Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Brända DVD-spel fungerar inte

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Brända DVD-spel fungerar inte

    Fick tillbaka min PS2 idag. PSX orginal, PSX backups, orginal PS2 DVD och backups på CD-R, DVD-filmer fungerar, men inte brända spel på DVD. Spelen fungerar hos min kompis.

    Kan det vara något fel på lödningen? För jag ringde till de som moddade min maskin (bor inte i närheten av psxcare, slapp betala frakt, annars skulle jag säkert skickat min maskin hit) och dem sa att det lät som ett laserrelaterat problem.

    Kan det ha med lödningen att göra eller försöker de blåsa mig?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Eftersom allt annat fungerar så är det troligt att de dvd-r media du använder inte fungerar bra på din PS2:a. Prova andra skivor först. Hade du lämnat in till oss så hade du fått bättre information, då vi alltid testar med ALLA typer av spel när vi modifierat en PS2, inklusive dvd-r.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jag har provat med tre olika sorters dvd-r skivor. PS2 gör något skumt ljud och Disc Read Error dyker upp om man går in i browsern.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Post

    Hansi---> måste det vara DVD-r eller fungerar DVD+rw också?
    AVSTÄNGD:
    Frågat efter kopierade spel!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag har bara provat dvd-r, men jag har hört att vissa PS2 (R-modellen) skall acceptera rw.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Post

    öh skulle det verkligen funka? att köra en rw skiva alltså.
    Take one's adversity Learn from their misfortune Learn from their pain Believe in something Believe in yourself Turn adversity into ambition Now blossom into wealth

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24

    Post

    jepp en polare fick sin ps2`v 4 att läsa gta 3 på dvd-rw, mystiskt det där jag som har samma modell får det inte att gå igång, ps2´ans olika lasrar är ett mysterium

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    På min funkar cdr, dvd-r, dvd-rw och dvd+rw.
    CD-RW funkar dock inte och dvd+r har jag inte testat
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Hansi. Vilka märken på dvd-r skivor har du användt som funkar då? Om jag inte får igång spelet efter att jag brännt det men min polare får igång det på sitt ps2:a.. vad gör jag då? Har hänt mig förut nämligen.
    -------------------------
    aja.. Hare
    Haren

Liknande diskussioner

  1. dvd spel, brända..hjälp!
    By stirrah in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 02:36
  2. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  3. brända Full dvd ... vafrör funkar inte dessa??
    By Stroofil in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 15:55
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 10:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •