom kör med NANDsaving, vilket vi kommer kunna "emulera" så smånningom)
    Men Batman/Zelda och alla andra spel ska INTE fråga efter update och ska funka felfritt.
    Bra att säga också att 2.0b är lite små buggigt när det gäller startup/save, startup funkar kanske 50% av gångerna (alltså att man går in på settings>Other settings>Profile>Nintendo DS Profile) så OM det stannar när du ska starta GW, starta om din ds och försök igen, gör det genom att hålla in power knappen i några sekunder, så kommer den starta om.
    Här har ni en lista på spel och vilken firmwire dom använder; http://3ds.essh.co/
    Men när ni/du ska lägga över Launcher filen, så gör kopior på saves och sånt för säkerhetsskull, och OM din ds frågar efter update, uppdatera ALDRIG.
    Och nej, den ska inte auto uppdatera.
    Next point!

    SAVE FIX; jag gör ALLTID detta innan jag börjar gibba, när man bootar GW mode och ska börja lira, så gör som vanligt för att få igång på GW, sen startar ni spelet så att man kommer till menyn ingame, tryck sedan på home knappen>X, stannar eran ds, så hade det aldrig gått att spara(och då är det bara att starta om), men stannar den inte, så startar ni spelet igen och kan spara spel som vanligt TILLS ni stänger av eran ds, då måste ni testa igen, detta har funkar 100% av gångerna för mig.
    Med andra ord är det något som gör så att man kan komma in i "Gateway failure save mode" och "Gateway normal mode" eller vad man nu ska kalla det säger det igen, det är en beta, så sånt här får man räkna med.

  2. #92
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Tjena aldrig haft problem i Multiplayer Local Tidigare.

    Men spelet Mario_Party_Island_Tour_3DS-VENOM så blir det error när man försöker starta multiplayer och ja wireless är igång och jag har spelat 20+ spel i co-op lr versus med brorsan varför funkar inte detta spel vad gör jag för fel ?


    ( tack för tidigare hjälp allt annat fungerar )

  3. #93
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Nu finns det en beta på OMEGA2.0 och det låter som att det kommer släppas en public om bara några dagar

    http://gateway-3ds.com

  4. #94
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Har ni några 3ds XL basenheter med gateway på ingång? Är sjukt sugen på att investera en från er.

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    har en gammal version av gateway på min 3ds hur gör jag om jag vill uppdatera till
    GATEWAY OMEGA 2.2 Evaluation måste jag ha både det röda och det blå kortet??
    (kan inte hitta det blå)

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har en gammal version av gateway på min 3ds hur gör jag om jag vill uppdatera till
    GATEWAY OMEGA 2.2 Evaluation måste jag ha både det röda och det blå kortet??
    (kan inte hitta det blå)
    Lägg den nya launch.dat filen på ditt 3DS minneskort, och starta med LB knappen intryckt (dvs. starta "Gateway 3DS läget" med den knappen intryckt, sen ska du bara välja att uppdatera, har för mig den ska trigga det själv, annars ska den tvinga fram det med RB knappen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #97
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lägg den nya launch.dat filen på ditt 3DS minneskort, och starta med LB knappen intryckt (dvs. starta "Gateway 3DS läget" med den knappen intryckt, sen ska du bara välja att uppdatera, har för mig den ska trigga det själv, annars ska den tvinga fram det med RB knappen)
    ok tack för det

  8. #98
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Någon annan som upplever problem med Gateway? Kunde spela utan problem igår, men i morse när jag skulle spela, så får jag ett meddelande i stil med: "An error has occured, restarting system...", när jag ska ladda DS-profilen. Har inte uppdaterat konsolen, har fw 4.1, och fw på Gateway är 2.2. Det går alltså bra fram tills

  9. #99
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    fortsättning: Jag ska välja DS-profilen. Har dubbelkollat minneskorten, startat om konsolen, men inget verkar hjälpa.

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av noremlac Visa Inlägg
    fortsättning: Jag ska välja DS-profilen. Har dubbelkollat minneskorten, startat om konsolen, men inget verkar hjälpa.
    Kollat MD5 hashen av filen på 3DS minnet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Löst sig nu. Efter ca 10 reboots av systemet så fungerade det helt plötsligt. Det märkliga är ju att det fungerade innan, och helt plötsligt (utan någon som helst ändring av system eller spel) så dör det bara. Liten stabilitetsuppdatering vore på sin plats av Gateway....

  12. #102
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Vilket flashkort är de som gäller i dagsläget jag har 3st 3dsar men bara 1st på firmware 4.5 och 1st 3ds gateway.

    Hur stor är chansen att inte sky3ds blir blockat inom snar framtid precis som gateway blir ?

    och dom andra chippen förutom sky3ds och gateway suger dom eller ?

  13. #103
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Glömde säga också vad tar ni för att nedgradera mina 2st andra 3ds:ar är det värt ens eller billigare o köpa sky3ds ?

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det max version 9.2 på 3ds:arna är det snabbt gjort att nergradera. Skall jag göra det så tar jag 350:-/st eller 500:- för båda.
    Är det över 9.2 är det sky3ds som gäller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #105
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är det max version 9.2 på 3ds:arna är det snabbt gjort att nergradera. Skall jag göra det så tar jag 350:-/st eller 500:- för båda.
    Är det över 9.2 är det sky3ds som gäller.
    Ja mina vita Xl är på 4.5 med gateway och min svarta 3ds original och peach 3ds är båda kring firmware 6.0 ish.

    Men fick fortfarande inte svar är det smartare i längden om jag köper 2st sky 3ds eller downgrade och köpa 2st 3ds gateway till ?

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Antar att det är en smaksak om man vill köra sky3ds eller gateway.

    Jag har inte testat sky3ds själv alls pga 10-spels limiten på de kort vi haft i lager tidigare. Nu får jag snart in sky3ds utan limit och då är jag nog mer benägen att experimentera med ett :-)

    Tycker nog det känns mer "öppet" att köra på 4.5 med emunand, kör man sky3ds och det visar sig att update 10.x krävs för nya spel men lyckas spärra ut sky3ds så är det ju lite surt....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. Thomson Gateway hjälp!!
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 12:24
  2. Behöver jag någon kassett?
    By Tophe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 00:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •