Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vilket minneskort för 3DSen ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14

    Vilket minneskort för 3DSen ?

    Tjena tänkte köpa något SDHC kort till 3DS helst 32gb lr 64gb gärna så billigt som möjligt om det fungerar bra har inte bråttom med läs/Skriv.

    Hur stora kort stöder egentligen 3DS och vilka SD kort stöder den så man inte köper fel vore bra med någon rekommendation kan i värsta fall köpa 16gb endast också ifall dom större inte funkar eller är bara skit.


    ( i främsta fall behöver jag större än original 2GB kortet för att få plats med massa spel från eShop 3DS samt kan vara bra att förbereda sig om det nya Gateway flashkortet är på väg och är sant ? )


    /tack på förhand för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Tjena tänkte köpa något SDHC kort till 3DS helst 32gb lr 64gb gärna så billigt som möjligt om det fungerar bra har inte bråttom med läs/Skriv.

    Hur stora kort stöder egentligen 3DS och vilka SD kort stöder den så man inte köper fel vore bra med någon rekommendation kan i värsta fall köpa 16gb endast också ifall dom större inte funkar eller är bara skit.


    ( i främsta fall behöver jag större än original 2GB kortet för att få plats med massa spel från eShop 3DS samt kan vara bra att förbereda sig om det nya Gateway flashkortet är på väg och är sant ? )


    /tack på förhand för svar
    På nintendo's egna hemsida står inget om begränsingar vad gäller vilka SD kort du kan använda i själva enheten: http://www.nintendo.com/consumer/sys...-compatibility det som står är att den har stöd för SD (2GB och mindre) samt SDHC (4GB+) dvs. alla kort som finns på marknaden idag ska funka fint med 3DS...

    Ett tips är väl att köra med MicroSD i en SD adapter sålänge om du ändå planerar använda kortet till flashkort vid senare tillfällen (då flashkorten kör MicroSD och inte SD, skillnaden är bara storleken och formen på korten... så du förlorar inget på att köra Micro)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    På nintendo's egna hemsida står inget om begränsingar vad gäller vilka SD kort du kan använda i själva enheten: http://www.nintendo.com/consumer/sys...-compatibility det som står är att den har stöd för SD (2GB och mindre) samt SDHC (4GB+) dvs. alla kort som finns på marknaden idag ska funka fint med 3DS...

    Ett tips är väl att köra med MicroSD i en SD adapter sålänge om du ändå planerar använda kortet till flashkort vid senare tillfällen (då flashkorten kör MicroSD och inte SD, skillnaden är bara storleken och formen på korten... så du förlorar inget på att köra Micro)
    Ok tackar för svar tråkigt det inte finns några bra betyg att utgå efter på prisjakt när det gäller micro sdhc 32gb lr 64gb dock =(

Liknande diskussioner

  1. Vilket minneskort?
    By Ric in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 00:13
  2. Vilket minneskort ?!
    By HawkZ2008 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:54
  3. 8Gb minneskort, vilket?
    By ski-doo452 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 10:33
  4. Köp av minneskort!
    By derbi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:34
  5. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •