Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 106

Diskussion: Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12

    Gateway, kassett till 3ds och 3ds XL

    Verkar mycket lovande: http://www.gateway-3ds.com

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.youtube.com/watch?v=uW3LxuDvHeI <--- "Unedited" video som visar att dom startar 3 olika spel med deras kassett, det ser ut lite som att dom gjort en kasett som läser all datan som normalt ligger på en krets inuti kasetten från MicroSD kortet, det är ett steg i rätt riktning, men förhoppningsvis kommer det någon lösning framöver som gör det möjligt att få fram en meny att starta spelen från likt det vi har på dom "vanliga" flashkorten som finns nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Undra om det kommer gå att spara sin spel riktigt, verkar vara några problem med det.
    Har ni några planer på att saluföra den nu när den släpps i slutet på månaden?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Undra om det kommer gå att spara sin spel riktigt, verkar vara några problem med det.
    Har ni några planer på att saluföra den nu när den släpps i slutet på månaden?
    Ja, vi kommer ta hem några.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Du har inget datum på när de förväntas finnas i lager?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Du har inget datum på när de förväntas finnas i lager?
    Sånt vågar jag aldrig lova innan jag sett ett kolli/trackingnummer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Har läst sida upp och sida ner på andra forum nu och det verkar inte finnas någon klarhet i hur det funkar med saver.
    Kassetten verkar landa på runt 600:- i pris och för de pengarna kan det ju vara trevligt om det går att spara sina framsteg i spelen

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Sånt vågar jag aldrig lova innan jag sett ett kolli/trackingnummer...
    Ni har fortfarande inte fått nått svar från leverantören antar jag ? det kliar fruktansvärt har dragit hem alla 3ds lir och vill ha Gateway nu ! helst igår

  9. #9
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Hehe samma här, sitter på 97 titlar som jag i skrivande stund saknar möjligheter till att starta

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    sa inte gateway teamet End of June ändå har man inte hört nått än =?

    typ 1 arbetsdag kvar på månaden liksom

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    sa inte gateway teamet End of June ändå har man inte hört nått än =?

    typ 1 arbetsdag kvar på månaden liksom
    Deras planerade release var slutet av Juni, men... Nintendo har redan blockerat kortet... kan vara så att dom fördröjer releasen pga det eller så har dom haft några andra problem som dom inte noterat tidigare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Verkar som att kortet fungerar på fw5xxxx men inte på den nya fw6xxxx, och kommer inte göra det vid släppet heller.
    Dock verkar det som att de kommer vara löst med en spar funktion när det släpps.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Pissigt jag uppdaterade min 3DS till Fw 6xxxx för att kunna spela nya bra spel som Mario dream team Bros, Project x Zone och Animal Crossing New Leaf.

    Kortet kommer ju vara värdelöst ändå om det inte kan uppdateras och spela nya spel och alla dom gamla har jag redan varvat typ o väntar bara på att sälja allt så fort man får nått Chip som hänger med vid uppdateringar som DS Two på vanliga DS

  14. #14
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Ja klarar det inte denna uppdatering kommer det troligen inte klara nästa osv, och då är det ju knappt användbart.
    Hoppas det löser sig och allt kommer funka toppen..

  15. #15
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Nu har de uppdaterat hemsidan.

    11/07/2013
    Official opening of pre-orders !
    Gateway is please to announce start of manufacturing and the opening of pre-orders. We expect to roll out the first units to resellers within the next fortnight.
    Please pay special attention to the following critical information regarding our current software development phase.

    1) Yes, we are exploit based (Yay !?) and therefore very dependent on console firmware version: Our current plan is to release for firmware version 4.5 while continuing work on a solution for 6.x + after release. (please see note below)
    2) Gateway will be shipped with 2 cards, the red Gateway shown in our video, which will handle 3ds backups, and a blue ds cart which will be used to prepare the console. ( more demo videos showing save game compatibility as well as setup procedures to follow soon )
    3) Your console can be safely updated to 4.5 by using an original title released after March 2013 till current. Please double check the update message (version) before proceeding !

    Note:
    We currently have a very convenient and user friendly way to enter into our Gateway mode, while this entry point has been tested up to 6.0 we expect it to be shut off shortly after we release. We can not stress enough the importance of staying away from any further updates! ( 6.0 compatibility is only valid for our initial entry point, as stated in point (1) we currently only support firmware version 4.5 )

    ...finns det något sätt att nedgradera 3ds på?
    Last edited by bedlamit; 2013-07-11 at 17:31.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan köpa en till 3DS... inget finns för att nedgradera mjukvaran på ett 3DS moderkort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Nej det kommer troligen inte bli aktuellt, och den 3dsen skulle ju kunna ha högre fw även den.

    Är det någon som ligger på den gamla fw då tro?
    Vem ska köpa denna produkt av dem hade de tänkt? :-S

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Nej det kommer troligen inte bli aktuellt, och den 3dsen skulle ju kunna ha högre fw även den.

    Är det någon som ligger på den gamla fw då tro?
    Vem ska köpa denna produkt av dem hade de tänkt? :-S
    Köper du en ny i butik idag är det inte alls säkert att den har 6.x.x.x, som jag förstått det ska den funka på 5.x.x.x också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    När släpptes 5.xxx?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    När släpptes 5.xxx?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nintend...ware#Version_5 om det stämmer cirka 3 månader sedan~
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Efter att ha gjort en överblick över vilka titlar som önskas spelas här hemma kommer jag till slutsatsen att köpa en ny 3ds blir mycket billigare.

    Kan någon bekräfta att jag förstått det hela rätt... Jag stoppar i donkey kong 3d (i mitt fall, det jag äger som är släppt efter mars) i mim nya 3ds och då kommer maskinen att få fw 4.5 och inget annat?

    Edit: bundle från december 2012 måste väll vara 4.5?

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Vad pratar du om för bundle ?

    det enda jag kan se på prisjakt är Original 3DS, Original 3DS XL och Pikachu Special XL och Fire Emblem Special XL men båda dom är extra dyr o svår o få tag i

    och



    Nintendo 3DS Super Mario 3D Land Pack ( Vit ) och

    Nintendo 3DS The Legend of Zelda 25th Anniversary Limited Edition ( Svart med liten triforce på )

    vet inte hur man ska kunna garantera att dom fortfarande har gammal firmware ifall dom har nysläppta Limited Edition konsoller fortfarande på prisjakt ?
    Last edited by jögge75; 2013-07-15 at 15:08.

  23. #23
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Googla : 3ds xl Mario kart 7 bundle
    Fanns på tre svenska butiker för strax under 2000:-, och enligt de butikerna släpptes den 2012-11-15 och då bör det absolut vara 4.5 då 5.0 släpptes senare.

    Edit: 4.5 släpptes i december så det bör vara 4.4 från september till och med
    Last edited by bedlamit; 2013-07-15 at 15:24.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Ok surt man får mario kart 7 pre installed dock gillar alltid kassett så man kan sälja , men är det värt att köpa redan nudå innan psxcare fått hem dom o testat vad den klarar av o så.


    Dom enda spel jag skulle ha nytta av dubbla kopior nu via flashkortet är Donkey kong, new super mario bros och mario kart 7 så man kan köra Co-Op, blir ju väldigt tråkigt om man ändå måste köpa spelen från 2013 januari och framåt speciellt om man klarat av alla andra som har bra betyg innan =(

    Gateway kan väl inte spela eShop spel heller antar jag ?
    Last edited by jögge75; 2013-07-15 at 15:34.

  25. #25
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det är ju det att lagerstatusen på detta bundle antagligen inte är allt för hög, 5ex har den ena butiken. Och min oro över att det blir som med PS3 och 3.55 är så stor att jag inte vågar annat än att äga en 4.5
    På 3dbrew.org står följande: Latest safe firmware
    Latest safe firmware is 4.5.0-10, updating to 5.0.0-11 or later is not recommended!

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    ok Berätta gärna vilken Butik du köpte den från och vilken firmware du fick i PM när du köpt den för man får väl inte nämna andra butiker här, så jag vet vart man kan köpa från safe om det börjar bli bråttom, det lär vara få antal Ex gateway vid release men i slutändan blir det alltid svårare att få tag i en 3DS med rätt firmware.

    Förhoppningsvis så fixar dom så nya spel funkar på den gamla firmware som PS3 om dom inte är skillad nog att få äkta nya firmware att funka som DS Two teamet.

    Tro hur dyr gateway prislappen blir här då 1000 kr plus samt 2000 kr för en ny 3DS som man redan har ? ( Motsvarar väl typ 3000kr delat på 4 = 7.5 3ds spel hade man fått för det =) )


    Dom flesta som spelat seriöst på sin 3DS har nog inte så låg firmware som 4.5 pga det kommit sjukt bra spel 2013 som har gjort det väldigt svårt för många att ha så låg firmware då gateway nyhet kom ganska sent.




    Såg också att ingen svensk butik har den Blåa 3DS XL mario kart 7 Bundle den var mycket finare =( spelar väl inge större roll men surt man bara kan välja Vita versionen.




    PS. hur kan dom säga på hemsidan : Supports all 3DS ROMs to date 11/07/2013 när deras firmware är uråldrig eller har dom redan hittat en lösning för att spela nya spel på gammal firmware ???
    Last edited by jögge75; 2013-07-15 at 16:08.

  27. #27
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Japp det ska jag göra :-) varorna packas nu så jag bör ha den imorgon.

    Vad jag förstår så har alla spel hittills, även animal crossing och andra nya spel, 4.5 i fw men kräver senaste för online användning mm

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Googla : Nintendo 3DS XL - Animal Crossing: New Leaf bundle


    Fan va sexig 3DS :=)

    Hade velat haft den men alldeles för nytillverkad.

    Och det kommer säkert en skitsnygg 3DS XL när A link to the past 2 kommer i Q3/Q4 2013.


    Dom verkar ju även nytillverka bundles så frågan är om det är 100 % man får firmware 4.5 på den bundle men om du får det måste man nog skynda sig fort

  29. #29
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Jag är 99% säker på att den har 4.x något, och anledningen till att jag tror det är för att jag köpte en exakt likadan för ett par månader sedan jiiiippii

    Är inte helt hundra som sagt, bara 99

    Edit: vet faktiskt inte om de nytillverkar bundles, det är ju inget vidare om man vill sälja grejer. Måste vara bättre att göra nya med de senaste spelen om man vill sälja.
    Sen finns den inte hos många återförsäljare vilket också tyder på att den inte nytillverkats.
    Last edited by bedlamit; 2013-07-15 at 16:35.

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Okey men funkar det lika bra oavsett vilket 4.xx firnware man är på eller måste det vara exakt 4.5 ? vilket spel ska man stoppa in isåfall för att få firmware 4.5?

    För övrigt väldigt surt man får med ett Gratis mario kart 7 i bundle också kan man inte ens spela det online Co-op =(

    Så man måste väl fortfarande ha kvar sin gamla 3DS för online spel då antar jag som mario kart 7 och Kid Icarus, Animal Crossing etc.

    Har även köpt lite expansions till Fire Emblem Awakening och massa Eshop Exklusiva spel som gateway inte lär kunna hantera.

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Thomson Gateway hjälp!!
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 12:24
  2. Behöver jag någon kassett?
    By Tophe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 00:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •